| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 januari 2006 Locatie: Hengelo
| Beste casejunkies, mijn vader is van werk geswitcht en nu krijgen wij nieuw internet. Na altijd adsl gehad te hebben krijgen we nou Kabel internet van Essent. Hierbij heeft mijn vader geen zin om allerlij nieuwe kabels te gaan trekken dus wil hij graag over op een draadloos netwerk. Aangezien hij nogal slecht met computers om kan gaan ben ik diegene die dat mag gaan 'aanleggen'. heb wel beetje ervaring met aanleggen en instellen maar niet met het kopen van die pruttel. Nou wil ik hierbij graag jullie hulp ![]() Ik wil dus vanaf binnenkomst een draadlose router er aan hangen. vervolgens in twee pc's (eentje op de 1e verdieping en 2e op zoder) een pci kaart of usb draadloze kaart hebben. en eventueel nog een printer er op aansluiten maar dat is voor latere tijden. Nou wil ik graag van jullie weten wat het beste is om aan te schaffen en ook nog aardig betaalbaar is. Er zijn inmiddels zoveel merken/types in verschillende prijsklassen dat ik het ff niet meer weet! Alvast bedankt! greetz, Jarnoootje |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 juni 2003 Locatie: Nijkerk
| Ik zou voor Linksys gaan, ik heb het zelf ook draaien en het draait gewoon goed. Een Linksys router kost ongeveer 80 euro. Een PCI wifi kaartje kost rond de 40 a 50 euro. Merken die je absoluut niet moet kiezen zijn die goedkope B-merken, Sweex, Trust etc etc. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 januari 2006 Locatie: Hengelo
| zat zelf ook al aan linxsys te denken maar weet niet of deze wel genoeg berijk heeft om mijn eigen pc (op zolder) te voorzien van genoeg berijk. Aangezien ik vanaf hier allerlij dvd's, mp3's en games download wil ik hier wel optimale snelheid hebben. Dus linxsys is het beste? ik hoor ook wel goede dingen over belkin maar heb meer vertrouwen in linxsys. Als het berrijk daarvan gewoon netjes is tjah ga ik daar denk ik voor. Aansluiten is niet zo moeilijk en gaat mij wel redelijk goed af ![]() overgens...hoe kan ik het beste een draadloos netwerk beveiligen? |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Geregistreerd: 10 oktober 2004 Locatie: Westervoort
| Citaat:
__________________ Quinceman : Pulsen is een ejaculatie van alle opwinding die je je toetsenbord in jaagt.. OMFG | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 september 2003 Locatie: hgv in drenthe!
| Ik wil wel even waarschuwen over draadloos internet en oudere huisen. Ik heb de ervaring met linksys dat ik geen goed bereik heb 1 verdieping hoger. Waarschijnlijk komt dit omdat er te veel ijzer in de plafond zit. Verder vraag ik mij af waarom je in een keer compleet nieuw netwerk wil aanleggen, omdat het enige wat veranderd eigenlijk de modem is. (tenzij je een all-in-one apparaat hebt) De rest van het netwerk kan blijven. Tenzij de modem boven ligt enzo ![]()
__________________ Heul nie! |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Geregistreerd: 23 januari 2003 Locatie: bankje in het park in bussum/hilversum
| Citaat:
![]() En idd, waarom vervang je alles? Het enige wat verandert is je modem(Word een eurodocis modem) en je router. | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 november 2005 Locatie: Tilburg
| Linksys werkt prima, Gaat bij mij op een metertje of 10 en dwars door een dikke betonnen vloer heen. (Zit in de kelder) werkt helemaal perfect. Het is een goed en betaalbaar merk. En mócht het zo zijn dat je geen goed bereik hebt. Dan kan je altijd nog een extra sterke antenne aanschaffen voor je router. Of in de aller aller hoogste nood op een schotelantenne aansluiten. Veel suc6 met je aankoop. Gtrz Nick
