| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #16 (permalink) | |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Blija City, near BB.
| Citaat:
__________________ Windows 3.1 not found: (C)heer, (P)arty, (D)ance? | |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 oktober 2002
| Een goed getunde Tamiya is hightech, kan je van de meeste regbakken op straat (bromfietsen) niet zeggen. Een mooie Tamiya koester je met liefde en veel aandacht, ook iets wat het gros der bromfietsen goed zou doen. Standaard doet een Tamiya 40 a 50 kmh, maar hij is makkelijk naar 70 te krikken, extremer kan ook, ik heb er al eens een met 90 kmh voorbij zien schieten, maar dan wordt het toch een onbestuurbaar projektiel dat eigenlijk niet op zulke snelheden berekend is, de meeste opgefokte brommers zijn ook niet op extreme speed gebouwd en dat verklaart dan ook menig kromgetrokken frame. Tune je brommer en Tamiya met zorg dan heb je er lang plezier van....
__________________ Pluk de dag!! - Plet de kroket! |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Waar rijden jullie eigenlijk met die dingen? Ik vind RC ook erg stoer, maar om alleen een beetje op de straat te gaan rijden vind ik zo'n Tamiya toch te duur. Maar het trekt me wel, zo'n ding om op te voeren, sleutelen, kloten enzo. Dat vind ik eigenlijk ook het leukste aan m'n PC ![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Ligt aan soort auto: F1, DTM of wegracerd : op de parkeerplaats, en in de regio zit er vast wel een RC club, er zijn zelfs indoorcircuits ............ Offroader: overal dus, vooral bouwputten, asfalt liever niet of de bangjes even aanpassen! Rally: combineert het goede uit twee werelden: mild terrein(landweggetjes, bospaden) en asfalt, NP, evt ander wielen eronder en iets verlagen en je hebt een prima wegracerd. We rijden natuurlijk ook op de CJ meeting Persoonlijk komt het rijden op de tweede plaats, het bouwen en kloten aan zo'n ding is het mooiste wat er is, je vergeet ff alle sores en de tijd vliegt als er onder je handen een Tamiya groeit van doos onderdelen naar volwaardig hightech schaalmodel. Nadeel van rijden: er sneuvelt wel eens wat, en het doet pijn als de karoosserie waar je net een hele week aan hebt zitten prutsen fikse schade oploopt. Ik heb natuurlijk wel een paar crosskapje die ik eropzet als ik wil kachelen (vooral OPELtjes kun je lekker aftuigen).
__________________ Pluk de dag!! - Plet de kroket! |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 april 2003
| eh. 1. mijn RS word met liefde behandeld mijn RS is een deel van mijzelf ![]() 2. als je zo'n RC 70 hebt lopen dan ben je hem toch binnen 10 sec uit het oog verloren of je moet wel heel hard kunnen rennen.. als hij een beetje fatsoenlijk optrekt tenminste. [EDIT] 3. het frame van mijn RS is het zelfde als het frame van de 125cc motor versie. stevig zat zou ik zeggen ![]() [/EDIT] don't get me wrong lijken me leuke dingen hoor maarja.. m'n scooter dient ook nog es als vervoer middel ![]() |
| | |
| | #26 (permalink) | |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Blija City, near BB.
| Citaat:
__________________ Windows 3.1 not found: (C)heer, (P)arty, (D)ance? | |
| | |
| | #28 (permalink) | |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: Roden, Drenthe
| Citaat:
Wat ik graag wil is het volgende : Straatmodel, niet erg getuned, in het begin is 50 wel genoeg ![]() 4WD het liefst, voorkeur kap is duidelijk Porsche(niet GT1, maar bv 911/GT1/2, 959 etc), Subaru Impreza enz.
__________________ Zeg gaan we nou nog neuken, of moet je nog 3 BrEeZaH's voor ik je het bed in krijg? | |
| | |
| | #29 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| Citaat:
gewoon de hendel terug trekken, en je remt echt hard af maar dat zal wel niet de beste methode zijn :P ikzelf heb een Tamyia M02-M chassistje, waar origineel een Mazda MX-5 Roadter / Miata kap op zat maar er zit nu een Opel Kadett C Coupe op. Had de originele kap gespoten met gewone spuitverf voor auto's, en dat droogt de polycarbonaat (Lexan) waar de kappen van gemaakt zijn helemaal uit. Daardoor zorde elk klein botsingetje voor een dikke ster in de kap :P Heb nu dus een Opel, en die heb ik maar gespoten met speciale Polycarbonaatlak, en hij is nu nogsteeds mooi (behalve de barst in de hoek van de voorkant door een frontaalbotsing @ 45Km/h met een andere M02) Ook een aanrader is het gebruik van een elektronische snelheidscontroller. Deze hebben vaak een remfunctie aanboord, waardoor de controller in een bepaald patroon pulsen gaat geven als je het gas los laat en de auto nog wel rolt. Daardoor rem je verantwoord af. ik moet nog ff zien dat ik mijn Skyflex 2000 verkoop, en dan koop ik een rally of offroad tamyia model ![]() | ||
| | |
| | #30 (permalink) | ||
| Citaat:
__________________ Pluk de dag!! - Plet de kroket! | ||
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Nieuwe Hot Rod kap voor op me Tamiya TB Evo chassis | ReseTTim | Area 1337 | 16 | 27-03-2004 21:21 |
| [RC] Alpine A110 van Tamiya is die nog te koop? | ReseTTim | Area 1337 | 5 | 3-01-2004 10:55 |
| Racen met een tamiya verboden op openbare weg. | Thadeez | Area 1337 | 105 | 20-10-2003 18:15 |
| Tamiya tips & tricks | FireWurX | Area 1337 | 2 | 24-07-2003 10:22 |