| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 24 oktober 2003 Locatie: Internet
| Ik heb gister 4 reepjes server geheugen gekocht alleen kan er weinig info over vinden dus hoopde ik eigenlijk dat iemand het herkend wat voor type dit nou is.. ![]() Het gaat om het onderste reepje.. Lijkt 100% gelijk wat naar ik hier heb liggen.. 100 aansluit vlakken per kant. Dus 200 vlakken En 512mb per stripje.. Heb dus 2gb liggen die ik ergens getest zou moeten worden omdat ik niet weet of de reepjes nog goed zijn.. Maar dus te beginnen met het soort geheugen module waar we mee te maken hebben.. enkele die al afvallen zijn sodimm, rambus / sorimm..
__________________ I'm BACK!!!!!! There is ONE DJ to rule them all !! |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| LOL, ik zit er toevallig net een stuk over te tikken voor een schoolverslag ![]() Als er 9 geheugenchips per kant op zitten is het ECC-geheugen, een normale geheugenmodule heeft er 8, bij een ECC-module is er een 9e chip toegevoegd om een pariteitsbit op te slaan. Als er een of enkele kleinere chips onder de geheugenchips zitten dan is het registered geheugen. Dat zorgt er voor dat de geheugencontroller minder zwaar belast wordt bij het gebruik van een groot aantal modules. Deze twee kunnen ook allebei op een module voorkomen (zoals op het plaatje te zien is) dan noemt men het - je raadt het al - ECC Registered geheugen. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| De nummers op het geheugen zelf had ik al gegoogled.. Echter dat leverde tot nu toe niks nuttigs op.. Per kant zitten er 10 chips a nummer 5225405BLTT75 ( tot in hoeverre gaat parity controle nou op??) [EDIT] zijn dus 20 van de volgende chips in totaal :: HM5225405BLTT-75 : 256m LVTTL Interface Sdram 133 Mhz/100 MHZ 4-mword 16-bit 4-bank/8-mword 8-bit 4.. Echter is het dus geen sdram blokje.. wat het wel is mij nog steeds niet duidelijk[/edit] dan zitten er nog 2 driver chips op namelijk ALVCH16835 en 1 stabiele klokgenerator CDC2586 en 11 tot 15 8-pins chips.. Zouden weerstand netwerken of drivertjes kunnen zijn.. De reepjes hebben 100 aansluitingen per kant.. Bij het googlen was ik ook al een keer de naam Sun tegen gekomen.. Weet alleen nog niet of het betrekking met elkaar heeft.. Ohja nog even de nummers die ik hier op de typeplaat heb..: 512 MB cache unit model: C512F hitachi
| | |
| | #7 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Als het 100% op dat plaatje lijkt zitten er maar 9 geheugenchips per kant op Alleen die 200 pins kan ik niet helemaal plaatsen, het enige wat ik kan vinden met 200 pins is laptop-geheugen en dat is zeker niet wat op het plaatje staat.. kan je niet zelf een foto maken van die modules? |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Je hebt gelijk.. Had die op het plaatje als referentie genomen vanwege die rij met chips waar in het midden die clock chip en driver zitten.. Maar bij mij zit er echt nog 1tje meer op.. Het zijn dan ook lange modules.. 15,5 cm welgemeten.. Als ik mijn digicam terug heb gevonden zal ik ff foto's maken..
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Geheugen, welk type? | Niels van de Poll | Software Junkies | 3 | 22-10-2007 20:58 |
| beste optie voor watercooling voor alleen GPU & mobo? | Youri_HL | Cooling & OC Junkies | 5 | 17-07-2004 20:48 |
| Wat voor een geheugen is dit???? | Necormax | Hardware Junkies | 9 | 26-04-2004 11:23 |
| php en mysql support voor home server | inanc_gangster | Software Junkies | 2 | 5-04-2004 13:25 |
| Argumenten tégen een router en vóór een PC als server | the widow maker | Hardware Junkies | 21 | 25-09-2003 22:12 |