Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Discussie Junkies > Frontpage Discussie Forum
Frontpage Discussie Forum Discussieer hier over allerhande onderwerpen die op de frontpage zijn verschenen.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 1-12-2006, 15:48   #1 (permalink)

Standaard [NF] Het vonnis over Socket 939 beslecht

AMD wilt af van de processors die alleen met DDR-geheugen werken en stopt daarom aan het eind van het jaar met het verschepen van de socket 939 processors. De varianten voor socket 754 zullen nog een kwartaal langer te koop zijn en verwacht word dat na het uitfaseren van de 939-serie deze ongeveer met tien procent in prijs zullen dalen. Wil je toch overstappen dan is AM2 aan te raden.

[KNIP ivm normen en waarden!] Ik een mooi moederbord kopen met het welbekende socket 939, zodat ik later mooi kan upgraden naar een Dual Core 5 ghz ofzo. En dan halen ze de boel van de productie!
Als ik nu wil upgraden zal ik een nieuwe AM2 socket processor moeten, plus een moederbord die dat heeft, en ook nog eens DDR2 geheugen! Godverdorie. Ze weten wel hoe ze zoveel mogelijk geld moeten aftroggelen! Maar niet hoe ze hun klanten moeten houden!
Zo stap je toch ook over naar Intel met kramp in je kanis! Dan maar hopen dat ze tegen de tijd dat ik wil upgraden nog verkocht worden in de winkels. Dan zullen ze waarschijnlijk niet meer gemaakt worden. Anders wordt upgraden wel heel erg duur!
Oud 1-12-2006, 17:16   #2 (permalink)

Standaard

Als je dan toch overstapt, kun je beter nog even wachten tot de nieuwe serie van Intel.
Daar is ook een nieuwsbericht van geweest, zie hier.
Edje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1-12-2006, 17:41   #3 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edje
Als je dan toch overstapt, kun je beter nog even wachten tot de nieuwe serie van Intel.
Daar is ook een nieuwsbericht van geweest, zie hier.
Ik wil nog niet overstappen, dat is het hem nou juist. Als ik wou overstappen, ging ik meteen nu een dual-core op socket 939 nemen. Maar dat vind ik nog niet nodig. Daarom is het ook zo jammer, anders had ik over bijvoorbeeld een half jaartje lekker goedkoop een dual-coortje gekocht van 6 ghz, maar dat kan nu niet meer. Dat vind ik zo jammer. Als ik nu over een half jaar wil overstappen kost mij dat meteen we geld aan mobo, cpu en memory!

EDIT: en over die intel; zal vast wel weer duur zijn. Ik wacht wel tot de tijd rijp is, ik wil namelijk nog niet overstappen...

EDIT2: BTW: zit een klein foutje in de NF;
Citaat:
AMD [wilt] af van de ...
Oud 1-12-2006, 17:46   #4 (permalink)

Standaard

Tsjah... Jammer genoeg geld: Hoe meer geld je uitgeeft, hoe beter je PC. Andersom dus niet. Duur zal het toch altijd wel zijn.
Oud 1-12-2006, 18:45   #5 (permalink)

Standaard

kheb al am2, whoot! :P ik zou deze dagen van standaard 800mhz ram snelheden ook niet graag met 939 willen gamen, vooral niet ak best wat zooi op de achtergrond heb draaien
grimmeld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1-12-2006, 23:27   #6 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimmeld
kheb al am2, whoot! :P ik zou deze dagen van standaard 800mhz ram snelheden ook niet graag met 939 willen gamen, vooral niet ak best wat zooi op de achtergrond heb draaien
JA leuk voor je, maar daar hadden we het niet over. Het ging erom dat ik tevreden ben met mijn socket 939 systeem, en dat als de tijd rijp is ik een mooie upgrade kon doen naar een snellere s939 cpu. Dit is helaas niet meer mogelijk tegen de tijd dat ik daaraan toe ben. Dat hadden wij het over. Dat jij blij bent met je AM2 kan mij niets schelen. Als we zo beginnen, dan komen er nog wel 300 (rotzooi) mails van mensen met een Core 2 Duo.

Back ontopic svp! :/
Oud 2-12-2006, 07:23   #7 (permalink)

Standaard

Maargoed, dat er geen onderdelen meer voor je PC komen is voor mij een hele goede rede om bij mijn ouders te gaan zeuren. :P Zo kwam ik aan mijn nieuwe PC. :P
Oud 2-12-2006, 11:09   #8 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edje
Maargoed, dat er geen onderdelen meer voor je PC komen is voor mij een hele goede rede om bij mijn ouders te gaan zeuren. :P Zo kwam ik aan mijn nieuwe PC. :P
Dan krijg ik een hoop gezeik op mijn nek.
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Socket 775 koeler Bliksem Cooling & OC Junkies 5 17-06-2006 12:51
socket 370 wc blokkies whocarez Cooling & OC Junkies 23 14-06-2004 23:21
[Cpu Koeler] socket 478 BraXaetor Casemod Junkies 15 24-02-2004 15:36
van Socket 423 naar Socket 478 Acrylic_MoD Hardware Junkies 16 22-08-2003 22:50
Socket 462 cooler Ragon Cooling & OC Junkies 9 16-04-2003 11:47

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.