| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 augustus 2003 Locatie: Zaandijk - Noord-Holland
| Ik ben al een tijdje bezig met 'researchen' voor kleine moederborden. Ik wil namelijk een klein computertje bouwen voor naast de tv. Nu blijken er echter verschillende merken en types etc. Ik kan niet echt een site/pagina/etc. vinden zoals de CJ Faq's waarin op een simpele manier doeltreffend staat uitgelegd wat het nou allemaal is. Weet iemand misschien een site of kan iemand me uitleggen waar ik naar moet zoeken als het gaat om kleine moederborden? Ik weet alleen dat ik op zoek moet naar een micor atx mobo, maar zijn er dan nog verschillen tussen de verschillende merken kwa formaat etc.? Ik dacht dat de 'formfactor' m-atx over de gaten in het mobo om het mobo zelf vast te zetten gaat?
__________________ www.defecto.nl |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 september 2003 Locatie: deurne
| Op www.mini-itx.com staad vaak uitleg van verschillende kleine moederborden. Ik weet niet zeker of je dit bedoeld maar kijk er maar eens.
__________________ Sig verwijderd, niet conform geldende afspraken! |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 januari 2003 Locatie: Hillywood
| Toevallig ben ik vorige week ook aan een nieuw projectje begonnen, een klein peeceetje voor naast de TV. Ik wilde echter geen Mini-itx, aangezien die bordjes maar tot 1000 mHz ondersteunen. Ik heb gekozen voor een micro-atx, welke ik ook in mijn Project COP gebruikt heb. Verschillende fabrikanten hebben een dergelijk bordje in het assortiment, van MSI, ASUS en Gigabyte weet ik het zeker, aangezien ik tot voor kort ook dezelfde zoektocht ondervond. Ik heb gekozen voor het MSI bordje (waar ik het typenummer even niet van weet). Hij is 24x23cm, en een van de kleinste (zo niet de kleinste) moederborden die Socket A (AMD athlon XP) ondersteunen.
__________________ Dus... |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 januari 2003 Locatie: bankje in het park in bussum/hilversum
| Bij mn oude stage bouwde we RRAS servers met M-ATX plankjes, meestal deze: GA-7VM400AM # m-ATX, Dimension : ( 24.4 x 23.3 cm ) Ik denk dat is ongeveer het kleinste is dat je kan gaan. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Je kan ook op zoek naar een bordje uit een Shuttle barebone, die zijn ook erg klein en toch te krijgen met de nieuwste chipsets! (nForce4 en i915 bijvoorbeeld)
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| Zelf heb ik de afgelopen weken ook wat gezocht naar een klein moederbordje, ook weer heel toevallig . Ik heb gewoon in enkele shops rond gekeken en als ik wat leuks zag dmv google de specs opgezocht. Wat ik ook gedaan heb is bij Alternate (niet als reclame bedoelt of wat dan ook) gekeken, hier staat n.l in de kolommen om wat voor moederbord het gaat, micro-ATX / ATX. Zo heb je toch al snel een klein overzichtje.Zelf ben ik momenteel aan het overwegen om voor deze te gaan.
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 april 2005 Locatie: Sleeuwijk
| Ik kan me ergens herinneren dat er hier op de frontpage een keer een bericht is langsgekomen van een moederbord van 12*12 cm groot. Zou alleen niet weten of deze ook ooit in productie is genomen. Zoek hiernaar dus is via de search. Als deze toch niet te krijgen is ben je aangewezen op micro-atx bordjes. Kijk ook eens op formfactors.org, hier staan alle verschillende maten beschreven. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Dat moederbord van 12x12 cm was volgens mij een Nano-ITX, het nog kleinere broertje van de bekende Epia's. Er zijn overigens ook Mini-ITX bordjes met Pentium 4-chipset, maar die zijn érg duur ![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 januari 2003 Locatie: Haarlem
| 12x12cm was het Nano-ITX bordje van Epia als ik me niet vergis. Als ik de TS was zou ik voor een micro-atx bordje gaan, deze zijn meestal rond de 23x24cm en worden door bijna elke fabrikant wel gemaakt. Ze beschikken meestal over 2 geheugensloten, een AGP-slot en 3 PCI-sloten. Al zijn er tegenwoordig ook bordjes met pci-express. Asus maakt ze herkenbaar door 'VM' of 'MX' in de productnaam te zetten. Zelf heb ik een micro-atx bordje van Gigabyte klik dat nog steeds er goed bevalt. Bovendien zitten er allemaal leuke uv-reactive details op . |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| mirco atx borden zijn opzich precies hetzelfde als normale atx borden alleen worden er pci slots, ide porten etc weggelaten om zo ruimte te besparen. Je kan dus een bordje kiezen met de chipset die jij wil en dan zal je opzich weinig verschil merken met een normaal atx bord.
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 24 oktober 2003 Locatie: Internet
| Ik heb een epia ml-8000 op de pijnbank gehad op mijn werk.. Hierop heb ik dvd software en tv achtige dingen op gedaan.. Opzich kon deze epia zich goed houden voor een bordje met 800mhz.. Dus dan heb je op 17 x 17 cm een bordje waar je nog 1 pci kaart in kunt steken.. EN als je het voor tv applicaties wilt gebruiken moet je voor de ml-8000a vermeen ik gaan.. Deze heeft composite en svideo aan boord..TV kaartje in het pci slot en gaan met die banaan.. Daarnaast heb ik dit weekend een p3 800mhz gekocht van de 2de hands markt.. dit is een ECS BKi810 Dit beestje heeft zogoed als alles onboard, dus ook composite en svideo.. De behuizing waar moederbord, voeding, cd brander, hdd en floppy in gedrukt zijn is buitenafmetingen van: 27 breed, 32 lang en 8 hoog het moederbord zelf meet 16 breed, 26 lang en 4 hoog Dit moederbord heeft een onboard 3.3v generator deze wordt gevoed door alleen 12 en 5V. voor de rest heeft het boardje 2 geheugenslots, socket 370 processor plaats. (dus nog upgradebaar..) Echter geen pci slotje voor een extra videokaart. Deze zal dan via USB eraan gehangen moeten worden.. (Overgens hier al 2 homeservers staan ook gebaseerd op de ml8000 werk perfect.. Alleen nu nog even die 4x4 cm ventilators wegwerken.. Herrie gevallen.. Ben aan het uitzoeken hoe ik die epia het beste in een 1 HE kast kwijt kan.. Bouw dan mijn eigen 1HE servers.. Epia ml8000 is dus genoeg om er tussen te passen.. Heb al een 1he voeding.. nu de rest nog even..
__________________ I'm BACK!!!!!! There is ONE DJ to rule them all !! |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| Voor een beetje divx/dvd afspelen is dat wel genoeg ja. Maar als je echt wilt opnemen in high-res en ook dingen in high res afspelen (zoals bv hd tv) dan gaat een epia dat niet trekken.
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Verkoop Sapphire moederborden? | Sammy078 | Shop Junkies | 4 | 12-01-2007 09:15 |
| geheugentimings op n-force2 moederborden | Dabien | Hardware Junkies | 15 | 9-01-2004 08:18 |
| Het Grote Kleine JunkModjes Topic | Post Al Je Kleine Modjes | Hermanator | Casemod Junkies | 437 | 15-10-2003 17:57 |