Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Hardware Junkies
Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen!
Discussie gesloten

LinkBack Discussietools
Oud 28-09-2006, 13:56   #1 (permalink)

Standaard Laptop advies gevraagd

Hey allemaal,

Ik ben al enige tijd van plan een laptop te kopen maar ben al een tijdje op zoek naar de beste prijs/kwaliteit verhouding.

Er moet minimaal WiFi onboard en 1GB geheugen aanwezig zijn. De laptop zal gebruikt worden voor Schoolzaken/Internet/Mail/MSN.

Budget: +/- € 800,-

Kunnen jullie me hier verder mee helpen? Alvast bedankt!
SynergY is offline  
Oud 28-09-2006, 14:14   #2 (permalink)

Standaard

Dit is een pr8 laptop maar helaas net iets boven je budget. het heeft een dual core CPU (intel core du maar liefs 120gig HD (komt weinig voor bij laptops) WiFi on board. Wat wil je nog meer.

hier nog ff de specs.

HP Pavilion dv6113 notebook

Art.nr: 7078545

Volledige specificaties:

* Merk processor : Intel
* Type processor : Core Duo T2050
* Kloksnelheid : 1.60 GHz
* Cachegeheugen : 2048 KB
* Bustechnologie : 533 MHz
* Intern geheugen : 1024 MB
* Harde schijf : 120 GB
* CD/DVD (RW) : double layer DVD
* Diskettestation : nee
* Grafische kaart : Intel Graphics Media Accelerator 950
* Grafisch geheugen : 128 MB
* Shared videogeheugen : ja
* Modem : 56k6 V.92
* IEEE 1394 : ja
* Netwerkkaart : ja
* Parallelpoort : nee
* Seriële poorten : nee
* USB-poorten : 3x USB 2.0
* TV-out : ja
* Touchpad : ja
* Accu : Li-ion
* PCMCIA : ExpressCard/54
* Schermformaat : 15.4 inch
* Widescreen scherm : ja
* Besturingssysteem : Win XP MediaCenter
* IRDA : nee
* WiFi : 802.11g
* Garantie : pick-up & return
* Garantieduur : 12 maanden
* Bluetooth : nee
* Ingebouwde webcam : nee
* Nummeriek toetsenbord : nee
* Geheugenkaartlezer : ja
unstable is offline  
Oud 28-09-2006, 14:18   #3 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door unstable
Dit is een pr8 laptop maar helaas net iets boven je budget. het heeft een dual core CPU (intel core du maar liefs 120gig HD (komt weinig voor bij laptops) WiFi on board. Wat wil je nog meer.

hier nog ff de specs.

HP Pavilion dv6113 notebook
Bedankt voor je reactie, maar dit zit idd te ver boven mijn budget..
SynergY is offline  
Oud 28-09-2006, 15:10   #4 (permalink)

Standaard

Bij de Prijs Topper, geen idee of je die in de buurt hebt, hebben ze een goede aanbieding: een PB laptop met een Intel Mobile M740 cup, 1GB DDR2, 100GB HDD, WiFi en een breedbeeld scherm en dat alles voor een prijsje van 789 euro. Misschien is dat wel wat voor jou.
case_freak is offline  
Oud 28-09-2006, 16:09   #5 (permalink)

Standaard

Ik heb dr maar es een paar uitgezocht
799,-, 100 gb hdd, DVD brander, AMD Mobile processor.
Same, maar 80 gb voor 50 euro minder (geloof ik)
Hyperman is offline  
Oud 28-09-2006, 19:31   #6 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Ik heb geen goeie ervaring met AMD cpu's in laptops. Je kunt beter Intel nemen, die zijn bij hoge cpu gebruik en hoge temperatuur stabieler dan AMD's. Mijn vriendin heeft zich een Toshiba A110-178 gekocht. (100GB, 1GB DDR2, WiFi, GigabitLan, DualCore op 1.6GHz, alle gangbare aansluitingen, zoals usb, firewire enz....)
Die kostte 2 maanden terug 999 euro. Misschien kun je via het werk ofzo de btw terug krijgen ofzo.
Oud 29-09-2006, 11:11   #7 (permalink)

Standaard

Ik zou toch voor een AMD Turion 64 gaan. 64-bit is echt wel meegenomen met Vista dat om de hoek kijkt. De 32-bit versie daarvan zal enkel te verkrijgen zijn in de Basic versie.

Overigens moet je geen laptop nemen met 1024 MB aan geheugen, je kan er een nemen met 512MB en een latje (laten) bij steken, wat neerkomt op zo'n 50 euro. Dan moet je er wel op letten dat er bij de laptop 1 module van 512MB in zit, en geen 2 van 256.

