| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Heya, Ik was opzoek naar nieuw geheugen, en ik vond al snel wat interessants. Maar er waren 2 verschillende soorten. Eentje met een cas van 2,5 en eentje met een cas van 3. Wat ik nu wil weten, wat is het verschil? Wat houdt het precies in? Ik heb de hardware FAQ al doorgekeken, maar daar stond het niet. Alvast bedankt, SupReme |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 15 oktober 2006
| Cas Latency heeft ermee te maken met de snelheid waarmee gegevens beschikbaar zijn vanuit het werkgeheugen. Cas staat voor Common Access Strobe, hoe lager de Cas is hoe sneller hij er over doet. Cas 2 is tegen over cas 3, 15 % sneller. |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
![]() CAS staat voor Column Adress Strobe. Je hebt ook RAS, dat staat voor Row Adress Strobe. Geheugen moet je zien als een soort enorme Excel-sheet. In alle cellen van deze sheet kan een 1 of een 0 staan. Om dit te lezen of te schrijven moet het geheugen de rijen en kolommen doorbladeren. De CAS-latency houdt in hoeveel kloktikken er gewacht wordt na het uitlezen van een geheugencel om door te gaan met de volgende cel. Logischerwijs is het sneller wanneer deze wachttijd lager is.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 juli 2006 Locatie: Culemborg
| Voordat jullie deze op slot gooien: Stel ik heb een DDR stripje met CAS latency 2.5, en een met 3. Kunnen deze dan tegelijk functioneren? Of gaat de 2.5 ook op 3 werken? (zoals ook bij de kloksnelheid van 2 verschillende stripjes gebeurt) |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Het geheugen zal dan op de snelheid van de traagste module gaan werken. Overigens is CAS3 DDR-geheugen erg zeldzaam, de meeste standaard modules werken op 2.5 en snellere halen meestal CAS2.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Tja, ik heb er nu een bankje 512 inzitten van 4 jaar geleden, en heb geen idee wat voor CAS die heeft, heb een nieuwe besteld, die 2,5 CAS heeft, maar het gaat in ieder geval geen problemen geven. Maar wel een performance boost :P |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| lage latency | goofy | Software Junkies | 2 | 21-11-2006 19:43 |