| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 juli 2006
| hey, ik ben van plan om een nieuwe grafische kaart te kopen..maar ik weet niet goed welke, nu daar ben half en half uitgekomen tussen 2 videokaarten http://computer.2dehands.be/markt/on...gp-versie.html Deze een 6600 GT http://computer.2dehands.be/markt/on...le.html?q=6800 en een 6800 LE (verkoper heeft zo te zien veel waarderingen dus zal vertrouwelijk zijn). Nu, ik heb veel gehoord over de 6800 LE , over unlocken enzo..maar ja wel, dan dacht ik zo van...als ik een nieuwe pc koop?had iets leuk gevonden op internet. http://computer.2dehands.be/markt/on...md64-3000.html mijn systeem nu is een 2800+ Barton core...ik vroeg me dan ook af, of ik alles uit een 6600 GT of 6800 LE ga kunnen uitkrijgen want ik heb moederborden gezien van socket 939, die Mijn geheugen (1gig) en AGP ondersteunen, dan hoef ik alleen mar dat moederbord en cpu te kopen..maar is het het wel waard? Hopelijk verstaan jullie mij.Thx |
| | |
| | #3 (permalink) |
| er zit al een 3000+ bij ..maar kom das nix. maar ik vroeg me af wat ik kies.. een 6800 LE (waar je de pipelines open kunt zetten) of een 6600GT de 6600 GT is sneller als de 6800 gewoon origineel is (zonder pipelines) maar, als de 6800LE geklocht is haalt hij 9300 in in 3Dmark03 terwijl een 6600 GT 8K ofzo behaalt.. ik vroeg me dus af, wat kiezen jullie? 6800 LE of 6600 GT (beide AGP) THX |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 juli 2006
| Ik veronderstel dat je nu een Socket A moederbord hebt, net als ik? Wel, dat ondersteunt nog geen PCI-E, maar je was al van plan AGP te kopen. Verder heb ik nog 64-bitsprocessors gevonden voor Socket A, wel beperkt tot een modelletje of 4, maar mijn pc-boer verkoopt ze al niet meer. Ze moeten dus nog wel te vinden zijn ![]() |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Geregistreerd: 27 november 2004
| Citaat:
En wat betreft die processoren, je gaat met allebei genoeg lol hebben van je nieuwe videokaart, zo slecht zijn de processors die je noemt nou ook weer niet.
__________________ Those were the times... | |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
![]() Wellicht bedoel jij de Sempron? Die is zowel voor Socket A als voor Socket 754 en 939 uitgekomen. De Socket A modellen zijn echter gebaseerd op de AthlonXP, terwijl de andere modellen gebaseerd zijn op de Athlon64. En dan zijn bij de eerste versies ook nog eens de 64-bits instructies uitgeschakeld.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 juli 2006
| Semprons? Dat zou wel eens kunnen, het was nog in de tijd dat ik me niet echt interesseerde in die verschillende modellen, en er dus ook niets van afwist .Ik heb ondertussen wel dit gevonden: http://www2.pcpartner.be/webshop.php?categoryid=133 Scroll naar beneden tot je Socket A ziet staan. Het is een Asrock moederbord, en volgens de informatie ondersteunt het Athlon64. |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #12 (permalink) | ||
| Citaat:
En wat is er zo grappig aan DDR-SDRAM? ![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht | ||
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 oktober 2004 Locatie: Westervoort
| Dus als ik het goed begrijp heb je nu thuis een computer met een AMD Athlon 2800+ met 1 Gig geheugen? Moet je daar nog een videokaart bij kopen of heb je die al in je bezit? En als je toch al van plan bent om te gaan upgraden lijkt het me raadzaam om door te sparen zodat je iets beters kan kopen in plaats van een "oudere" generatie videokaarten te kopen. Maar dat is hoe ik er over denk en het zijn natuurlijk nog altijd jou centjes en de uiteindelijke beslissing ligt bij jezelf .
__________________ Quinceman : Pulsen is een ejaculatie van alle opwinding die je je toetsenbord in jaagt.. OMFG |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Als je nu wilt upgraden, neem een AsRock 939Dual-SATA2, die ondersteunt AGP én PCI-Express. Goedkope bordjes, maar ze doen het prima! Je kan dan je AGP-kaart en je geheugen behouden, hoef je enkel een nieuwe CPU en moederbord. Mocht je dit niks vinden, dan raad ik je aan om nog een tijdje te sparen tot je een AM2-mobo met een 'leuke' PCI-Express kaart kan betalen. (7800GT bijvoorbeeld)
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Citaat:
jah, maar kan je op dat moederbord dan een AGP-kaart en een PCI-Express grafische kaart gebruiken, en ik vind nix grappig aan DDR-Sdram was gewoon beet je geschrokken , heb zelf 1 gig DDR-SDram en als dat zou passen op die asrock 939Dual-Sata2 dan hoef ik alleen dat moeerbord te kopen en een processor van vb 120€, wel interessant idd | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Voeding + Grafische kaart | Sendar | Hardware Junkies | 8 | 9-08-2006 23:02 |
| Grafische kaart waterkoeling | Olivier_14 | Cooling & OC Junkies | 7 | 3-08-2006 13:08 |
| Probleem grafische kaart | Melvin | Hardware Junkies | 17 | 19-05-2006 00:25 |
| Grafische Kaart | Interfico | Hardware Junkies | 3 | 11-11-2005 19:02 |
| [GK] Grafische kaart dood? | squid | Hardware Junkies | 3 | 1-06-2003 08:15 |