Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Hardware Junkies
Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen!
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 3-07-2005, 09:06   #1 (permalink)

Standaard x2 processor

Hallo,

IK had een vraag over de dual core processors van amd.
Ik wil een neiuwen cpu gaan kopen ook veel anderen dingen maar daar gaat het nu even niet om.
Als ik een dual core processor koop werkt zo'n processor dan gewoon bij alle toepassingen als dualcore of niet?
Want bij 64 bit processor moet een progamma dat ondersteunen is dat ook bij dual core?
En ik heb al op google gekeken voor reviews maar daar kon ik niks vinden of dat gewoon bij alles werkten of niet :/

gr.william
william is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3-07-2005, 10:16   #2 (permalink)

Masterslave's schermafbeelding

Standaard

Ik snap niet echt heel veel van je vraag, graag je vraag een beetje goed formuleren.
Je kunt met een Dual Core CPU gewoon alle programma's blijven draaien.
De dual core werkt dan ook wel alleen de programeurs moeten speciaal iets inbouwen in het programma om echt gebruik te maken van de dual core power.

Correct me if I'am wrong...
Oud 3-07-2005, 10:54   #3 (permalink)

Standaard

Ja dat bedoel ik want het was ook bij 64 bit dat niet alle prgamma's dat ondersteunen dus dat die op 32 bit lopen.
Maar heeb dan bijv. een x2 4800+ beteren prestatie's dan een fx 57 of niet? als een toeppassing niet gemaakt is voor dual core.
Want ik wil wel een dualcore processor kopen maar als het meschien verstandiger is om een fx processor te kopen doe ik dat vandaar mijn vraag omdat ik een pc wil maken om mee te gamen wat voor mij het voordeligsten is.
Oud 3-07-2005, 11:21   #4 (permalink)

Standaard

Ja da snap ik maar de een zij dit en de ander dat dus ik wist het ook niet.
Maar als ik nou voor een game pc ga is het dan beter voor een fx-.. of een dual core processor?
Want ik weet niet tot in hoeveren pc game's die dualcore techniek gaan gebruiken :/
Oud 3-07-2005, 17:13   #5 (permalink)

Standaard

Nou totdat pc games echt goed dual core zullen ondersteunen, dat kan nog wel even duren. Waarscheinlijk zal dat pas gebeuren als dual core procs standaart in low en mid end pc's zitten. Je moet namelijk special codec voor dual core om er goed gebruik van te maken, dus als je dat doet werkt je software een stuk minder goed (of niet) op single core procs en aangezien de high end markt maar een heel klein deel van de markt is (en zeker als je games verkoopt is maar een heel klein deel van de winst van high end gebruikers).

Je zal dus meer hebben aan een fx57 proc als je alleen maar gamed. Maar als je ook nog andere dingen met je pc doet zoals bv videobewerking/3d/p2p/etc dan kan een dualcore wel handig zijn. Je kan dan bv windows en al je andere apps op de 2e core laten draaien en je game op de andere core. Op die manier kan je dus bv gamen terwijl je ook een 3d image aan het renderen ben. Met een fx57 zal dat nooit lukken.
Oud 3-07-2005, 18:12   #6 (permalink)

Standaard

Dan is mijn vraag nu beantwoord.
Dan ga ik voor een fx-55 of 57.
Want ik doe toch niet veel gamen en af en toe tussendoor wel wat downloaden maar dat doe ik nu ook en maakt bijna tot niks uit en ik ga toch geen 5 dvd's branden tegelijk en dan nog kij zwaren spellen spelen.
Oud 3-07-2005, 20:12   #7 (permalink)

Standaard

Ik denk dat je inderdaad het beste een FX processor kan nemen want als je dan zware spellen gaat spelen is het inderdaad beter om een goede processor te nemen en als je gaat downloaden maakt je processor snelheid toch niet zo heel veel uit maar stel je gaat toch gamen en tegelijk downloaden en tegelijk dvd's branden dan is het weer beter om een dualcore processor te nemen en nu ga ik even ademhalen want anders val ik van mijn stokje en dat wil ik niet dus.
Oud 3-07-2005, 21:38   #8 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door william
Dan is mijn vraag nu beantwoord.
Dan ga ik voor een fx-55 of 57.
Want ik doe toch niet veel gamen en af en toe tussendoor wel wat downloaden maar dat doe ik nu ook en maakt bijna tot niks uit en ik ga toch geen 5 dvd's branden tegelijk en dan nog kij zwaren spellen spelen.
Ik neem aan dat je bedoelt dat je wel veel gamed? want zoals die zin daar nu staat zeg je dat je niet veel gamed.
Oud 4-07-2005, 11:40   #9 (permalink)

Standaard

Owh sorry verkeert getypt.
Ja ik bedoel dat ik juist wel veel doe gamen.
Oud 4-07-2005, 12:28   #10 (permalink)
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

AMD prijst de Athlon64 FX aan als game-cpu en ze hebben onlangs nog een bericht uitgegeven dat ze pas dualcore FX cpu's gaan maken als de games dat goed ondersteunen. Dus als je voornamelijk games speelt dan kan je inderdaad het beste een FX nemen en geen x2. Tenzij je graag een server wil draaien op je werkstation, die kan dan immers wel de ene core gebruiken terwijl de andere je games draait.
Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer?
Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht
Demoniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4-07-2005, 14:15   #11 (permalink)

Standaard

Maar als ik dan lees dat jij je pc het voordeligste als mogelijk wil maken snap ik de stap naar een FX of een dual core uberhaupt al niet...

Om een FX een beetje fatsoenlijk te kunnen benutten naar de power die hij heeft zal je ook al uit moeten gaan kijken naar een SLI opstelling van 2 high end kaarten.

Denk dan 1000€ voor een cpu en nog eens 1000€ voor 2 videokaarten, dan krijg je al niet zo een goedkoop systeem meer he
Oud 4-07-2005, 14:20   #12 (permalink)

Standaard

Voor mij is goedkoop meschien iets anders
Ik wil een fx-55 en een 7800 gtx en ik dacht dat dat wel een goede combinatie was.
Oud 4-07-2005, 22:16   #13 (permalink)

Standaard

Mss een beetje offtopic maar, maakt die FX nou echt zo'n groot verschil met een normale 64 proc. De kwaliteit/prijs verhouding zou mij iig niet echt 'optimaal' lijken.
Oud 4-07-2005, 23:00   #14 (permalink)

Standaard

De fx heeft t.o.v andere 64bit cpu's een grotere L1 en L2 cache.
Ook ik de multiplier van die dingen in 2 richtingen unlocked.
Oud 5-07-2005, 16:54   #15 (permalink)

Standaard

Met de L1 L2 cache maakt niet veel uit dan met de 64bit want de 4000+ heeft als het goed is de zelfden specs. op 200 mhz na.
Maar ik zit ook te twijfelen tussen de 4000+ of de fx-55 maar de fx-55 kun je unlocken dus meer kans op een hogeren kloksnelheid
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
myn p4 processor stijntuner Hardware Junkies 8 18-11-2007 22:05
Nieuwe processor Niek Hardware Junkies 7 20-09-2005 15:09
intel processor black code.nl Hardware Junkies 3 7-09-2005 16:30
Processor vraag. Royo1988 Hardware Junkies 7 11-04-2005 18:02
VGA card en processor m1ch3l__ Hardware Junkies 2 9-02-2005 16:17

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.