Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Hardware Junkies
Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen!
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 6-04-2007, 09:33   #1 (permalink)

Standaard Game pc

Hallo,

Ik wil graag een game pc en ik wil hem graag zelf gaan bouwen maar ik heb helemaal geen verstand van welke processor welke videokaart enz. op welk moederbord passen en welk moederbord ik nodig heb. Dus zou ik graag wa advies willen en hoop dat jullie kunnen helpen.
Case... is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6-04-2007, 09:59   #2 (permalink)

Standaard

hallo
volgens mij mogen dit soort dingen hier niet besproken worden.
is namelijk vooral een kwestie van smaak.

gr

Citaat:
Topics die niet thuis horen op CaseJunkies
Smaaktopics
Soms komt er een vraag voorbij in de trant van "Wat is mooier, een Lian-Li of een AOpen kast?" of "Wat staat beter in mijn mod, groen of rood"? of "Wat kan ik aan mijn case modden?". Smaken verschillen, en wíj kunnen niet voor jou bepalen wat je mooi vindt of mooi moet vinden. Dit soort topics voegt dus geen discussiewaarde toe, en zal dan ook door een moderator gesloten worden.

Wat moet ik kopen?
Hiervoor geldt in feite hetzelfde. Vaak speelt hierbij een persoonlijke smaak mee. Wanneer het gaat om specificaties is er nog te zeggen dat deze veelal bij de fabrikant te vinden zijn, en dat er op internet doorgaans wel reviews beschikbaar zijn waarin de prestaties van een stuk hardware onder de loep worden genomen. Besluit wat jij wilt, en maak aan de hand van deze informatie je keuze.

Ik heb product X gezien, waar is het te koop en waar is het het goedkoopste ?
Ook hierin is Google een prima uitgangspunt. Verder wil een telefoontje of mailtje naar een webwinkel prima helpen, of raadpleeg de importeur. De site van een fabrikant wil in sommige gevallen ook wel eens uitkomst bieden. Verder zijn er voor prijsinformatie diverse pricetrackers beschikbaar, waar je vaak ook wel uit kunt halen waar een product te koop is.

Merk op dat het verschil tussen pure smaaktopics en vragen met een technische achtergrond zeer klein is. Topics die enkel en alleen maar om smaak draaien zullen gesloten worden, topics waarbij technische zaken meespelen blijven geopend.
ik had gelijk, mag dus niet
DaLamaMan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6-04-2007, 10:09   #3 (permalink)

SupReme's schermafbeelding

Standaard

Er zijn veel reviews op het internet. Als je een beetje zoekt, vind je heel veel waardevolle informatie

Als je dan uiteindelijk een keus heb gemaakt, kan je altijd even hier posten of alles wel compatible is, en of er mischien betere alternatieven zijn.

Succes!
SupReme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6-04-2007, 10:22   #4 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaLamaMan
hallo
volgens mij mogen dit soort dingen hier niet besproken worden.
is namelijk vooral een kwestie van smaak.

gr

Citaat:
Topics die niet thuis horen op CaseJunkies
Smaaktopics
Soms komt er een vraag voorbij in de trant van "Wat is mooier, een Lian-Li of een AOpen kast?" of "Wat staat beter in mijn mod, groen of rood"? of "Wat kan ik aan mijn case modden?". Smaken verschillen, en wíj kunnen niet voor jou bepalen wat je mooi vindt of mooi moet vinden. Dit soort topics voegt dus geen discussiewaarde toe, en zal dan ook door een moderator gesloten worden.

Wat moet ik kopen?
Hiervoor geldt in feite hetzelfde. Vaak speelt hierbij een persoonlijke smaak mee. Wanneer het gaat om specificaties is er nog te zeggen dat deze veelal bij de fabrikant te vinden zijn, en dat er op internet doorgaans wel reviews beschikbaar zijn waarin de prestaties van een stuk hardware onder de loep worden genomen. Besluit wat jij wilt, en maak aan de hand van deze informatie je keuze.

Ik heb product X gezien, waar is het te koop en waar is het het goedkoopste ?
Ook hierin is Google een prima uitgangspunt. Verder wil een telefoontje of mailtje naar een webwinkel prima helpen, of raadpleeg de importeur. De site van een fabrikant wil in sommige gevallen ook wel eens uitkomst bieden. Verder zijn er voor prijsinformatie diverse pricetrackers beschikbaar, waar je vaak ook wel uit kunt halen waar een product te koop is.

