Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Discussie Junkies > Frontpage Discussie Forum
Frontpage Discussie Forum Discussieer hier over allerhande onderwerpen die op de frontpage zijn verschenen.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 2-02-2008, 16:44   #1 (permalink)

Azariel's schermafbeelding

Standaard [NF] Champagne Supernova casemod

Champagne Supernova casemod

Auteur: Skater - Geplaatst op: Vr 01 februari 20:37 - Bron: ModMyMachine

Citaat:
De heren van ModMyMachine zijn weer terug met een nieuwe video waarin ze deze keer een kubus behuizing in Lian-Li stijl maken. Een standaard mod wordt het natuurlijk niet zoals we gewend zijn. Overbeladen met allerlei details en extra features is deze behuizing alles behalve dat. Zo worden er bovenin de behuzing een tweetal kleppen gemonteerd die elektronisch open kunnen om zo extra koeling te verzorgen voor wanneer het systeem echt aan het werken wordt gezet. En werken kan het systeem wel, want net zoals de buitenkant liegt de binnenkant er ook niet om.
Oud 2-02-2008, 16:57   #2 (permalink)

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Nu moet ik allereerst zeggen dat ik het wel een aardig kastje vind, leuke ideen met die klepjes. Ik ben zelf ook wel eens met klepjes aan het denken geweest, maar zie bij een open gat in een case vaak ook een hele grote stofzuiger voor me die je hele case vult met ongewenste kleine deeltjes

Maar waar het me eigenlijk om ging was de mod-skilz zelf. Nu ben ik zelf geen heel erg ervaren modder, maar als ik een rechte lijn moet dremelen, zet ik eigenlijk altijd de dremel op 1 plaats, maak daar een snede door de dremel erin te drukken en beweeg vervolgens de dremel opzij, waarbij dus de zijkant van de dremel het snij werk verricht.

Nu zag ik hier dat ze gewoon elke keer 1 x het schijfje door het metaal heen halen, iets opschuiven en dat weer doen, om zo de snede te maken. (volgt iemand nog wat ik bedoel?)

Check mijn uber paint skills, geen flauw idee of het daar duidelijker van wordt trouwens Rondje is het dremel schijfje, wat dus in de 1e versie gewoon in het metaal wordt gezet en opzij wordt bewogen en in deel 2 elke keer omhoog wordt gehaald en dan weer in het metaal wordt gezet, stukje opschuiven, en weer door het metaal.

Vraag is dus, wat wordt hier door de meer ervaren modders gebruikt?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg dremel.JPG‎ (11,8 KB, 16x gelezen)
Oud 2-02-2008, 17:08   #3 (permalink)
Moderator

DeKemp's schermafbeelding

Standaard

Ik maak altijd eerst een geultje op de lijn die je wilt dremelen, dat herhaal je dan een aantal keer totdat je merkt dat je er door begint te raken. Dan ga je gewoon verder op de plekken die nog niet door zijn.
Oud 2-02-2008, 17:33   #4 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Ik ben niet zo'n Dremelaar, maar op manier 1 breek ik altijd meer schijfjes, dus doe ook eerder 2
Oud 2-02-2008, 17:50   #5 (permalink)
Moderator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Ik doe een beetje er tussenin, eerst de lijn die ik wil dremelen voorzichtig aangeven (nog geen halve mm diep), dan aan het begin van de lijn helemaal door het staal heen slijpen en dan daar vandaan doorslijpen, maar wel steeds iets minder diep en dan weer iets dieper het metaal in.
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[CIP] EPC - First Casemod Olivier_14 Casemod Project Logs 1 21-08-2007 19:21
The first casemod galien Casemod Project Logs 5 27-02-2006 20:13
[Casemod] Goede casemod shop? Code-X Casemod Junkies 2 1-02-2004 16:41
Casemod Gallery in Casemod Junkies als sticky... FiXeL CaseJunkies Support en Feedback 15 25-09-2003 18:42
AMD casemod Burning Tyre Casemod Junkies 25 2-09-2003 16:46

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.