| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 juli 2006
| Ik heb momenteel de volgende onderdelen: - Mobo: MS-6712 v2.0 - CPU: AMD AthlonXP 2400+ - PSU: Delta Electronics 250 Watt - Graka: Nvidia GeForce 4MX, 64MB - RAM: 1024MB DDR Deze onderdelen wil ik upgraden: - PSU: Antec SmartPower 350 Watt - Graka: ATi X1600Pro 256 MB - En verder heb ik ook nog 2 case fans nodig om de boel een beetje deftig te koelen. Mijn vraag is nu: Mijn vader wilt maar niet geloven dat het goed is om te upgraden. Hij zegt dat mijn mobo en mijn CPU dan gaan tegenwerken, omdat ze ondertussen toch al 4 jaar oud zijn. Ik heb hem dan gezegd dat je PSU zo zwaar mag zijn als je zelf wil, zolang de kabels en aansluitingen maar overeen komen met de rest van je systeem. De graka maakt ook niets uit, zolang ik bij AGP blijf. Hij wil me maar niet geloven, dus nu vraag ik het aan een grote groep, die volgens mij toch allemaal dezelfde mening hebben als ik Hopelijk aanvaardt hij het wel als jullie het ook zeggen... |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 november 2004
| Het gelijk ligt ergens in het midden. Een supersnelle grafische kaart heeft geen zin als je processor de bottleneck wordt. (In hoeverre dat zo zal zijn kan ik niet goed inschatten, maar ik denk dat het wel meevalt) Aan de andere kant: je haalt er met een nieuwe grafische kaart wel alles uit wat er in zit, dat doe je nu waarschijnlijk niet. Bovendien kun je dan later nog je processor upgraden, en is er helemaal geen vuiltje aan de lucht. Wat betreft je voeding: die is nooit te zwaar. En beter een overpowered voeding die zich niet druk hoeft te maken dan een net-voldoende voeding die op de toppen van zijn kunnen presteert. (Maar 600 watt in een klein systeempje is natuurlijk ook onzin) Enne: succes met je pa overtuigen ![]()
__________________ Those were the times... |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Tja, supersnelle grafische kaart... Ik denk dus aan een ATI X1600Pro (het kan ook een GeForce 6600 VTD worden, ik moet de specs eens goed bekijken), die kaarten zijn tegenwoordig vrij mid-end, als ik me niet vergis. Dus ik ben niet van plan om een GeForce 7900GS ofzo te kopen, want ik weet dat mijn cpu daar zeker en vast op gaat flippen. Daarbij, die kaart ligt sowieso boven mijn budget ![]() En wat de voeding betreft: een online calculator vertelde me dat mijn pc nu veel stabieler zou werken op een voeding van minstens 286 Watt. Bij de grafische kaart-update heb ik minstens 309 Watt nodig. Dus 350 Watt is zeker niet te hoog, maar ook niet te laag gegrepen. En ik ben ook weer geen hardcore-gamer die de nieuwste en zwaarste games de dag van de release al heeft, dus ik zal wel een tijdje doen met die nieuwe grafische kaart. Dan kan ik moederbord en cpu nog altijd upgraden, dat zal dan binnen een jaar of 3 zijn. Volgens mij is een upgrade dus zeker zijn geld waard, en mijn vader begint zo ook al te denken, nudat hij met een vriend heeft gesproken. Die kent zelf redelijk veel van pc's en alle rompslomp errond, en heeft aan de telefoon net hetzelfde gezegd als ik ![]() Ik kan het mijn pa ook weer niet kwalijk nemen, hij trekt zich er niet echt veel van aan (ook al heeft meneer zelf een GeForce 6800GT ) |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Een 2400+ met 1024MB geheugen kan met een recente videokaart nog prima overweg hoor! Een X1600 zal echt niet te zwaar zijn voor zo'n systeem. Ik heb tot een half jaar terug met een 2500+ gewerkt (minder snel, meer cache) en de enige echte bottleneck die ik daar had was dat ik slechts 512MB geheugen had. De processor deed nog prima zijn werk.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 maart 2004 Locatie: Hengelo (OV)
| Wat betreft je voeding zou ik eerder een Tagan 380 watt aanbevelen (Cool-Prices is een goede shop). Ik heb hier trouwens nog een Tagan 480 watt liggen die ik niet gebruik. Nieuwprijs vanaf € 78,83 excl. porto. Voor 50 euro incl. porto mag je m hebben. Heeft wel wat beschadigingen aan de lak en er zit geen garantie meer op (is open geweest). Maar hij werkt nog 100% goed, is zeer stabiel en heerlijk stil. Verder heb ik de P4 kabel zelf gesleeved (zwart). Daarnaast was de ATX al gesleeved en zijn de molex kabels niet gesleeved maar wel getwist (om elkaar gedraaid). Eventueel zou ik de rest van de kabels ook voor je kunnen sleeven (zwart of rood/roze UV). |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Dat lijkt me idd een zeer goede voeding. Van Tagan heb ik al meerdere positieve reviews gelezen. Verder is hij 5 euro goedkoper dan de Antec Smartpower die ik eerst dacht te kopen, en dan heeft deze nog een groter vermogen ook. Ik zal het er met mijn vader over hebben, maar hem kennende gaat hij niet graag België verlaten om iets tweedehands te kopen . En portkosten betrouwt hij helemaal niet, waarom weet ik niet...Beschadigingen aan de lak spelen me geen rol, want aan casemodding doe ik toch niet extreem. Het enige wat ik wel eens zou willen doen is een sidewindow uitdremelen, en vooraan een blue led fan steken. Maar dan nog zie je die beschadiging niet, met een beetje geluk. Ook nog nuttig om weten: kan je me zeggen hoe stil die PSU juist is, in dB? Als je dat niet precies weet, moet je ook weer geen dagen en nachten op internet zoeken hoor ![]() Ik zal het overwegen met mijn vader... |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 maart 2004 Locatie: Hengelo (OV)
| Als je mijn PSU overneemt neem ik de porto (verzend-)kosten voor mijn rekening dus daar hoeft je vader zich geen zorgen over te maken. Het aantal dB dat hij produceerd zal vast wel ergens op internet te vinden zijn, maar over het algemeen zegt dat niet zo veel over de geluidsproductie aangezien de meetafstand niet vastgelegd is. Laat ik zeggen dat hij zo stil is, dat als je hem aanzet, je niet doorhebt dat ie aanstaat :P Ik heb het net ff getest in een (vrijwel) stille ruimte, en je hoort alleen heel zachtjes de luchtverplaatsing. Zodra hij in een behuizing zit zal je hem echt bijna helemaal niet meer horen. Hoe dan ook, de overige fans in je pc zullen hem in ruime mate overstemmen. Onder full load gaan de fans (2x 80mm) wel iets harder draaien maar dat verschil is echt minimaal en zul je echt geen last van hebben. |
| | |
|
| « Aansluiting
|
MBRAM probleem » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| auto onderdelen op mod ? | FigtingEagle | Cooling & OC Junkies | 8 | 21-04-2007 08:59 |
| prijs onderdelen??? | mr_chainsaw | Elektronica Junkies | 3 | 6-08-2006 10:14 |
| Wat kost me dit aan onderdelen? | performa | Elektronica Junkies | 12 | 11-04-2006 23:51 |
| Uv reactive onderdelen | Evoluzione | Casemod Junkies | 3 | 11-04-2004 11:44 |
| [VR] PC of onderdelen | sOlAr | Hardware Junkies | 1 | 20-10-2003 20:51 |