__________________ <a href="http://www.casejunkies.com/forum/viewtopic.php?t=12130"> [Cip] Green Dragon</a> [Cip] Radio mod |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 maart 2006 Locatie: Roden
| Ik heb hier een U.S. Robotics Wireless MAXg Access Point 125Mbps (model 5451) U.S. Robotics Wireless MAXg PCI Adapter 125Mbps (model 5417) Ik zit nu boven (1 verdieping hoger dan mijn access point..) en mijn signaal is ZEER GOED. Beneden heb ik UITSTEKEND. Zeer goed ligt op schaal 4 van de 5... Verder zijn de prijzen nu wel afgenomen, maar bij NoRRoD was hij toen: Access Point: €82,50 PCI Adapter: €45,00 De installatie was volgens de doos SIMPLE 1-2-3, en dat is ook waar. De MAXg houdt in: MAXimum range MAXimum performance MAXimum security MAXimum simplicity Van alles dingen ben ik het eens. De security heb ik niet zoveel verstand van, maar hij schijnt er goed in te wezen; Wi-Fi Protected Access (WPA), WPA2, netwerkverificatie, 64/128bit WEP codering... zal allemaal wel :P De snelheid is ook downwards compatible; 125Mbps>54Mbps>11Mbps>...etc De reden waarom ik deze kocht: Ik wil snelheid (gamen, downloaden etc), ik wil kwaliteit (beter iets duurder, dan goedkoop en steeds vervangen of niet blij ermee zijn), ik wou ook een goed bereik... Je kunt trouwens ook de kanalen waarover hij de informatie verstuurd veranderen, voor als je bijvoorbeeld last heb van draadlose telefoons o.i.d die op hetzelfde kanaal zitten, dan verander je even van kanaal... http://i8.photobucket.com/albums/a42/MR_OIZO/WLAN.jpg ![]() Succes met zoeken! BTW: Je plugt dit access point zo in je router...of modem... Ik heb de afbeelding even dmv HTML verkleind, zolang het verkleinscript nog niet werkt graag de 500-pixelgrens aanhouden ![]() Carpento |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 15 maart 2006 Locatie: Ridderkerk
| Ik heb zelf ook een draadloos linksys router met USB Adapter en het werkt op zich goed, behalve als ik ga gamen (ik zit met mijn eigen PC op zolder). Dan heb ik namelijk erg veel lag, en dat had ik niet toen ik nog een router met draad had. In ieder geval veel succes met het aanleggen van je netwerk . Bij ons duurde het namelijk nogal een tijdje voor het goed werkte (ongeveer anderhalve maand :P).
__________________ ..:: AMD Sempron 2400+ @ 2.0Ghz | Asrock K7S41GX Socket A | 768 MB Ram ( 3,3,3,8 ) | Ati Radeon 9200 SE 64 MB OC'ed | Logitech MX518 | Logitech G15 ::.. [CiP] Black Reflection |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 april 2003 Locatie: Haarlem
| Ik heb heel goede ervaringen met de ASUS Wlan router WL500 deluxe. Het leuke is dat die twee USB poorten heeft, voor bijvoorbeeld een printer en een HDD. Die kan je dan gebruiken op al je PC's zonder een losse printer server. De HDD kan je als backup via FTP instellen. Bereik is uitstekend, bij mij staat hij op de 1ste verdieping, hele huis 5 uit 5 bereik. Ook het instellen van Virtual Servers e.d. is een eitje. Wat mij betreft echt een aanradertje.
__________________ AMD Athlon 2100+ @ 1900 mHz | 1024 MB DDR | Nvidia GF 4600 Ti | 5.1 surround | 200 GB 7200 RPM 8 MB | Levicom 550 watt | Lian-Li PC 61 black |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Noob | Reflexx | Casemod Junkies | 5 | 27-10-2005 17:27 |
| Noob | Payne | Area 1337 | 4 | 19-09-2004 17:38 |
| C++ noob met probleem | N34X | Software Junkies | 8 | 14-01-2004 13:23 |
| firewire netwerk aanleggen tussen 2 pc's | -PartyBoy- | Hardware Junkies | 39 | 7-09-2003 16:06 |
| [NOOB] LCD Schermpje | blup | Elektronica Junkies | 26 | 14-04-2003 18:19 |