Ook zijn er sinds geruime tijd al problemen met de support van HP, daar moet je dus ook iig wel voorzichtig mee zijn. Kapotte laptops van HP durven wel eens twee maand of langer weg te blijven, en dat is geen uitzondering.

Mijn favorieten van laptops zijn Lenovo en Asus. Probleem met Lenovo is dat ze enkel Intel processoren leveren, dus enkel de C2D daarvan is 64-bit. De afgelopen week heb ik dan ook twee Asus laptops gekocht, een A6M en een A6Tc. Ander klein dingetje van Asus is ook dat er altijd een tas en een muis bij zit, weeral 50 euro uitgespaard. Ook de onderdelen zijn iig wel van goede kwaliteit, iets wat bij laptops met dezelfde specs die goedkoper zijn meestal niet zo is.

Ook de service van Asus is goed (dan heb ik het enkel over de laptops), je hebt 2 jaar on-site garantie (dus pick-up en return).
Wolgarnaal is offline  
Oud 29-09-2006, 16:27   #8 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolgarnaal
Ik zou toch voor een AMD Turion 64 gaan. 64-bit is echt wel meegenomen met Vista dat om de hoek kijkt. De 32-bit versie daarvan zal enkel te verkrijgen zijn in de Basic versie.

Overigens moet je geen laptop nemen met 1024 MB aan geheugen, je kan er een nemen met 512MB en een latje (laten) bij steken, wat neerkomt op zo'n 50 euro. Dan moet je er wel op letten dat er bij de laptop 1 module van 512MB in zit, en geen 2 van 256.

Ook zijn er sinds geruime tijd al problemen met de support van HP, daar moet je dus ook iig wel voorzichtig mee zijn. Kapotte laptops van HP durven wel eens twee maand of langer weg te blijven, en dat is geen uitzondering.

Mijn favorieten van laptops zijn Lenovo en Asus. Probleem met Lenovo is dat ze enkel Intel processoren leveren, dus enkel de C2D daarvan is 64-bit. De afgelopen week heb ik dan ook twee Asus laptops gekocht, een A6M en een A6Tc. Ander klein dingetje van Asus is ook dat er altijd een tas en een muis bij zit, weeral 50 euro uitgespaard. Ook de onderdelen zijn iig wel van goede kwaliteit, iets wat bij laptops met dezelfde specs die goedkoper zijn meestal niet zo is.

Ook de service van Asus is goed (dan heb ik het enkel over de laptops), je hebt 2 jaar on-site garantie (dus pick-up en return).
Bij die Toshiba van mijn vriendin kostte een extra latje van 512mb ongeveer 90 euro....
Lenovo's zijn echt super dingen! Van de service van Asus ben ik niet echt te spreken... kapot laadcircuit, 3 maanden laptop kwijt!! Trouwens, de onderdelen van Asus zijn niet beter dan die van goedkopere. Asus staat bekend om zijn prijs/kwaliteit, alleen zitten er vaak verborgen gebreken in. Er is een keer een test geweest tussen Asus en andere laptop merken. Deze test was om te kijken hoe stijf een laptop is. De HP en Toshiba bogen niet door en die van Asus boog ongeveer 1/2cm door. (hierbij werd aan de linkervoorkant de laptop ingeklemt en gekeken hoeveel de laptop aan de overstaande kant doorboog)
Oud 1-10-2006, 10:35   #9 (permalink)

Stievius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat moet ik kopen?

Dat is persoonlijke smaak, wij kunnen niet bepalen wat jij mooi vindt. Als je vraagt naar een willekeurig product met een heleboel eisen is er niemand die de moeite neemt om voor jou alle sites van fabrikanten af te gaan en te kijken of iets voldoet aan je eisen. In dit geval zul je zelf het initiatief moeten nemen en zelf reviews gaan lezen, webshops bekijken en onderzoek plegen. Als je niet weet welk product je moet kopen, hoef je hier dus geen topic voor te openen.
Bij deze sluit ik dit topic, aangezien hij regelrecht in tegenstelling staat tot onze policy.
Discussie gesloten
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
advies gevraagd overklocken cpu en memory joboris Cooling & OC Junkies 14 22-02-2007 16:42
Advies gevraagd unstable Hardware Junkies 10 1-10-2006 10:34
Advies gevraagd voor beginnende casemodder TerrorT Elektronica Junkies 14 9-08-2005 18:08
advies laptop Hardware Junkies 12 13-02-2004 23:05
mobo advies gevraagd Hardware Junkies 22 23-01-2003 07:17

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.