| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: Roden, Drenthe
| Ik wil graag beginnen met het rc rijden. Daarvoor zoek ik een niet te duur startersetje, het liefst rijklaar. Geen verbrandingsmotortje, gewoon electrisch. Enkele types die ik leuk vind : Subaru Impreza, Porsche 911 GT2/3 etc. Ik heb al een beetje rondgekeken op ebay.de en deze kwam ik tegen : http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...category=13309 Porsche 911 GT2 http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...category=13309 2002 Subaru Impreza WRC Pro Sport Nou heb ik niet veel verstand van deze dingen en daarom wou ik jullie vragen om mij te helpen met het uitzoeken van een leuk autotje compleet met afstandsbediening enz. Als iets niet duidelijk is moet je het even vragen
__________________ Zeg gaan we nou nog neuken, of moet je nog 3 BrEeZaH's voor ik je het bed in krijg? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 oktober 2002
| Die twee die je hebt uitgezocht zijn zogenaamde ready to runs of quickdrive auto's. Grootste lol aan Tamiya is het bouwen en verbouwen. Bij deze prebuildauto's is dat iets minder en zijn er ook niet zoveel verbouw cq tune mogelijkheden. Wat is je max budget? Voor een echte tamiya betaal ik in de regel maximaal 50 euro (lukt bijna altijd) en dan heb ik een 4x4 bakje zonder RC te pakken. Daar komt dus nog een zendersetje bij en een accu plus oplader (die heb ik al, maar jij nog niet). In principekun je het zo duur maken als je zelf wil, als je alles nieuw en het beste van het beste wil hebben, betaal je meer. Je kunt het dus zo gek maken als je zelf wil.
__________________ Pluk de dag!! - Plet de kroket! |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Ja, het onderhouden en upgraden en stylen enzo lijkt mij ook het leukste maar ik wil gewoon met een simpel iets beginnen. Ikzelf zat te denken aan een budget tot de 80 euro voor een totaal setje, rijklaar. Als het te weinig is kan ik uhm wel verhogen natuurlijk maar ik moet nog zoveel dingen kopen... Maar bijvoorbeeld die Porsche in de startpost, is die rijklaar?
__________________ Zeg gaan we nou nog neuken, of moet je nog 3 BrEeZaH's voor ik je het bed in krijg? |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 januari 2003 Locatie: Hillywood
| Ok om je een beetje op weg te helpen, RC rijden is meer een hobby dan alleen effe snel een autootje kopen en rijden. als je je echt wil storten in het RC racen zal je wel zin moeten hebben in reparaties, schroef en lijm werk, verven en spuiten..onderhouden etc.Ik ben er ook pas mee begonnen, mijn oom deed het vroeger ook, en ik vond het eindelijk ook wel eens tijd om ermee te beginnen nadat ik PO er zoveel over hoorde opscheppen Wat jij wil zijn bouwpakketten, en bijna ALLES is eraan te tunen. Motor, olieschokdempers, lagers, carrosserieën...alles. maar hierbij komt nog eens dat je zelf meestal moet zorgen voor het grootste deel van de electronica. Voor een standaard beginners autootje heb je nodig: - Een compleet chassis en carrosserie - Een zender (afstandsbediening) - Ontvanger (voor in de aut ![]() - Servo's (motortjes om het sturen en het gasgeven aan te sturen in de aut ![]() - Accu - Accu lader Onder een compleet chassis versta ik: Chassis met banden, schokdempers en alle parts nodig om de electronica op aan te sluiten. Als je wat meer wil weten mag je mij ook wel wat vragen stellen op msn. dan zal ik je ook wel wat tips kunnen geven op ebay om te zoeken naar auto's.
__________________ Dus... |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Ik weet het, die echte dingen zijn fantastisch maar daar heb ik A) nu nog geen geld voor, niet voor de auto+accesoires en voor het tunen en stylen B) niet de ervaring voor Dus ik wil gewoon het liefst een simpel beginners setje, die Porsche spreekt mij wel aan. Het hoeft niet gelijk een dikke bak te zijn van 400 euro, ik wil er gewoon wat mee rijden, wat mee stylen en een beetje erover leren, dan kan ik later alsnog een dure bak kopen. Maar even over die Porsche, heb ik daar nog meer bij nodig of kan ik hem gewoon uit de doos halen en ermee rijden (behalve batterijen) om het zo maar te zeggen? Want ik vind hem wel heel mooi. Jammer alleen dat er verder niks over dat ding op die pagina staat.
