| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 april 2006 Locatie: Dordrecht 078
| Ik heb een aantal vraagjes over de crossfire technologie.. Ik heb al een heel stuk van het internet afgezocht maar kan niet echt duidelijk antwoord krijgen op mijn vragen.. Op het internet staat op meerdere site`s dat 1 van je kaarten maar crossfire hoeft te zijn (dus de master CF), nu vind ik dit wel raar maar het kan zo zijn.. Nu worden bijna alle CF kaarten met "crossfire ready" bestempeld, en heel soms zie je CF master of CF slave staan.. Betekend dit dat de CF ready kaarten gewoon als master te gebgruiken zijn? En ik dus gewoon bij mijn ATI kaart een CF ready kaart kan stoopen om ze lekker samen te laten werken? Ik hoop dat jullie me even wegwijs kunnen maken inde wereld van crossfire, die voor mij nog erg wazig is... Dank voor komende reactie`s
__________________ Vicious Circle..??? What The Fuck...!!!!! Mod Projectname: Chronic Disorder... |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 februari 2006 Locatie: Deventer
| Wanneer je een Cross-Fire setup gaat maken, dient 1 kaart inderdaad als CF Master kaart te functioneren. De andere kaart moet hetzelfde zijn als als de andere kaart, maar hoeft geen CF te zijn. Deze kaarten worden vervolgens weer via een kabel met elkaar verbonden. Neem ook even een kijkje bij de volgende link, misschien dat het je dan iets duidelijker wordt. http://www.hardocp.com/article.html?art=OTMw |
| | |
| | #3 (permalink) |
| dat is bij sli wel noodzakelijk om 2 excact de zelfde maar bij crossfire niet zover als ik gelezen heb.. Ik heb inmiddels een stukje gevonden waarin duidelijk staat dat je een gewone kaart en een crossfire masterkaart nodig heb, maar dan rest ook nog de zo belangrijke vraag, is een cf ready kaart ook een masterkaart....
__________________ Vicious Circle..??? What The Fuck...!!!!! Mod Projectname: Chronic Disorder... |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Wederom een pagina met veel informatie: http://ati.amd.com/technology/crossfire/faq.html Hier zul je al je antwoorden vinden. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Thanx, maar had ik al gezien, was voor de hand liggend om even op de site van ati te kijken, maar in ieder geval nogmaals bedankt voor de moeite die je genomen heb... ![]()
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 augustus 2006
| Crossfire ready != Crossfire mastercard. Een gewone crossfire kaart heeft 2 DVI aansluitingen achteraan, een Master heeft een DVI en een connector in een iets andere vorm. Bovenste is de crossfire poort, de onderste is de gewone DVI: ![]() Overigens heb je gelijk met je kaarten, bij XFire moet je _geen_ twee dezelfde GPU's hebben, bij SLI wel. Crossfire is wel 5-10% trager dan SLI, maar geeft als enorme voordeel dat het compatibel is met verschillende GPU's.
__________________ 1: 3.5" Portable Aluminium Hard Disk External Case. 2: Wat van grootte had je ingedachten, en moet dat een Sata/IDE HD zijn? 1: Ik zoek een harde schijf van ongeveer 153x105x27mm. Van de Sata/IDE weet ik niet omdat het er niet bij staat |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Als je goed leest is een Cross-Fire Ready card geen master card. Wanneer men een Cross-Fire opstilling wil maken, moet men 2 Cross-Fire Ready kaart op een Cross-Fire compatible moederbord aansluiten. Vervolgens kunnen deze kaarten softwarematig functioneren als Cross-Fire setup. Citaat:
| |
| | |
| | #8 (permalink) | ||
| Citaat:
__________________ Vicious Circle..??? What The Fuck...!!!!! Mod Projectname: Chronic Disorder... | ||
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Sli of crossfire of beide? | Wava | Hardware Junkies | 16 | 9-12-2007 23:25 |
| Ati Crossfire | freekos007 | Hardware Junkies | 18 | 27-06-2006 12:13 |
| Crossfire cable where to get? | twisted_mind | Hardware Junkies | 6 | 27-01-2006 15:34 |
| dremel vragen+ modding project vragen | stonestrong | Casemod Junkies | 36 | 2-07-2005 13:54 |
| SLI vs. Crossfire | Nvidia vs. ATI | stonestrong | Hardware Junkies | 15 | 1-07-2005 19:08 |