| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Frontpage Discussie Forum Discussieer hier over allerhande onderwerpen die op de frontpage zijn verschenen. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) | |
| Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Eutanasia aluminium casebuild Auteur: Skater - Geplaatst op: Do 17 januari 12:51 - Bron: MetkuMods Link Citaat:
| |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Dit vind ik een uitstekend voorbeeld van een strakke, maar toch heel erg simpele casemod. Zonder te veel poespas, chroom en flashy items. Maarja, wat ik me toch afvraag is hoe denkt iedereen over het weglaten van een dvd/cd speler? Gisteren was ik de macbook air aan het bekijken en daar zit die ook niet in. Nu hebben ze daar de oplossing gemaakt dat je via een netwerk, de cd-rom speler van de andere pc kan gebruiken om dingen te installeren op je macbook. Maar hoe zou je het anders doen? een externe unit erop plaatsen en aan je USB hangen? Persoonlijk gebruik ik mn CD/DVD speler met enigs regelmaat, en heb ook het idee dat het nog wel even kan duren voordat die verdwijnt. Een externe unit erboven op plaatsen vind ik ook een beetje onzinnig aangezien die er ook constant zou staan, waarom dan niet in je kast stoppen? Natuurlijk kun je aestetische redenen aandragen om je optical drive eruit te laten. Maar hoe denkt iedereen erover? wordt de optical drive verbannen in de komende jaren? |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 november 2004
| Nee. Die gaat nog wel even blijven. Zolang software en films nog veel op schijfjes gedistribueerd worden denk ik dat de drives er nog wel in blijven. Wel jammer dat slot-load drives zo zeldzaam zijn, daar kun je als modder namelijk veel leukere dingen mee dan met die standaard trayloaders.
__________________ Buiten functie |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 april 2005 Locatie: Sleeuwijk
| Naar mijn idee blijven optische drives nog een lange tijd bestaan. Echter zal in het type natuurlijk een verloop komen. Eerst van CD naar DVD en nu van DVD naar Blu-Ray en HD-DVD. Denk wel dat de geheugenkaartjes ook steeds een grotere rol gaan spelen, maar helemaal zullen ze de optische drives niet vervangen. Wat Carpento zegt over het gebruik van slot-in drives, vind het ook jammer dat je deze weinig tegen komt. Het is met deze drives namelijk mogelijk om ze zonder veel zichtbare delen zeer goed weg te stoppen. De gleuf waar je het schijfje in moet stoppen kan je zelfs zonder veel probleem een decoratieve functie geven. Wat betreft het gebruik van een drive in Eutanasia, als ik zo de ontwerptekeningen bekijk is er inderdaad niet echt een mogelijkheid om er 1 te plaatsen. Enige plek die ik zie is in de bovenkant achter de radiator, maar ook dit wordt erg krap met de slangen en voeding.
__________________ Heeft zijn kleurtje aan de wilgen gehangen |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
Maarja, slot in zou inderdaad wel leuk zijn. Heb er al een paar keer naar lopen zoeken. Maar die dingen zijn nogal duur, en beperkt in de mogelijkheden voor branden etc. Is dat eigenlijk ook de hoofdreden dat die dingen niet door breken? vanwege missende high tech opties zoals 100x brandspeed en 4 dubbel laags branden (om maar ff te overdrijven)? Ik kan in iedergeval al zeker een paar mods bedenken waar Slot-in perfect bij zou staan ![]() | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Ik hou mijn dvd drives toch nog aan hoor.... Voor de rest vind ik het geborstelde alu heel vet! Alleen wat die gast zegt over upgradeble, dat geloof ik niet echt... je kunt er niet eens een optische drive in kwijt ![]()
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 november 2004
| Slot-in is volgens mij kwetsbaarder en duurder om te maken. En als er dan op de prijs geconcurreerd gaat worden, ja, dan ruimt de duurste optie het veld. Pioneer doet nog wel wat met slot-in drives, maar dan betaal je 100 euro voor een weinig bijzondere DVD-brander. In mn nieuwste mod gaat trouwens wel een slot-in drive komen, maar dat is alleen een DVD-rom. Er komt dus ook een 'normale' brander bij te zitten. Maakt verder niet uit, het gaat mij meer om het creatieve idee. Dat het dan verpest wordt door nog een drive, ach.
__________________ Buiten functie |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| En btw, die tray gevallen zijn ook handig als koffiehoudertje ![]()
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Moderator Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Citaat:
__________________ Verlaat CJ met een knal | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [CiP] KonStrukZion [CaseBuild] | geek-style joris | Casemod Project Logs | 3 | 3-10-2007 20:49 |
| [CiP] Casebuild: Smirnoff [Update #4 |-| 02-07-06 | geek-style joris | Casemod Project Logs | 54 | 20-05-2007 22:53 |
| [CiP] Nero & Bianco [Casebuild] | geek-style joris | Casemod Project Logs | 2 | 5-11-2006 10:11 |
| Aluminium of staal? | Ice T | Frontpage Discussie Forum | 11 | 7-04-2004 16:47 |
| Aluminium frezen | darkice | Casemod Junkies | 21 | 9-03-2003 13:16 |