| | |
| | #6 (permalink) |
| Die porsche is iig compleet met een zender, al denk ik dat dit meer een veredelde rascWIN is. Of ie proportioneel stuurt en gas geeft staat er niet bij. Op ebay kun je soms ook mazzel hebben, zo kocht ik een spiksplinternieuwe ongebouwde TA03R, die nsx, incl. een nieuwe zenderset, accu en lader voor exact 100 euro, dat was een koopje aangezien de auto hier kaal voor 200 euro over de toonbank gaat. Ook de TA03FS was cheap, 39 euro inclusief lagersetje, maar daar moet dan weer een kapje bij en er zat geen zender bij. Dus ff wat richtprijzen voor the real thing: Auto : vanaf 40 euro tot ............ Zenderset: via ebay of marktplaats 20 a 30 euro (iets zeldzamer, maar ze zijn er wel) Accu: nieuw 15 euro lader: vanaf 10 euro Dus in principe moet het voor 80 a 100 euro wel lukken, ik zie ook vaker complete setjes op ebay (meestal gebruikt) die ook vaak voor onder de 100 euro van eigenaar verwisselen. EBAY vereist wel een speciale techniek, vaak schiet de prijs in de laatste minuten nog flink door, daar moet je rekening mee houden, het beste biedt je gewoon in de allerlaatste minuut je limiet (wat je er max. voor wil geven), als je slechts steeds een euro overbiedt gaat ie nl aan je neus voorbij, ik biedt meestal 15 a 20 euro over de prijs heen zodat ik zeker bijna altijd win, in de regel zit ik dan nog net onder het limiet. Als je iets leuks ziet wil ik het je nog wel een keer uitleggen. Sjek dit eens: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...category=33232 http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...category=33232 Die lopen straks af en passen mss in je budget, en ze zijn compleet. Volg voor de lol eens de laatste 5 minuten het bied verloop (F5) zodat je een beetje idee hebt hoe dat in zn werk gaat.
| | |
| | #7 (permalink) |
| Thanx PO, alleen geloof ik dat er bij die tweede een servo kapot is, tenminste dat is wat ik uit de tekst haal. Deze heb ik uitgezocht : http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...category=33232 Tamiya TA-03F - getuned + Regler und Sender! http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...category=13309SUBARU IMPREZA WRC Komplett mit allem NEU http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...category=33232Tamiya Porsche 911 Carrera NEU originalverp. http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...category=33232Porsche 911 Maar die eerste link die je met hebt gegeven ziet er ook niet slecht uit. Zal hem even grondig doorlezen, thanx [edit] Compleet setje volgens mij, alleen er zit geen kap bij : " I would like to keep the body, but I give another, same model, no longer so well, but does not?nackt over? " of toch wel [/edit] [edit2] Of deze : http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...category=13309Porsche 996 ferngesteuert ca. 50Km/h [/edit2]
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Blija City, near BB.
| Koop zoiezo een 4w drive. Ik heb via ebay een TB01 gekocht voor 53 euro. Met een WRC Subaru kapje. Deze moet nog wel wat aan gebeuren enzo... maar rc-wagens kosten veel geld.
