Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Hardware Junkies
Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen!
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 2-02-2006, 17:01   #1 (permalink)

Standaard pc doet niks meer

Hoi,

Ik kwam net thuis uit school en ik merkte dat mijn pc was vastgeslagen (beeld stond op bureaublad). Dus ik reset, maar nu gebeurt er helemaal niks meer. De pc boot niet, het beeld blijft zwart en het scherm gaat ook niet uit standby modus. Er gebeurt dus eigelijk niets. De hardeschijf doet het nog wel, de videokaart ook neem ik aan aangezien ik er gister nog mee had gegamed (de laatste 2 dagen slaat mijn pc om vage redenen vast, zomaar opeens) en er toen niks was, de cpu zal ook wel heel zijn. Geheugen ook. Het enige nadeel is dat mijn hele pc watergecooled is en ik dus niet zomaar even een ander onderdeel kan gebruiken om te zien wat er niet werkt.

Weet iemand wat er aan de hand is? of is mijn mobo gewoon opeens overleden :? Bios reset heb ik al gedaan.

Specs:

msi k8n neo2 (niet watercooled)
x800pro @ xt-pe (watercooled)
amd 3500+ (watercooled)
2x512mb pc3200 twinmos (niet oced oid)
maxtor 160gb
Oud 2-02-2006, 17:08   #2 (permalink)

Standaard

Probeer eens memtest te draaien om te kijken of daar het probleem niet in zit, je zegt dus dat de CPU erg heet wordt, ondanks dat je waterkoeling hebt, zou ik toch maar eens kijken of je pompje nog wel draait of dat de blokjes niet verstopt zitten. Als ik zo naar het probleem kijk lijkt het me niet dat het moederbord zomaar overleden is.

OMFG
YaaD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2-02-2006, 17:12   #3 (permalink)

Standaard

En watvoor PSU heb je?
[15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes
[15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox
[15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_-
the widow maker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2-02-2006, 17:15   #4 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door YaaD
Probeer eens memtest te draaien om te kijken of daar het probleem niet in zit, je zegt dus dat de CPU erg heet wordt, ondanks dat je waterkoeling hebt, zou ik toch maar eens kijken of je pompje nog wel draait of dat de blokjes niet verstopt zitten. Als ik zo naar het probleem kijk lijkt het me niet dat het moederbord zomaar overleden is.
Als je mijn post had gelezen, had je gelezen dat ik helemaal geen beeld meer krijg, ik kan dus ook geen memtest of wat dan ook doen aangezien mijn beeld gewoon niet aangaat.

Mijn cpu word ook niet erg heet. Vanochtend was het nog 50 graden stressed. Pomp draait ook en als de blokjes verstop waren dan zou me beeld toch nog aan moeten gaan en was me pc wel vastgeslagen bij gamen (wat niet het geval was).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the widow maker
En watvoor PSU heb je?
Tagan480watt. Lijkt me sterk dat die stuk is aangezien me pc wel gewoon de hele dag aan heeft gestaan (al was het dan vastgeslagen maargoed).
Oud 2-02-2006, 17:28   #5 (permalink)

Standaard

Citaat:
Als je mijn post had gelezen, had je gelezen dat ik helemaal geen beeld meer krijg, ik kan dus ook geen memtest of wat dan ook doen aangezien mijn beeld gewoon niet aangaat.

Mijn cpu word ook niet erg heet. Vanochtend was het nog 50 graden stressed. Pomp draait ook en als de blokjes verstop waren dan zou me beeld toch nog aan moeten gaan en was me pc wel vastgeslagen bij gamen (wat niet het geval was).
Er is toch wel een vriend waar je even het geheugen kan testen, en bij computers weet je het nooit zeker wat er kapot is, om toch het probleem kort te sluiten zul je onderdelen moeten gaan testen of vervangen voor tijdelijke onderdelen.

OMFG
YaaD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2-02-2006, 17:47   #6 (permalink)

Standaard

Geheugen heb ik al getest, dat werkt gewoon (mijn andere pc wou er gewoon mee booten). En het lijkt me sterk dat mijn cpu of videokaart opeens is overleden. Maar ik krijg ook gewoon 0,0 beeld, geeneens een biosscreen ofzo dus ik kan ook niks testen op die pc zelf en mijn cpu kan ik niet ergens anders testen en mijn videokaart ook niet omdat ik daar geen andere koeler meer voor heb. Maargoed daar zit het probleem toch niet anders had ik dat wel met gamen gemerkt.
Oud 2-02-2006, 18:44   #7 (permalink)

Standaard

En start de pc wel op? Piepjes, harde schijf die begint te draaien, etc. Ik heb dit probleem met een Asus mobo gehad, dat bleek aan het mobo te liggen.
Oud 2-02-2006, 19:23   #8 (permalink)

Standaard

nee de pc doet niks, beeld gaat geeneens aan. De hdd gaat wel draaien, en maakt 1x even een geluidje maar veder niks. Ook niet met een andere hdd. Ik heb nu ook een andere videokaart gebruikt, dat helpt ook niet. Denk dat me mobo dus weer dood is (is al de 2e keer dat een msi k8n neo2 overlijd bij mij).
Oud 3-02-2006, 18:10   #9 (permalink)

Standaard

Nieuwe mobo gehaald, probleem blijft. Mijn 3500+ zal dus wel d00d zijn. De pc boer is aan het kijken maar ik vrees het ergste. Gelukkig zit er nog wel garantie op. Nu alleen nog mijn 70 euri voor het nieuwe mobo terughalen bij de computerland.
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Moederbord doet helemaal niks meer! Corally Hardware Junkies 6 12-10-2007 16:16
mp3 doet niet meer MarkYRuleZ Area 1337 3 25-11-2004 18:40
Cd-rom drive doet et niet meer... Nillie Hardware Junkies 5 3-08-2004 14:48
Laptop doet niets meer. QuincMan Hardware Junkies 17 8-02-2003 13:10

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.