Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Hardware Junkies
Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen!
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 10-01-2006, 15:38   #1 (permalink)

Standaard Zwaar probleem met pc!

Hallo ,

wie kan mij helpen zit met een groot probleem! Heb gister mijn pc opnieuw opgestart en sindsdien geeft hij een BSOD ( blue screen of death ).
Tijdens de bootscreen komt het blauw scherm ervoor. Dit was zo danig kort dat ik het niet kon lezen. Nu dacht ik dat mijn hd (sata) naar de klote was dmv een virus ofzo.

Nu heb ik op mijn externe hd xp pro gezet en zo proberen optestarten. Maar tevergeefs nu heb ik ook tijdens heb booten het blauw scherm met deze fout er op : STOP : 0X0000007B ( 0XF7C4563C , 0X0000034 , 0X00000000 , 0X00000000 ).

Formatteren van de externe schijf heb ik ook al gedaan , helaas kan ik de sata schijf niet formatten omdat daar gewoon te veel data opstaat die ik niet kwijt kan.

Heb niks veranderd aan mijn pc zowel hardware als software. Wie kan mij vertellen hoe ik dit oplos.

Systeem specs zijn : Intel Pentium 4 3,2 ghz 64 bit ( artic cpu koeler ), Asus P5ND2 - SLI , 1024 MB Kingston Dual Channel 512/512 , Nvida Geforce 6600 GT , 200 gig sata schijf , BENQ dvd brander Dual Layer , ASUS Dvd Speler , NZXT Custom case mod. Wie o wie kan mij helpen. Alvast bedankt.

Mvg Angelo
AngeloMontana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-01-2006, 16:00   #2 (permalink)

Masterslave's schermafbeelding

Standaard

En ben je nu buiten adem? Maak gebruik van paragraven , dat leest een stuk makkelijker.
Eerste ingeving: Draai memtest86 eens, deze is tevinden in de download junkies.
Oud 10-01-2006, 16:07   #3 (permalink)

Standaard

ja sorry zal t even aanpassen. Ja memtest ook algedaan werkt verder perfect allemaal dus snap het ook niet helemaal.
Oud 10-01-2006, 22:00   #4 (permalink)

Standaard

Misschien iets in u bios settings probeer is de settings op default ofzo te zetten. Ik heb ook zon standaard setting en die noemt "top performance" Als ik die daar op zet dan krijg ik ook bsod. Als ik dan de zelfde settings gewoon handmatig doe dan start hij gewoon op. Anyway probeer even op default setting of optimized ofzo.
Oud 10-01-2006, 23:00   #5 (permalink)

Thadeez's schermafbeelding

Standaard

Wat veelal werkt (lees:niet altijd), is dat je je systeem even zonder geheugen laat opstarten. Hij zal dan met de pieptonen aangeven dat er geen geheugen gevonden is. Druk de pc weer uit, plaats het geheugen terug en start weer opnieuw.

Als bovenstaande niet helpt, start dan eens in veilige modus op. Druk tijdens het booten van XP op F8 (gewoon een paar keer proberen), dan kan je voor de veilige modus kiezen. Als dat lukt, kan je de videokaart drivers de-installeren. Boot daarna eens normaal en kijk of het werkt. Achteraf kan je je drivers weer installeren in normale modus.

Om zowiezo je data te redden kan je de HDD in een andere computer zetten, naast de huidige schijf. Zorg ervoor dat deze andere computer gewoon van zijn eigen schijf opstart. Als het goed is moet je dan in windows gewoon de andere schijf kunnen benaderen en de nodige bestanden ervanaf halen.
Oud 10-01-2006, 23:30   #6 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thadeez
Als het goed is moet je dan in windows gewoon de andere schijf kunnen benaderen en de nodige bestanden ervanaf halen.
Zo niet dan weet je dat je harddisk stuk is
Oud 11-01-2006, 13:50   #7 (permalink)
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Ik ben die fout de afgelopen 2 weken 3 keer tegengekomen Was weliswaar allemaal op Windows 2000 machines, maar ik denk niet dat de betekenis van die code veranderd is..
Om op te zoeken wat een foutcode in een BSOD nou eigenlijk betekent kan je het beste Microsoft's Knowledge Base raadplegen.
Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer?
Carpento: plattelandse slaapkamer ruftlucht
Demoniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-01-2006, 14:24   #8 (permalink)

