| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 4 juni 2004 Locatie: Leeuwarden
| De laatste tijd, valt mijn pc spontaan uit. Wat heb ik allemaal al gedaan om er achter te komen wat er kapot is. Geheugen getest (MemTest 68 ) Eigen pc memtest 86 FAIL (PC viel uit). PC van pa&ma memtest 86 PASS Bios reset gegeven. Mijn voeding Enermax Noisetaker (470W (dacht ik)), die voedingen klappen toch dicht als iets niet klopt. Sluiting op het mobo of in een DVD speler of een fancontroller die niet deugd. Doet een standaard voeding dit ook die bijvoorbeeld in een sweex <==(sorry dat ik vloek) behuizing zit. Meer iedeeën zijn welkom, ik niet blij hier mee ![]()
__________________ Warning , keyboard not found. Press Enter to continue. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 16 oktober 2005 Locatie: Rijssen
| Het kan dus vanalles zijn. Je kunt het beste proberen je pc eerst op te starten met zo weinig mogelijk apparaten aan je voeding. probeer is zonder je fanbus. dan zonder cd rom. Daarom kan het net zo goed je hdd zijn waar je je OS op hebt staan
__________________ A.k.A Jelte,89 Machinaal houtbewerker I am a Great Worklog Contestant and so are you... |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 maart 2004 Locatie: Anna Paulowna ( NH )
| Als ie uitvalt, blijft ie dan uit ? dan zou het kunnen dat ie in de oververhittingsbeveiliging schiet.. Check je temps dus eens met Motherboard Monitor ( Download junkies ) Kijk dan gelijk even naar je voltlijnen, zal weinig mis mee wezen gezien je 2 voedingen gebrobeert heb, maar kan nooit kwaad. Als ie uitvalt kunnen het naar mijn weten maar 2 dingen zijn... oververhitting of stroom tekort. Bij andere problemen reboot ie gewoon met meestal een blauw scherm erbij. Als je HD ermee uitscheit dan staat je hele systeem even vast en daarna krijg je een blauw scherm, daarna reboot, valt de cd-rom uit dan gebeurt er in principe niks behalve als ie kortsluiting maakt. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| @ Mugen: Ja dat heb ik gedaan, aleen Mobo, Graka, Zalman koeler voor de Graka. (Heb het idee dat ik wat vergeten ben) @ Rich: Ja mijn pc blijft dan uit de de fans in de voeding blijven dan nog een minuut draaien maar dat is normaal bij mijn voeding (Enermax), het power ledje van mijn pc blijft dan ook branden. Mijn temps: CPU = Idle 45 graden - stress 50 graden (omgevings temp 28 graden) GRAKA = Idle 28 á 30 graden - stress 33 á 35 graden (omgevings temp 26 graden) HDD0 = (Draait windows op)= Rond de 27 graden (was 40 graden voor een paar maanden geleden tot ik er achter kwam dat de HDD zo warm werd) HDD1 = (Rond de 27 graden) PSU = ??? De Voltlijnen (volgens Asus Probe 2) + 12V @ 11,84 V + 5V @ 4,865 V + 3,3V @ 3,283 V of 3,326 Vcore @ 1,656 1,689 1,526 (De Vcore schommeld rond deze waarden ongeveer, is niet normaal ijkt mij) Geen Blauwe schermen, de pc klapt gewoon uit.
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2004 Locatie: Nijkerk
| Heb je voordat je pc spontaan uitviel nog dingen verandert? (Mobo opnieuw geplaatst, voeding gemesht, kabels verlegd). Ik ben ooit eens twee dagen op zoek geweest naar de oplossing voor een dergelijk probleem en toen bleek de oorzaak een draadje wat ik achter het moederbord had gelegd te zijn.
__________________ ^ ^ ^ ^ ^ En alweer een goed idee van Jamba! |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Nieuwe HDD erbij Heb een fan omgedraait (was een OUTTAKE ter hoogte van de CPU, maar is nu een INTAKE geworden) Tja heb wel wat de kabels lopen rommelen om wat een sata kabel van mijn PSU vrij te maken voor mijn tweede HDD.
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| PC valt na 3 sec. | N34X | Hardware Junkies | 5 | 7-02-2007 22:59 |
| me pc valt uit | casenici | Elektronica Junkies | 28 | 7-11-2006 20:45 |
| Laptop valt uit. | modder.exe | Hardware Junkies | 1 | 8-01-2006 18:19 |
| pc valt uit | Dark | Hardware Junkies | 15 | 18-10-2004 17:43 |
| pc valt uit | Dark | Hardware Junkies | 8 | 12-02-2004 20:58 |