__________________ Windows 3.1 not found: (C)heer, (P)arty, (D)ance? |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Gewoon een tijdje leuke setjes volgen op ebay, zodat je een idee krijgt hoe het kan aflopen. BTW ik heb er ook nog een in de verkoop, tis wel een bruute offroader: http://www.picturetrail.com/pureoptical maar wel compleet met zendset... wie biedt
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
Kbied nie, sorry, wil graag een straat model
__________________ Zeg gaan we nou nog neuken, of moet je nog 3 BrEeZaH's voor ik je het bed in krijg? | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 januari 2003 Locatie: Dokkum City \o/
| tja, er zijn veel dingen die meewegen in de aanschaf. even een paar puntjes: aanschaf: -merk (Tamiya, Kyosho, Yokomo, Serpent, Corrally e.d.) sommige merken hebben gewoon iets meer bang for your buck. anderen zijn goedkoper met onderdelen. -Prijs van auto en losse onderdelen en/of tuningparts (ik vindt Tamiya ranzig duur btw) -lader, accu's, zender. ik adviseer een goede snellader, niet zon 2uurs lader, je cellen gaan ervan behoorlijk naar de klote (worden lui) -een beetje accu is vaak prijzig, maar dat zie je ook terug in de prestaties. een goede accu geeft het volle vermogen tot ie echt leeg is, ik bedoel hiermee dat als je merkt dat ie afzwakt, dat ie dan ook binnen 30 seconden leeg is ![]() -zender. ik adviseer eentje met een stuurwiel, die zijn imho voor modelauto's het beste geschikt, en sturen veel nauwkeuriger dan sticks keuze chassis: wat wil je er mee gaan doen? offroad, ralley of asfalt? touringcar of F1? voorwiel, achterwiel of 4 wiel aangedreven? ff wat pro/cons op een rij: voorwiel aandrijving: pro: stuurt messcherp, hoge top speed mogelijk con: trekt niet al te snel op achterwiel aandrijving: pro: hoge topsnelheid, trekt beter op dan voowiel aangedreven, maar... con: enige ervaring is nodig ivm spinnen 4 wiel aangedreven: pro: zeer goed te besturen en ook met tuning zeer snel te maken, trekt ook zeer goed op con: meer vermogen nodig, en meer mechanische weerstand, meer onderdelen die onderhouds gevoelig zijn 4 wiel of voorwielaandrijving zijn eigenlijk de beste keuzes voor de beginner, en ook in die volgorde. Ralley of Asfalt? met een ralley chassis heb je net even wat meer keuze qua oppervlak waar je op kan rijden. een asfalt auto is meestal een buikschuiver, dus ook alleen maar geschikt om mee op asfalt te rijden (* de mijne heeft 5mm ruimte tussen het asfalt en de bodemplaat) het nadeel van een ralley chassis is dat ie vaak wat "hoog op de poten" staat, en dus sneller over de kop slaat bij woeste stuurmaneuvers. offroad? ook heel leuk, maar heeft in mijn opinie wat te weinig keuze qua berijdbaar oppervlak. de meeste offroads worden geleverd met "spikes" , van die spijkerbanden. die zijn op een verhard oppervlak zomaar weg. dus alleen te gebruiken op een onverharde ondergrond of op vloerbedekking. ook moet je van schoonmaken houden ![]() en het is ook niet onverstandig om es ff wat literatuur te lezen over modelauto's, en er staat genoeg online. succes! |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| ik heb niet alles hier gelezen, maar als je een leuk compleet setje wil, kan je in Zwolle bij de bovenste verdieping van Speelboom - De Wit (is niet van hun, maar is een apparte modelzooi winkel) een complete set kopen. deze sets zijn door die lui zelf samengesteld en bestaan uit het volgende: een doos met de auto (in onderdelen dan, zelf in elkaar draaien) een 2 kanaals afstandsbediening + receiver + 2 servo's (voor sturen en gas geven) een 7.2V 1700mAh accu stopcontact lader voor de accu. verf voor de kap en 8 penlites voor de zender zal je zelf moeten kopen de verf kost iets van 5 tot 10 euro voor 1 spuitbusje, en is genoeg voor de hele kap. en penlites zijn er in allerlei variaties :P (ik raad oplaadbare aan) het is meestal goedkoper dan zelf de spullen los kopen (wat ik gedaan heb, een vriend van me heeft em bij Speelboom gekocht en was goedkoper uit) |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Op EBAY betaal je veeeeeel minder als in de shop, al weet je van te voren nooit 100% zeker wat je krijgt. Gelukkig is het sofar altijd meegevallen, en je kunt natuurlijk altijd per mail je vragen stellen. Wel zijn de EBAY bakjes meestal gebruikt (of er staat OVP bij, das nieuw origineel verpakt). Voordeel van een gebruikte is wel dat ie lekker is ingereden en vaak al voorzien is van lagers en andere tune upjes, kwestie van goed opletten
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Nieuwe Hot Rod kap voor op me Tamiya TB Evo chassis | ReseTTim | Area 1337 | 16 | 27-03-2004 21:21 |
| [RC] Alpine A110 van Tamiya is die nog te koop? | ReseTTim | Area 1337 | 5 | 3-01-2004 10:55 |
| Racen met een tamiya verboden op openbare weg. | Thadeez | Area 1337 | 105 | 20-10-2003 18:15 |
| Tamiya tips & tricks | FireWurX | Area 1337 | 2 | 24-07-2003 10:22 |