Standaard

it zegt microsoft : INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE. Daar staat de code voor maar hij doet dit met beide hardeschijfen ( sata schijf en externe hd ). Zou mijn bios niet besmet zijn met een virus? Kan dit?
Oud 11-01-2006, 14:29   #9 (permalink)

Standaard

Als ik het letterlijk vertaal naar het Nederlands is dat: Niet toegangbare Opstart Apparaat. Denk dat je HD een beetje dood is...

BIOS virussen bestaan wel degelijk maar vormt eigenlijk geen gevaar meer, of loopt ik nu onzin te verkondigen?
Oud 11-01-2006, 14:49   #10 (permalink)

Standaard

Ja maar dan zijn al mijn hardeschijfen naar de klote? Klopt toch niet?
Heb een 80 gig maxtor gebruikt , 5 gig wd , en 200 gig s-ata maxtor.

Toch raar dat hij dit bij alle hd's aangeeft? Maar je denkt dat dit niet aan een bios-virus ligt? Kijk als het een bootsector virus was dan zou hij het wel met een andere hardeschijf moeten doen toch?
Oud 11-01-2006, 15:25   #11 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door http://www.mcse.ms/message726391.html
The most likely causes are:
1. Bad hard drive
2. Bad hard drive controller on motherboard
3. Bad hard drive cable (or it isn't plugged in all the way)
4. Bad device driver
5. Hardware not compatible with Win2K & XP

Try a different hard drive and cable if you can.

Sometimes there is a BIOS update for the motherboard that cures this.
I've seen motherboards that worked fine with Windows 98 but which
wouldn't reliably work with Windows 2000.
Misschien heb je hier wat aan, dit vond ik met Google. Als je er echt niet uitkomt kun je nog altijd die persoon een mailtje sturen...
Oud 22-01-2006, 15:04   #12 (permalink)

Standaard probleem

op school( ik studeer informatica beheer) hadden wij onlangs bij oudere pc's waar xp 2003 server opstaat) dat ook, het bleek gewoon te gaan om de IDE kabel die vanbinnen gebroken was, het duurde ook een hele tijd voor we dit gevonden hadden maar uiteindelijk hebben we deze gewoon verandert en sindsdien werkt die pc terug. Mss kan je dat eens proberen.
Ghosthunter-BE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-01-2006, 18:19   #13 (permalink)

Standaard

Ik vind het heel interresant om te weten wat je hardware is. Laat me raden, een ASUS mobo?

/edit

Stond er al Idd een ASUS mobo dus. Die dingen zijn extreem picky als het op geheugen aan komt. Enige mogelijkheid is om 1 reepje ram te gebruiken of het om te ruilen met een merk dat in de Qualified Vendor List staat. Zelf heb ik mijn Kingston ValueRam omgeruild voor Corsair XMS C2.
Oud 22-01-2006, 20:02   #14 (permalink)

Standaard

Met de windows cd opstarten en de recovery console kiezen, dan krijg je een dos prompt, fixboot en fixmbr uitvoeren en dan rebooten, heeft bij mij vrij vaak een INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE error verholpen
Rich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-01-2006, 13:46   #15 (permalink)

Standaard

Heb ik zo ook vaak opgelost, keer chkdsk, fixboor en mbr draaien met de xp installatie cd erin. Dit krijg je meestal door de stroom eraf te halen als je opstart / afsluit (of door 4 sec de aanknop in te houden tijdens het opstarten / afsluiten).
AMD 2800+, ASUS A7NX8-E Deluxe, zalman cnps6000-cu, Kingston 512 pc3200, 120 GB Sata Maxtor, NEC DVD-Writer, Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines ), logitech internet navigator se, chieftec matrix
Pietjuh is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
zwaar brute case 8) m0dmaster101 Casemod Junkies 5 5-10-2005 12:17
PC zomaar ineens zwaar onstabiel. Freakazoid Hardware Junkies 21 11-08-2003 01:07

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.