| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2006 Locatie: België
| Ik was net daarjuist aan het defragmenteren, toen het klaar was ging nog alles ok. Ik wou opstarten, want pc ging wat trager na deframenteren. Ik starte op, opeens kreeg ik gewoon een zwart scherm, en m'n HDD zijn lamp bleef branden. Ik sluite het pc, en zette die terug aan, niks, zwart beeld alleen maar, alles draait. De fans, de HDD denk ook, de voeding....etc.. Wat heb ik geprobeerd? Ik heb m'n CMOS gelceared. Batterij voor paar minuten uitgehaald, video kaart uitgehaald, en m'n onboard geprobeerd. Niks, niks werkt. Zelfs m'n ram van plaats verwisseld naar een andere ram-socket. Mijn vraag is nu, wat er alleen maar overblijft is m'n processer en m'n moederbord. Wat denken jullie dat kapot is? Of is er misschien een oplossing? Ik ga strx naar de computerbeurs, dus dan kan ik daar ineens een moederbord kopen. En waaop moet ik letten? Ik bedoel wat voor merk moet het zijn? Want qua merken weet ik niks van moederborden. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. PS: Het is een ASRocK moederbord. GreeTZ PhanToM |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2006 Locatie: België
| Wat voor één zou ik kopen? Want ik ga strx naar de computerbeurs, en zou een goeie willen. Het hoeft geen SLI te zijn, ik wil gewoon goed overklokken. Want deze kan niet meer dan 1.4V gaan, en dat is ook de spanning van m'n cpu. Ik wil hoger dan 1.4V gaan. Het moet een pci express hebben. min. 2 s-ata. Of beter. Kun je me niet vertellen welke merk de beste is? |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 april 2006 Locatie: Tilburg
| Een beetje zelf initiatief is nooit weg. Wat rondzoeken op google of iets dergelijks. Als ik je toch een tip mag geven zou ik gaan voor een Asus of een DFI. Maar ook dat is allemaal weer afhankelijk van de socket die je moet hebben enzo. Dus zoek eens wat op het internet, Lees wat reviews en kijk wat voor JOU de beste is.
__________________ Er zit in de doos een rechthoekig ding gemaakt van papier. Als je goed kijkt is dit niet uit één geheel gemaakt, maar bestaat het uit blaadjes... Dat heet een handleiding. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Heb je wel je voeding uitgezet/uitgetrokken? Want anders heeft het geen nut om de batterij van je mobo te trekken... (zo hebt zelf ook een keer 2 uur liggen klooien, daarna de stekker uitgetrokken, ding gecleard en ging weer als een hel :P )
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 september 2006
| Ik heb niet veel verstand van overklokken, maar bij mijjn amd athlon 64 bit 3500 specs staat standaard 2,2 ghz, en dat maximaal 3,7 mogelijk is, kweet niet of je er wat aan hebt, tis een socket am2, en kheb de processor voor 95 eurie gekocht |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 september 2006
| Als je echt die-hard wilt gaan overclocken, dan zou ik voor een DFI-lanparty gaan, die gaan tot 1.8 volt, maar dat gaat niet werken op luchtkoeling. voor wat minder geld heb je ook een mooi Asus bordje. ik heb zelf de A8N-SLI van Asus en ben er zeer tevreden over.. nooit geen problemen gehad! succes! ![]()
__________________ Antec P180 | Coolermater M620 | Gigabyte P35-DS4 | Core 2 Duo E6850 @ 4GHZ | Custom Watercooling | 4GB Ballistix | EVGA 8800GTS 320m | 2x Samsung Spinpoint 320GB |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 augustus 2006
| @Grimmeld: Ten eerste gaat het hier over een moederbord, dus eventuele aanraders wat betreft CPU zijn naast de kwestie (overigens is AM2 absolute bagger, 939 is net zo goed voor minder geld). Ten tweede is die overklokbaarheid niet haalbaar, tenzij je natuurlijk gaat voltmodden en een serieuze phaseshift koeling erop hebt staan. Overigens kan het nog wel meer zijn dan je moederbord alleen... Ook je ram kan bagger zijn, probeer maar eens met veel te ver overklokt ram in je bios te raken, lukt dus niet... |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Computer start niet meer op | dontje | Hardware Junkies | 12 | 24-12-2006 10:53 |
| pc start windows niet meer op | Nike | Hardware Junkies | 21 | 17-06-2005 14:50 |
| [CO] na OC start hij niet meer op | Code-X | Cooling & OC Junkies | 8 | 27-01-2004 15:22 |
| Pc start niet meer op | Masterslave | Hardware Junkies | 9 | 30-07-2003 19:26 |
| Nieuwe CPU, PC start niet meer op met 1,5 Gb mem | Raven | Hardware Junkies | 19 | 12-05-2003 12:37 |