| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Frontpage Discussie Forum Discussieer hier over allerhande onderwerpen die op de frontpage zijn verschenen. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 maart 2006 Locatie: Roden
| Het vervolg op de albino s939-versie Sapphire heeft blijkbaar de smaak goed te pakken als op het hippe moederborden aankomt. Onlangs bracht de fabrikant van onder meer moederbord en videkaarten een AM2 moederbord uit dat voorzien is van de ondertussen typische cremewitte kleur. Opvallend is toch wel het erg grote gat tussen de twee PCI-e sloten. Niet echt onlogisch dus dat deze AM2RD580 slechts over één PCI-slot beschikt. Op bit-tech.net vinden we een uitgebreide review van dit hippe, maar erg beperkte moederbord. Auteur: Stievius - Geplaatst op: Zo 01 oktober 17:17 - Bron: Bit-tech.net KLIKKIE
__________________ Mijn case is TOOL-LESS, elke keer wanneer ik erin sleutel raak ik gereedschap kwijt |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Beperkt moederbord is het zeker. Eigenlijk is het gewoon een *** ding. Want stel: Je hebt 2 vga-kaarten in crossfire, deze kaarten beschikken mogelijk over een dikke koeler, dat het slot eronder ook in bezit neemt. DAN HEB JE NIET EENS EEN PCI SLOT MEER! En verder heeft hij maar 1 IDE connector... Zoals ze zeggen bij Bit-Tech.net: "Als de hoge prijs je niets scheelt, en de zeer kleine hoeveelheid aan uitbreidings-mogelijkheden ook niet, dan is dit een mooi moederbord voor een socket AM2/Crossfire systeem." Mijn mening: Niet kopen dus! ![]()
__________________ Mijn case is TOOL-LESS, elke keer wanneer ik erin sleutel raak ik gereedschap kwijt |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 maart 2004 Locatie: Hengelo
| ÍK vind het wel een mooi bordje hoor. Ik vind het juist positiéf dat er maar 1 pata controller op zit. Als het aan mij ligt, verdwijnt die hele pata maar, gebruik het zelf toch niet. Het mobo heeft 8x sata aan boord, dáár kijk ik naar. Dit bordje staat namelijk al een tijdje bovenaan mijn sinterklaas-verlanglijstje (niet dat dat wrschl. naar gekeken wordt :P)..
__________________ [b]AMD64 3700+ @ 2.7ghz s754 | Asus K8N4-E Deluxe | X850XT PCI-E | 2048mb DDR PC3200 | Creative Audigy 2 | 800+ gb aan hdd's | Lian Li v2000B | Cambridge 2.1 incl. 2x120w HSP boxen | en meer ..---------- Drome 2006: Plaats 0887 |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Citaat:
Hoezo gebruik je geen PATA? EN je dvd-spelers dan? Of heb je die op SATA? En dan nog; die PATA moet juist NIET verdwijnen, je weet maar nooit... Je HOEFT het niet te gebruiken, maar het is altijd mooi als het ondersteund wordt. Ik gebruik nog altijd PATA. (Natuurlijk ben ik al ruim over naar SATA).
__________________ Mijn case is TOOL-LESS, elke keer wanneer ik erin sleutel raak ik gereedschap kwijt | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 april 2006 Locatie: Dordrecht 078
| Even een schopje omhoog aangezien ik dit bord wil gaan aanschaffen... Het is me idd opgevallen dat er maar 1 ata aansluiting op zit maar op de site van sapphire staat "Support for up to 4 parallel ATA 133 peripherals " kan iemand me uitleggen hoe je dit wilt gaan doen? Zit er een kabel met 4 aansluitingen bij? dat je 1 device op master zet en de rest op slave ofzo?? En wat mij ook opvalt dat de printerpoort ontbreekt, nu is dat voor de printer niet erg (usb) maar wel voor mijn lcd.... Iemand die meer informatie heb over dit bord, gaarne reageren....
