| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 augustus 2003
| HOI, Ik ben in mijn nieuwe huisje bezig met het netwerk aanleggen. Ik heb hiervoor 100 meter cat5e kabel en 4 LSA opbouw doosjes voor gekocht. Het plan was als volgt: 1: Benedenverdieping - Kabelpot + @home stuff (modem) 2: Netwerkkabeltje (straight) naar zolder, wat uitkomt op een LSA opbouw doosje 3: kabeltje vanuit LSA doosje op zolder naar router (straight) 4: vanuit router op zolder kabeltjes (straight) trekken naar eerste verdieping (broertje1, broertje2, moeder1 :P) Het eerste wat ik dus gedaan heb is op de netwerkkabel die naar de zolder zou gaan, een RJ45 stekkertje gezet, en deze in het modem geprikt. Daarna heb ik een LSA doosje op het uiteinde van de kabel gezet, netwerkkabeltje in het doosje naar de router (straight) en vanuit de router weer een kabeltje (straight) naar mijn pc. Dit werkte dus niet :/ Ik heb het stekkertje onder aan het modem vervangen maar dit wil ook niet helpen. Ook heb ik geprobeerd om een cross kabeltje vanuit het LSA doosje naar de router (op zolder) te gebruiken, maar ook dit werkt niet. Maaaaaaarrrrrrrrrrrrr: Als ik op de benedenverdieping de router plaats, met een straight kabeltje aan het modem verbind, en dan de kabel die naar zolder gaat in de router(!) duw, heb ik op zolder wel werkend internet op mijn laptop. Maar als ik dan op zolder ipv mijn laptop, een switch aansluit, en mijn laptop dan weer op de switch, werkt het niet ?! Kan iemand mij vertellen wat ik fout gedaan heb, of hulp bieden? Misschien komt het verhaal een beetje verwarrend over, dus als je het niet helemaal snapt moet je het maar even zeggen Ryan |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Misschien kan jouw 1e router geen switch aansturen. Dus dat zul je de router als laatste station voor de pc's aan moeten sluiten. Dat heb ik ook een keer gehad, nieuwe router en het probleem was opgelost. Een crosslink cable aansluiten maakt nix uit, tegenwoordig kunnen routers/switches detecteren of dat ie goed of cross is aangesloten en poolt automatisch de pins om dan.
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Thnx 4 info, dat van die cross cable wis ik niet Het is raar dat als ik het modem onder plaats, en dan daarin een kabel direct naar de zolder, en op zolder de router aansluit, ik geen WAN krijg, als ik de laptop op die router aansluit gaan de activity lampjes voor netwerk wel branden, maargoed zonder WAN kom ik niet verder ![]() |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Het kan zijn dat niet al je pins contact maken. Dat je wel net genoeg juice hebt om die lampjes te laten branden maar niet genoeg hebt voor netwerk...
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Fixed, topic kan dicht :P Voor de geinteresseerden: Op het LSA doosje zelf staat gewoon de volgorde 1 tot en met 8 (voor de gekleurde kabeltjes in de netwerkkabel), ik heb ze dus gewoon net zo aangesloten als in de RJ45 stekker. Blijkt dus volgens het papiertje dat bij het doosje zat, dat ze in de volgorde 1,2,7,8,4,5,6,7 moeten :P |
| | |
|
| « videokaart/beeld
|
Geen geluid » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| thuisnetwerk | Fret_Kroket | Hardware Junkies | 8 | 8-07-2005 21:38 |
| Keuze apparatuur thuisnetwerk | jantje169 | Hardware Junkies | 26 | 31-03-2004 21:27 |
| Thuisnetwerk met Proxy+ | Neonracer | Software Junkies | 4 | 22-04-2003 17:53 |