Merk op dat het verschil tussen pure smaaktopics en vragen met een technische achtergrond zeer klein is. Topics die enkel en alleen maar om smaak draaien zullen gesloten worden, topics waarbij technische zaken meespelen blijven geopend.
ik had gelijk, mag dus niet
O okej niet gelezen.
Vraag ik het wel ergens anders
IIg bedankt
Oud 6-04-2007, 10:36   #5 (permalink)

Standaard

Lees anders even de CJ Hardware FAQ, dan snap je vast al een stuk meer van wat compatible is met wat.
mr.stijntje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6-04-2007, 10:45   #6 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mr.stijntje
Lees anders even de CJ Hardware FAQ, dan snap je vast al een stuk meer van wat compatible is met wat.
Ga ik doen
Oud 6-04-2007, 22:58   #7 (permalink)

Standaard

als je je budget geeft, kan ik al iets samenstellen voor jouw
en woon je in belgie of nederland? (ivm met winkel)
LaZeR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-04-2007, 09:09   #8 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LaZeR
als je je budget geeft, kan ik al iets samenstellen voor jouw
en woon je in belgie of nederland? (ivm met winkel)
In nederland
Rond de 800 euro denk ik zonder beeldscherm, muis tbord en windows
Oud 7-04-2007, 17:25   #9 (permalink)

Standaard

heb vlug iets samengesteld voor je bij alternate.

http://i162.photobucket.com/albums/t...lternatePC.jpg

Ik heb de E4300 gepakt omdat (als je overklokt) deze goed overklokken., je kan e.v.t de E6300 pakke als je dat niet doet , die ietsje duurder is en iets sneller.

verder 2gb geheugen ivm met toekomst, vista dus, 7900GT in je budget gezet omdat deze d8 ik nog best goed was? je kan anders ook Directx10 kaart pakke.. maar dan zou ik wachten op de 2XXX serie van ATI namelijk Budgetkaartjes te vinden en goedkoper dus.
HD kan je nog 320gb van maken, Voeding Antec, deze zijn Zééér goed en niet te duur,
behuzing Centurion 5 omdat ik deze ook zelf heb en zeer tevreden over ben.

owjah, en mobo P5B omdat je mss overklokt? maar anywayz dit mobo omdat die een zeer goed is tov andere
LaZeR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-04-2007, 23:47   #10 (permalink)

Standaard

Cooler Master Centurion 5 CAC-T05 (ATX, Geen PSU, Zwart) € 49,90

Be Quiet! BQT-E5-450 watt PSU € 65,50

Gigabyte GA-965P-DS3, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) € 110,65

Intel Core 2 Duo E4300 (S775, 2x1.86GHz, 2MB, 800MHz FSB, Boxed) € 149,90

Kingston 2GB DDR2 (2x1GB) PC5300 667Mhz CL5 Dual Channel Kit (KVR667D2N5K2⁄2G) € 96,95

Seagate 320GB SATA II 7200RPM 16MB Barracuda 7200.10 (ST3320620AS) € 73,90

Samsung SHS183A 16x (Dual-Layer, SATA, Zwart) OEM € 32,95

Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775) € 16,95

Asus GeForce 7900 GS 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI-I) EN7900GS TOP⁄2DHT⁄256M € 158,95

Exclusief € 635,00
BTW € 120,65
Totaalprijs € 755,65

Iets goedkoper.. Meer GB's en betere voeding. Is ook een overclockbord heb er ook een andere koeler bij gedaan.
Oud 8-04-2007, 08:22   #11 (permalink)

FuriousHamster's schermafbeelding

Standaard

Sluit me aan bij Tress, dat Gigabyte mobo is ronduit top. Zeker voor zijn prijs, daar kan een P5B niet tegenaan. Als je nog een ietsjepietsje meer wil, moet je de P5B Deluxe nemen. Deze zijn wel wat duurder.

Goede Feestdagen junkies
Oud 8-04-2007, 11:36   #12 (permalink)

Standaard

Bedankt
Hier kan ik zeker wat mee

Vrolijk pasen
Ciao
Oud 8-04-2007, 15:39   #13 (permalink)

Standaard kijk hier ff

ga naar www.geckocomputers.be en kijk ff bij configuraties er staan 2 game pc's bij een gewone en een ultimate
sytox is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Lag in game snake526 Hardware Junkies 19 19-06-2006 09:10
[GAME] Battlefield 2 Jamba Software Junkies 61 21-11-2005 20:02
[Game] NERO eXistenZ Software Junkies 5 4-07-2005 16:51
New Game! Topic. Freakazoid Software Junkies 188 17-05-2004 17:56
cj game: animaties tongue_of_colicab Area 1337 34 27-02-2004 14:17

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.