__________________ Vicious Circle..??? What The Fuck...!!!!! Mod Projectname: Chronic Disorder... |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 mei 2006 Locatie: Hoensbroek
| Jongens jongens jongens toch. Als je een beetje onderzoek had gedaan, was je er achter gekomen dat er ook een advantage versie bestaat. 2 pci slots 2 pata aansluitingen 4 sataII en een printerpoort Nog goedkoper ook by the way, enigste nadaal, hij is slecht verkrijgbaar in NL, weet iemand waar je dit bordtje kan krijgen? Greets Corally Sorry voor het poste op dit toch al wat oudere topic, ik kwam er langs en dacht "ik heb de oplossing!" |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
![]()
__________________ Vicious Circle..??? What The Fuck...!!!!! Mod Projectname: Chronic Disorder... | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 mei 2006 Locatie: Hoensbroek
| http://www.sapphiretech.com/en/produ...60brochure.pdf Sluit even allemaal je gezicht, hier bove is dus duidelijk te zien 2x ata 133 Als er iemand zegt dat er maar weinig uitbreidings mogenlijkheden zijn. Dan denk ik, goh, er is ook nog die advantage. die dus inderdaad 2 pata's heeft en 2 pci's en een printerpoort. Je bent wel inderdaad het witte kleurtje kwijt en 4 sata aansluitingen minder, maarja. Dus.... Zeg maar niks, dan zeg ja al genoeg. Greets Gideon ![]() |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Sluit je gezicht????? Tja als jij van de spec`s uitgaat en geen plaatjes kijkt kan ik me voorstellen dat je gelijk hebt. Zet het PDF file eens op 200% en kijk naar de afbeelding daar is duidelijk 1 floppy en 1 pata connector te zien, en als je niet wilt uit gaan van de plaatjes kom dan lekker bij mij thuis kijken ik heb het moederbord in mijn pc zitten. En die heeft inderdaad maar ÉÉN pata connector... EDIT: dus ja ik weet waar het bord te koop is :P
__________________ Vicious Circle..??? What The Fuck...!!!!! Mod Projectname: Chronic Disorder... |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 28 oktober 2007
| hoe het zit met die bleke moederborden weet ik niet, maar als je een patakabel met 2 aansluitingen gebruikt kan je met de advantage wel degelijk 2 ata-aansluitingen gebruiken, bvb 1 voor een hd en 1 voor dvd. de andere zal geen ondersteuning geven voor 2 apparaten, ook niet met een dubbele kabel. en sammy heeft een brilletje nodig, het gaat hier over ata en pci2, NIET over floppy. als jij een bordje hebt met 2 floppyconnectoren zou ik dat graag eens zien steek er eens een dubbele kabel in als je de advantage hebt en stop met zagen. als het dan nog niet lukt is er iets mis met je bord vraag dan gewoon een ander, of je geld terug, als het een garantiegeval is en op de foto is ook op 100% duidelijk 2 pci2 slotjes te zien, maar dan moet je eerst weten wat een pci2 slot is natuurlijk ![]() |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| 1) Je schopt een topic van een jaar oud uit de diepte omhoog. 2) Je praat een hoop maar je zegt weinig. 3) De opmaak van je tekst is zo bedroevend dat ik het 3 keer moest lezen om er iets van te begrijpen en nog kan ik er niet heel veel van maken. Al met al dus genoeg redenen om deze post als "erg jammer" te bestempelen. Gelieve dat niet meer te doen Desondanks, welkom op het CJ forum en als je probeert wat te leren van bovenstaande opmerkingen (die niet zo bot bedoeld zijn als ze zijn opgeschreven) dan ga je het hier vast gezellig vinden ![]() |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Sli of crossfire of beide? | Wava | Hardware Junkies | 16 | 9-12-2007 22:25 |
| Ati Crossfire | freekos007 | Hardware Junkies | 20 | 27-06-2006 11:13 |
| Crossfire cable where to get? | twisted_mind | Hardware Junkies | 8 | 27-01-2006 14:34 |
| SLI vs. Crossfire | Nvidia vs. ATI | stonestrong | Hardware Junkies | 18 | 1-07-2005 18:08 |
| Sapphire 9600 XT 256MB naar een Sapphire 9800 XT 256MB | xoxide | Cooling & OC Junkies | 9 | 1-11-2004 18:06 |