| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 januari 2003 Locatie: Breda
| Beste CJ'ers, Da Q laat weer eens van zich horen :P Nu, ik wil het netwerk uitbreiden. ![]() Nu loopt er 1 netwerkkabel naar mijn kamer/boven waardoor er maar 1 computer (mijne) hier op internet kan. Deze zit rechtstreeks op de router. Nu wil ik op de andere computers hier ook internet hebben. Dus denk ik, ik koop een Switch(klik). Nu wil ik deze via de uplink van mijn Linksys BEFSRnogiets (weet het exacte typenummer niet, kan ik opzoeken) router aansluiten. Dus ik kijken in de handleiding van die switch, maar ik zie dat dat ding helemaal geen WAN poort heeft !. Nu hier komt mijn vraag, kan ik gewoon de uplink poort van mijn router gebruiken, en dan het andere eind vd kabel gewoon in 1 van de poorten van de switch frotten, of moet ik hiervoor iets anders gebruiken? Alvast bedankt, Quincy de netwerknoob. *** Ik heb je plaatje even iets gecropped, hij was iets te breed en dat waren alleen maar witte pixels. Carpento
__________________ Your personal JackAss Tatuut, brantweer! |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 november 2004
| Waarom een uplink poort gebruiken ? Als je het zo aansluit moet het werken: ![]() Dus gewoon één van de lijntjes uit je router in de switch stoppen, en dan de rest boven ook op diezelfde switch.
__________________ Those were the times... |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Hmm en dan kan ik ook gewoon via die router op internet enzo? Waarom die uplink, dies volgens de handleiding speciaal bedoelt om meerdere netwerk apparaten op aan te sluiten... ZOals hubs switches en weet ik veel wat nog meer.
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Geregistreerd: 27 november 2004
| Citaat:
Maar probeer desnoods eens die uplink mogelijkheid, wie weet werkt het. Werkt het niet dan kun je altijd nog mijn methode gebruiken.
__________________ Those were the times... | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Wat voor modem heb je precies? Als dat een 'single-user' modem is (dus alleen een modem, zonder router) dan hoef je er niets aan te doen en kan je zo het modem op de uplink-poort van je router aansluiten. Als het modem een ingebouwde router heeft, moet je zorgen dat deze al het verkeer naar 1 IP-adres stuurt: het adres van de uplink-poort op je BEFSRnogwat. Vervolgens gebruik je die om het verkeer te routeren naar de diverse andere systemen. De switch kan je gewoon aan de router hangen, eventueel aan de uplink-poort als die op de switch zit. De uplink-poort is vaak de laatste poort van de switch en heeft soms een schakelaartje. Dus het is bijna zoals in de tekening die Carpento gemaakt heeft, alleen moet je je modem aansluiten op de uplink-poort van de router - anders valt er weinig te routeren ![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: plattelandse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Router [die beneden staat, de BEFSRnogiets] heeft een WAN poort, en daar hoort mn modem in Modem kan ik zelf geen instellingen aan veranderen, dat kan alleen zeelandnet... (op gegeven moment hadden ze 5 keer mac adres verandert in 15 minuten.. Dat vond modem niet fijn.. Kon zeelandnet om 23 uur savonds niew modem komen plaatsen )
| | |
| | #7 (permalink) |
| Maar op dat modem kan je normaal (dus als je geen router gebruikt) maar 1 PC aansluiten?
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: plattelandse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: plattelandse slaapkamer ruftlucht | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 maart 2004 Locatie: Anna Paulowna ( NH )
| Nog effe duidelijk dan : Al heb je een modem met 1 ethernetpoort eraan moet je deze aansluiten op de WAN poort op de router, zit die poort er niet op dan heb je misschien een verkeerde gekocht of heet die poort anders, uplink misschien ( typenummer van router ? ). daarna pak je 1 van de lan poorten op de router en die sluit je aan op 1 van de poorten van de switch en dat hoort dan te werken. Ethernetpoort modem > WAN poort router LAN poort router > random poort op switch ( uplink schijnt er voor bedoelt te zijn, maar elke andere werkt ook )Al werkt het dan niet moet je proberen alle apparaten een keer te rebooten, multikabel modems hebben bijvoorbeeld de eigenschap geen ip meer te geven als je van apparaat wisselt. ( Stekker van modem en router eruit > stekker modem erin, wachten tot ie online komt > stekker router erin ). |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| wil standaard computer uitbreiden met ati radeon 9600 xt | rafkesafke | Hardware Junkies | 16 | 18-08-2004 21:45 |
| Netwerk | Dark Wanderer | Hardware Junkies | 19 | 6-05-2004 16:29 |
| netwerk | burak | Software Junkies | 16 | 12-02-2004 17:41 |
| 1gbps netwerk verbinding parralel op een 10mbps netwerk? | Freakazoid | Software Junkies | 12 | 25-11-2003 17:42 |