Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Hardware Junkies
Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen!
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 7-05-2006, 09:06   #1 (permalink)

Standaard Kan iemand helpen?

Hallo,

Ik heb 2 vraagjes:
Hoe kan ik mijn koeler van mijn processor krijgen? Want er zit koelpasta tussen (nog maar 1 dag) en de koeler is een zalman cu7700 (120mm).
2de vraag, ik denk dt ik een kapot moederbord heb: als ik de pc start geeft hij geen beeld no signal komt er op het scherm. Dan maakt hij wel een geluid 1lang 2kort (phoenix-awards BIOS) , dat heb ik opgezocht en het betekend een fout in verband met de 3de kaart. Daarna heb ik er een andere 3de kaart ingestoken (zelfde type enz en nog heb ik geen beeld en dezelfde fout melding.

Kan iemand mij zo snel mogelijk iets laten weten? want die pc is nodig voor in mijn pa zijn winkel.

Alvast bedankt
Warheart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-05-2006, 09:54   #2 (permalink)
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Als het BIOS aangeeft dat er een probleem is met de videokaart en hij doet dat nog steeds met een andere kaart er in, dan lijkt het mij dat er iets met het AGP/PCIe-slot niet in orde is.. Deze kaarten werken wel in een ander systeem?
Heb je wellicht nog ergens een PCI-videokaart zoals een S3 Virge (tip: Pentium1-machines zijn vrijwel altijd met dit soort kaartjes uitgerust) dan kan je het daarmee testen. Haal dan wel de 'snelle' videokaart er uit.
Oud 7-05-2006, 11:15   #3 (permalink)

Standaard

Hoe kan je nou je AGP\PCI-e slot controleren met een S3 videokaart ?.
Zoals je misschien nog weet is mijn videokaart DOA (PCI-e) en heb nou een S3 Trio in een PCI slot zitten. Je kan toch geen S3 in een PCI-e slot prikken.
Melvin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-05-2006, 11:37   #4 (permalink)
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Melvin
Hoe kan je nou je AGP\PCI-e slot controleren met een S3 videokaart ?.
Zoals je misschien nog weet is mijn videokaart DOA (PCI-e) en heb nou een S3 Trio in een PCI slot zitten. Je kan toch geen S3 in een PCI-e slot prikken.
Ik bedoelde dat hij een PCI-videokaart in zijn systeem moet steken om te checken of het dan wel werkt. Zo ja, dan is waarschijnlijk het AGP/PCIe-slot kapot. Als het systeem met een PCI-videokaart ook niet werkt dan is het hele moederbord waarschijnlijk naar z'n grootje..
Oud 7-05-2006, 11:51   #5 (permalink)

Standaard

De processor koeler is het gemakkelijkst te verwijderen als je je computer eerst even aanzet en de processor/koeler even laat opwarmen. Daarmee wordt de koelpasta ook een stuk "smeuiger" van en kan je hem gemakkelijk verwijderen. Wel eerst even je PC afzetten natuurlijk.

Naar mijn weten zit de Zalman gewoon met een aantal clipjes vast dus het is een kwestie van indrukken en dan voorzichtig er tussen uit steken. Op de site van Zalman staat in ieder geval een installatiefilmpje dus daar kan je precies zien hoe het moet
Oud 7-05-2006, 12:06   #6 (permalink)

Standaard

OT: Misschien handig om van je derde kaart je 3d kaart te maken?
Xghost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-05-2006, 12:40   #7 (permalink)

Standaard

een idee, ik heb dit probleme ook gehad, zit je 4 pin stekker iop het mobo er wel goed in?

dat was hier het probleem
geek-style joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8-05-2006, 14:18   #8 (permalink)

Standaard

als je processor nog steeds vast zit ookal is de koelvloeistof een beetje smeuig, moet je:
- pc op de kant legge
- klipjes losmaken
- koeler een beetje bijde kanten opdraaien (rond draaien als het ware)
- daarna kun je de koeler rustig van de cpu verwijderen

antwoord op je 2de vraag is:
- het is of je videokaart
- of je werkgeheugen

Ligt hoogtswaarschijnlijk niet aan je mobo...

Het zal je mobo kunnen zijn als je geheugen gecrashed is en je mobo heeft megenomen door bijvoorbeeld een te hoge spanning op je mobo...
snake526 is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Probleem : Wie kan mij helpen {HC}Mikey Hardware Junkies 3 1-02-2007 17:49
Kan iemand me helpen hoe ik begin met een PS2 te modden Alcaholic Casemod Junkies 15 14-06-2006 08:28
wc->kan iemand mij helpen? roel450 Cooling & OC Junkies 5 15-02-2006 12:49
Wie wil helpen een spel te programmeren? N34X Software Junkies 9 23-06-2004 16:02
Kan iemand mij helpen met modden van zijkant kast kjaadragon Casemod Junkies 1 20-03-2003 15:16

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.