Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Hardware Junkies
Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen!
Discussie gesloten

LinkBack Discussietools
Oud 4-10-2006, 19:34   #1 (permalink)

Standaard Systeem

Hoi,
Het is misschien wel een veel gestelde vraag maar ik wil het toch even vragen :P .
Binnekort wil ik een nieuwe pc samenstellen. Maar ik weet dus niet welke hardware het beste bij elkaar passen.
De pc zal ik voor het volgende gebruiken:
*Gamen
*Msn-en
*En eventueel beetje overclocken
Het moet wel een AMD zijn en het hoeft maar een redelijke snelheid te hebben (door budget) kan iemand mij misschien een duwtje in de goede richting kunnen brengen want ik weet dat iedereen een eigen smaak enz. heeft maar ik moet een beetje het idee ervan kunnen krijgen Ik heb ook al het een en het ander gelezen maar kben er niet verder mee gekomen.

Kan iemand mij ermee helpen??
AdjePatatje is offline  
Oud 4-10-2006, 19:39   #2 (permalink)

Standaard

Wat bedoel je met redelijke snelheid? Hoeveel wil je uitgeven aan je pc?

En het blijft nog steeds een persoonlijke keuze, en als je de policy hebt gelezen weet je dat je ook zelf onderzoek zult gaan moeten doen.
Edje is offline  
Oud 4-10-2006, 19:53   #3 (permalink)

Standaard

Het hangt wel af van je budget. Ik ga nu als voorbeeld €600 nemen. Dit zal dan mijn configuratie zijn:

CPU: AMD 3800+ 64bit Athlon Boxed AM2 € 114.9
GPU: Asus EN7600GT 2DHT 256Mb Tv/DVI HDTV € 169.94
Mobo: Asus M2N-E €93.95
HDD: Maxtor 160GB Sata II 7200rpm € 59.95
Ram:Twinmos DDR2 1024MB 667MHz € 129.95
Voeding: Hiper PS530 PSU 530W SLI/Sata, black € 69.95 (alhoewel dat ik een voeding heb van 550W van €40, maar het hangt van a- of b- merk af)

Dit zijn de belangrijkste, je kunt ook nog een CD-rom e.d. kopen, of een soundcard dat hangt allemaal van u zelf af. Ik b.v. had al een voeding, een HDD en een cd-rom, zo is het voor mij heel wat goedkoper uitgekomen.

Dit komt rond de € 600 uit. Wss iets duurder. Maar zoals ik het al zei. Als je al een HDD hebt, dat is €60 minder. En als je nog een voeding hebt. Dat is al €130 minder. Dan kan je eventueel uw processor upgraden, of iets anders.
_PhanToM_ is offline  
Oud 4-10-2006, 19:56   #4 (permalink)

Stievius's schermafbeelding

Standaard

Sjah, in principe past alles bij elkaar.

Je moet natuurlijk zorgen dat je graka PCI-e is en je mobo ook, dat je ram DDR2 is, en je mobo ook, en zo kunnen we nog wel een eindje doorgaan.

Overigens is de huidige generatie Intel-cpu's wel beter dan AMD, maar da's m'n persoonlijke mening.

Volgens onze policy hebben we hier liever geen smaak-topics. Dwz, vragen als "wat moet ik kopen" of "welke is beter?". Je topic heeft hier veel van weg en dus zet ik er een slotje op. Bij het zoeken van antwoorden op deze vragen is bv. Google een handig hulpmiddel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door policy
Wat moet ik kopen?

Dat is persoonlijke smaak, wij kunnen niet bepalen wat jij mooi vindt. Als je vraagt naar een willekeurig product met een heleboel eisen is er niemand die de moeite neemt om voor jou alle sites van fabrikanten af te gaan en te kijken of iets voldoet aan je eisen. In dit geval zul je zelf het initiatief moeten nemen en zelf reviews gaan lezen, webshops bekijken en onderzoek plegen. Als je niet weet welk product je moet kopen, hoef je hier dus geen topic voor te openen.
Discussie gesloten
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
2 OS op 1 systeem exodus Software Junkies 4 10-09-2007 15:36
LED systeem Cruz Elektronica Junkies 9 16-03-2007 20:54
Nieuw Systeem. XlinkK Cooling & OC Junkies 17 28-04-2006 15:12
CAS 2 geheugen zin op een amd 64 systeem? cjrobin Hardware Junkies 37 7-12-2004 18:28
systeem disk burak Software Junkies 9 6-03-2004 19:11

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.