| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 februari 2008 Locatie: Haren
| Ik ben binnenkort jarig, en heb besloten om een digitale camera te vragen omdat de twee die ik nu heb érg slecht zijn... Ik heb even rond zitten neuzen op internet, en ik heb er drie gevonden die me wel bevielen, namelijk:Fujifilm FinePix S5800 digitale camera - prijsvergelijk, productvergelijk en reviews Fujifilm FinePix S8000fd digitale camera - prijsvergelijk, productvergelijk en reviews Fujifilm Finepix S5700 digitale camera - prijsvergelijk, productvergelijk en reviews De tweede kon mij niet echt overtuigen, maar de andere twee wel, ik kan alleen niet kiezen. Heeft iemand ervaring met deze camera's, of kent iemand een andere camera in dezelfde prijsklasse die beter is? Wat ik wil kunnen doen met mijn camera: - Foto's nemen van een paar centimeter (supermacr ![]() - Vuurwerk fotograferen (een hobby van mij in de winter )- Ver inzoomen voor als ik iets leuks zie op vakantie ![]() - En natuurlijk scherpe foto's maken ![]() - Een video-out uitgang zou ook wel leuk zijn ![]() |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 maart 2008
| Fujifilm vind ik een ruk merk. Als je een fatsoenlijke camera wilt waar je geen eeuw voor hoeft stil te staan om te focussen moet je volgens mij een sony, canon of kodak camera hebben. Zelf heb ik een Sony W5. Deze camera reageert wat laat in het donker. Maar voor echte fatosenlijke foto moet je eignelijk (digitaal)spiegelreflex hebben. Maar die zijn echt duur. Dus volgens mij gewoon een sony, canon of kodak. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Mijn vriendin heeft ook een fuji ding (welliswaar point&click stijl)en die vind ik zelf persoonlijk niet zo geweldig. Het kan aan het model liggen, of aan het merk, maar het zit er allemaal net ff een klein beetje naast om zo maar ff te zeggen. Het voelde gewoon een beetje goedkoop. Persoonlijk zou ik dus ook niet zo snel voor Fujifilm gaan maar zoals gezegd voor de grotere bekende merken zoals Sony en Canon. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 juni 2008
| Mijn buur heeft een Sony Cybershot, DIE DINGEN FTW ! Sorry hoor, maar de camera maakt érg mooie foto's. Geen ervaring met Nacht / Donker ofzo, maar kleine dingen fotograferen wél. En dat zag er goed uit. Evenals de zoom goed werkt ![]() Deze bijvoorbeeld : Klikje of misschien deze
__________________ CaseJunkies is veslavend ![]() ~ Als je een leuke webshop voor modstuff hebt gevonden : PM me ! ~ |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 maart 2008 Locatie: The Hague
| ik raad aan een sony alpha A700 digital spiegel reflex... ik heb er een demo van gehad op mijn werk en het is egt PRACHTIG! hoewel zou je dr wel even voor moeten sparen hij kost namelijk: €1200.-
__________________ Everything in the world has its origin. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 december 2005 Locatie: Ridderkerk
| Heb op dit moment twee toestellen van sony. Een t5 voor de verjaardag foto's etc. En een DSC F505v. De t5 valt best tegen moet ik eerlijk zeggen, als je het echt goed instelt krijg je super foto's. Maar bij zon " pocket " camera zou dat niet moeten. De DSC f505v is een gewone digicam met een super lens erop. Die maakt wel super foto's als ik er de tijd voor neem en goed instel. Mijn volgende camera wordt spiepgelreflex. Let goed op hoeveel optische zoom je hebt, dat is vaak heel belangrijk. En kijk of je camera alle kleuren duidelijk vastlegt, er zijn camera's die een bepaalde kleur extra vel vastleggen
__________________ Intel c2d E6750, Abit Fatality Fp-in9 SLI, 2GB DDR2 800mhz, 7900GT-1950XT, 160GB Hitachi Laatst gewijzigd door unstable : 25-06-2008 om 06:59. |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geen olympus meer!! Die twee die ik nu heb zijn allebei olympus, de ene kan niet eens meer fatsoenlijk aan, en die tweede maakt echt kl*te onscherpe foto's. (en geloof me, ik heb er niet mee in een zandstorm staan fotograferen en ook niet van de 26ste verdieping laten vallen )Ik wil ook geen pocket-cam, hier komen dan de nieuwe eisen ![]() - Supermacro - Maakt goede foto's in het donker - Min. 8x optische zoom - Min. 7,2 Megapixels - Een video-out uitgang - Accu of oplaadbare batterijen (maar dat kan volgens mij bij elke ![]() - 'Schroefgat' voor statief - Max. 400 euro @ X_crAdle: €1200,- lijkt me niet echt 'in deze prijsklasse ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Attila : 25-06-2008 om 11:56. |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Is vuurwerk stand niet gewoon een instelling die je zelf ook handmatig er ff in kan zetten? Lijkt me beetje nutteloos om alle camera's die niet deze stand ingebakken hebben aan de kant te zetten daarvoor... |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Ik hebum eindelijk! Zeker geen miskoop, hij maakt prachtige foto's Zelfs met digitale zoom zijn ze nog mooi De SuperMacro-stand werkt ook eh... super Vanavond maar de handleiding bestuderen en uitvogelen hoe je alles apart in moet stellen. Het enige waar ik nog aan moet wennen is dat ik m niet bij de filtser vast moet pakker, deze gaat namelijk automatisch open als ie denkt dat er te weinig licht is![]() @ Blackwhizz: hij focust trouwens in iets minder dan een halve seconde ofzo ![]() |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Kleine tip: Nooit digitale zoom gebruiken. Digitale zoom werkt hetzelfde als een foto vergroten op je pc. Oftwel, gewoon foto zonder zoom maken, en uiteindelijk op de pc inzomen mocht je dat willen. Dat betekend dus dat je meer op je foto hebt staan en beter kan kiezen mocht dat achteraf nog nodig zijn. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Stroboscoop aansturen met camera | Canon 40D | Elektronica Junkies | 6 | 31-03-2008 17:15 |
| Film van Digitale camera kopieren | yuppie | Software Junkies | 2 | 5-01-2006 17:22 |
| Camera aansluiten op PC | SubZer0 | Hardware Junkies | 4 | 10-02-2005 21:33 |
| digitale camera | cuda | Area 1337 | 4 | 18-02-2004 12:11 |
| Wireless Camera | Freakazoid | Area 1337 | 12 | 18-02-2004 01:12 |