| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Frontpage Discussie Forum Discussieer hier over allerhande onderwerpen die op de frontpage zijn verschenen. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 november 2004
| Over de 8800 GTX hadden we al redelijk wat nieuwsflashes: Geforce 8800 GTX nu al getest XFX GeForce 8800 GTX 768MB BFG 8800 GTX getest XFX komt met getunede GeForce 8800-videokaarten en vandaag weer een nieuw exemplaar: GeForce 8800GTX van Foxconn gereviewd Auteur: Carpento - Geplaatst op: Di 19 december 14:45 - Bron: Barebonecenter.org Het is niet verrassend dat enige tijd na de officiele introductie van de Geforce 8800GTX de verschillende versies als paddestoelen de grond uit schieten. Ook Foxconn heeft zich in het strijdgewoel gemengd met een eigen versie. Dat ook deze variant prima presteert is duidelijk, maar een vraag die bij elke review nog onderbelicht blijft is: wat biedt elke afzonderlijke versie voor meerwaarde ? Ook Barebonecenter.org kan er geen echt antwoord op geven.
__________________ Those were the times... |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 november 2004
| Wat ik me afvraag, wat bieden al die soorten de gebruiker voor meerwaarde ? In het geval van de getunede XFX-versies kan ik me daar nog wat bij voorstellen, maar de rest gebruikt vrijwel onveranderd het referentie-ontwerp van nVidia. Ik snap dat fabrikanten graag een graantje meepikken, maar hoe bekijkt de consument diezelfde kwestie ? Hou jij rekening met de keuze van een merk als je een bepaalde videokaart wilt ? Ik heb zelf een Asus videokaart, uit het tijdperk dat Asus zijn kaarten nog hoger klokte dan het reference-design, maar daar zijn zij intussen ook al mee gestopt, omdat de ontwikkeling zo snel gaat dat de moeite die je erin steekt zich niet uitbetaalt. Zelf zou ik me op dit moment hooguit laden leiden door de prijs, of eventueel de koeler, hoewel ik denk dat ik die toch vrij snel zelf zou vervangen door een alternatief exemplaar. Wat vind jij ?
__________________ Those were the times... |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 3 december 2005 Locatie: 51.9713252344, 6.2950180024
| Als ik er een zou kopen zou ik gewoon eeen vrij "standaart'' 8800gtx kopen en die dan overclocken, bespaart je zo 100 euro.
__________________ Comming soon to your local ISP. VOORDEELVERPAKKING.NL |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 maart 2003 Locatie: Pernis
| De tijd dat pre-overklokte videokaarten beter waren dan de standaard kaarten ligt inmiddels wel achter ons. De verschillende kaarten (in dit geval de 8800GTX) onderscheiden zich meestal alleen nog maar in verpakking, meegeleverde software, kabeltjes, stekkertjes en andere bling, bling (bijvoorbeeld kleur van de PCB) Heel af en toe wordt er ook nog een andere koeler gebruikt, maar daar betaal je meestal ook wel dik voor en zeker als je waterkoeling gebruikt, dan is dat natuurlijk een beetje nutteloos. Normaal gesproken koop ik altijd de goedkoopste variant en tot nu toe is dat nog niet tegengevallen.
__________________ In de naam van de CTRL, de ALT en de heilige DELETE; Amen |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Verschillende merken geheugen? | Krogtor | Hardware Junkies | 15 | 30-04-2007 21:49 |
| Meerdere windows versies | Bartjez | Software Junkies | 13 | 20-10-2006 21:35 |
| Raid-0 Met 2 verschillende hdd's | SaphuA | Software Junkies | 5 | 3-06-2005 10:36 |
| OC van verschillende AMD XP's | Youri_HL | Cooling & OC Junkies | 6 | 12-04-2004 22:59 |