| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 maart 2006 Locatie: hgv
| Oke ik ben niet echt thuis met harde schijven enz, en heb net een western digital schijf geinstaleerd. de Western Digital 320GB (WD3200JB, 7200RPM, 8MB). Alleen nu geeft ie in windows 127 gig aan. heb al bij schijf beheer gecheckt maar ik kan nergens iets vinden waarbij hij op 320 gig komt. Hij geeft overigens wel in me bios aan dat hij 320gig is, alleen in windows zegt ie dat zijn capicitijd 127 is. Enig idee hoe ik dit oplos? Bvd. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Dat komt door 32-bit LBA adressering, die kan maximaal 127gb adresseren. Er is gewoon software (in service pack 2 bijv) die dit probleem oplost. Die verandert de 32-bit naar 48-bit LBA adressing zodat er meer GB's beschrikbaar worden. Overigens is een schijf van 320GB in de praktijk maar iets van 300GB, dus als je dat krijgt, kan het kloppen .
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 maart 2006 Locatie: hgv
| Ja heb windows xp, maar heb idd geen sp2 geinstalleerd. Kan ik die 32-bit LBA ook op een andere manier naar 48 zetten? ik ben niet zo weg van sp2... heb daar al genoeg gezeur mee gehad. Dus als het even anders kan doe ik dat liever. Thnx voor the info alvast ![]() Edit: wacht stop... niet bewegen... ik heb het al gefixed zonder sp2.. Heb een DWORD value aan het register toegevoegd. System Key: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Servic es\Atapi\Parameters] Value Name: EnableBigLba Data Type: REG_DWORD (DWORD Value) Value Data: (0 = disabled, 1 = enabled) danku the widow maker ![]() |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: plattelandse slaapkamer ruftlucht | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Western Digital Caviar SE16, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATAII | Leopard | Hardware Junkies | 9 | 1-05-2007 22:36 |
| Western digital 120 gig 8mb Cache { raar geluid } | Freaky CaSeMoD ! | Hardware Junkies | 6 | 20-07-2004 14:09 |
| Creative Sounblaster 4.1 digital | NecroCide | Hardware Junkies | 2 | 12-07-2004 14:48 |
| western digital hd die niet (meer) werkt | haplo159 | Hardware Junkies | 8 | 1-07-2003 22:34 |