| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 februari 2007
| Goeienacht , Nu mijn systeempje samenzit en na het een en ander in orde gebracht te hebben softwarematig .Dacht ik, zal ik maar eens testen of hij goed draait tijdens het gamen. Wat bleek mijn cpu gebruik tijdens het gamen staat op 100% continu ??? is dit wel normaal ? even de specs : Moederbord : Asrock conroe 945-DVI ( weet het )Processor: Intel celeron D 3.06 ghz Geheugen: 512mb ddr2 x2 Grafische kaart: Geforce 7600GS 512 mb pci express 16x HD: seagate sata 2 320 GB Windows profeesional sp/2 Het spel waarbij ik het voorheb is battlefield 2 . Normaal gezien zou dit systeem dit spel zonder problemen moeten draaien .Maar ik maak me een beetje zorgen om die 100% . Nu moet ik er ook nog bij zeggen dat ik twee beeldschermen gebruik tijdens het gamen . Hoofdscherm om te gamen en 2de scherm om alles een beetje in de gaten te houden via taakbeheer en Vtuner ook . En nog een vraagje dit is een celeron D processor dus dual core . als je dan naar taakbeheer moet je dan normaal niet de twee core kunnen opvolgen bij prestaties ?Omdat bij mij nu maar 1core zichtbaar is .Hopelijk kunnen jullie me verder helpen . Weet ook niet echt of dit bij hardware of software thuishoort . Anders moeten jullie maar iets laten weten en dan verplaats ik het even . mvg, smokerpolo
__________________ mijn CIP! |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 maart 2006 Locatie: Roden
| Ik wil niet raar doen, maar met een Celeron van 3Ghz is het wel logisch dat je CPU op 100% draait. Ikzelf heb een AMD Athlon64 3700+ San Diego, en die kan BF2 nog wel redelijk aan dan, maar een Celeron zou ik niet aanraden... Maar dan nog, wat maakt het uit dat hij 100% draait, zolang hij maar vloeiend gaat. (En BF2 is ook niet zo'n snel spel opzich trouwens...)
__________________ Mijn case is TOOL-LESS, elke keer wanneer ik erin sleutel raak ik gereedschap kwijt |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 juli 2006 Locatie: Culemborg
| Eerlijk gezegd lijkt het me een beetje kut als je processor niet zijn uiterste best doet om het spel zo mooi mogelijk op je scherm te toveren.. :P Bij alle systemen die ik tot nu toe gezien heb stond de CPU bij gamen overal aan de 100%. Ook bij een Conroe die BF2 speelt, ook bij een Conroe die Quake 4 speelde... Gamen is nou eenmaal vrij processor-intensief... |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
![]()
__________________ Mijn case is TOOL-LESS, elke keer wanneer ik erin sleutel raak ik gereedschap kwijt | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2007 Locatie: 86.91.132.32
| D is altijd dualcore, maar het blijven flutprocessors. Celeron is voor het oude omaatje dat nog moet leren waar de aanknop van de pc zit.
__________________ ! www.bouweenpc.nl ! |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Citaat:
. Wat kunnen jullie me dan aanraden het moet wel betaal baar blijven. Ik weet ook dat core 2 duo extreme heel goed is maar of ik daar 1000€ wil voor neertellen dat is een ander verhaal*EDIT* ben even aan het kijken geweest en is de core 2duo E6600 iets ?
__________________ mijn CIP! | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Ik weet niet of je mobo het toelaat, anders kan je de E4300 nemen, en overclocken, dan kan je gelijk komen met de E6600, of soms wel hoger. Scheelt toch weer een paar euro's, maar dat is natuurlijk aan jouw ![]() |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Voor zover ik weet was een Celeron D nooit een Dual Core. Een Core2Duo is wel een mooie cpu, en zo duur zijn ze ook weer niet. Reken op zo'n 150-200 euro, dan heb je wel een leuke. Kun je nog lekker overklokken ook, hoewel ik niet denk dat dat overklokken goed met jouw (ASRock) moederbord gaat. Gezien de rest van je systeem is alleen je CPU nogal traag, dus een Core2Duo zou een mooie update zijn, mits je budget dat toelaat. ![]()
__________________ Mijn case is TOOL-LESS, elke keer wanneer ik erin sleutel raak ik gereedschap kwijt |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2007 Locatie: 86.91.132.32
| Ik geloof dat je gelijk hebt: http://talkback.zdnet.com/5208-1040-...4510&start=-37 Eigenlijk maakt het ook helemaal niet uit, het blijven f****g kutprocessors (sorry, slechte ervaringen met celerons). Jep, ga maar voor C2D. Een E6400 is wel een leuke budget optie. Een E6300 zou ik persoonlijk niet nemen.
__________________ ! www.bouweenpc.nl ! |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ mijn CIP! | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Irritant gamen | Anonnymous! | Software Junkies | 8 | 8-10-2007 16:32 |
| Vastlopers tijdens gamen | Masterslave | Hardware Junkies | 18 | 31-01-2005 14:00 |
| Benodigde hardware voor gamen | Ultima | Area 1337 | 25 | 30-11-2003 15:04 |
| Kan niet meer online gamen | Masterslave | Software Junkies | 12 | 27-11-2003 05:01 |
| Zou jij nog gamen als je 50 bent? | the widow maker | Area 1337 | 45 | 7-10-2003 20:23 |