Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > CaseJunkies Algemeen > Even voorstellen
Even voorstellen Het wordt zeer op prijs gesteld als je jezelf even voorstelt als je nieuw bent op deze website, maar het is niet verplicht. Zet er ook even bij of je zelf ook mod.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 16-02-2008, 11:07   #1 (permalink)

NeonJunkRoermond's schermafbeelding

Standaard Even voorstellen

Hallo beste mensen.
ik wil me even voorstellen. Kon er natuurlijk vragenlijst voor pakken, maar ik doe het zo.
Ik ben Erwin woon in roermond....en ben een rookie op het gebied van pc's.
Wil wel alles weten en leren Ik ben zelf ook begonnen met het modden van mijn case.
meer details/foto's volgen later als ik camera ter beschikking heb. Mijn hobby lijkt me duidelijk... Leren leren leren over het pc gebeuren En veel gamen, en mijn Vaste relatie.
Over mijn pc valt nog wijnig te vertellen, had hem trouwens gratis gekregen want stond bij iemand onder de trap weg te stoffe,en rotten. NoooO dacht ik.. Daar moet wat aan gedaan worden...na een week begonnen mijn vingers te jeuken en eens open gedraait...Bah overal KABELS!!..Dankzij Casejunkies heb ik ze zo goed als weg gewerkt. Betere airflow in de case,extra fan gekocht van Coolermaster/GroenNeon. Groene/neonstring van sharkoon en 2 witte/neonbuisjes van sharkoon. Hoe en wat verder volgt later want de hardware is zeker 5 jaar oud denk ik....Maar het Virus is overgeslagenDus heb al verlanglijstje voor nieuwe hardware.
tips vragen en ideëen WELKOM!
NeonJunkRoermond is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-02-2008, 15:00   #2 (permalink)
Moderator

SupReme's schermafbeelding

Standaard

Ben wel benieuwt naar je verlanglijstje nu...
Oud 17-02-2008, 15:41   #3 (permalink)

Standaard

Zal maar eerst hier neerzetten wat er op moment in zit. Moederbord, HDD etc dit ga ik doen doormiddel van het programma EVEREST Home Edition. wat ik alvast kan zeggen is dat deze pc stamt uit de tijd van de GeForce FX 5200.. die ga ik trouwens vervangen voor de GeForce 8600GT.(goede keus videokaart?) voor eerste pc?
Oud 17-02-2008, 15:53   #4 (permalink)
Moderator

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NeonJunkRoermond Bekijk bericht
Zal maar eerst hier neerzetten wat er op moment in zit. Moederbord, HDD etc dit ga ik doen doormiddel van het programma EVEREST Home Edition. wat ik alvast kan zeggen is dat deze pc stamt uit de tijd van de GeForce FX 5200.. die ga ik trouwens vervangen voor de GeForce 8600GT.(goede keus videokaart?) voor eerste pc?
Ligt eraan wat je ermee wilt doen he?
Oud 17-02-2008, 16:28   #5 (permalink)

Standaard

Moederbordfabrikant DFI Corporation
Award BIOS Type Phoenix-Award BIOS v6.00PG
Moederbord Technische Informatie:
CPU Sockets/Slots 1
Expansie Slots 6 PCI, 1 AGP
RAM Slots 2 DIMM
Geïntegreerde apparaten Audio(niet in gebruik, heb een Trust 5.1 surround Sound Card Model sc-5250 en laat het geluid door de Optical Toslink cable gaan naar de Logitech Z-5500 speakerset 500watt. Echt cool geluid.
Groottefactor(Form Factor) ATX
Moederbordafmeting 210 mm x 300 mm
Moederbord Chipset i845PE
Info over CPU:
CPU Type Intel Pentium 4, 2666 MHz (20 x 133)
CPU Aanduiding Northwood, A80532
Verpakkingstype 478 Pin uPGA
Weet niet of het wat is die CPU anders hoor ik graag wat ik daarvoor in de plaats halen. Verder zit er een
512 MB PC2700 DDR SDRAM in. Wil er 1Gig in zetten 2x 512MB
Videokaart is dus de GeForce FX 5200 oud neem ik aan...mijn gevoel prijst mij de 8600GT aan?
HDD Seagate Barracuda 7200.7 120GB >>C:20GB voor windows D:60GB voor games E:34GB voor muziek en virusscanner heb deze opdeling gemaakt met iemand die voor microsoft werkt
Optische Station JLMS XJ-HD166S (16x/48x DVD-ROM)... meer info nodig?
Oud 17-02-2008, 16:36   #6 (permalink)

Standaard

nou is eigenlijk de bedoeling om games vannaf 2007 te spelen...speel bijna alles...en is de bedoeling hem te gebruiken voor mijn opleiding gamedesigner..en daarin te verdiepen...dus lijkt me een goede videokaart van belang
Oud 17-02-2008, 17:29   #7 (permalink)
Moderator

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NeonJunkRoermond Bekijk bericht
nou is eigenlijk de bedoeling om games vannaf 2007 te spelen...speel bijna alles...en is de bedoeling hem te gebruiken voor mijn opleiding gamedesigner..en daarin te verdiepen...dus lijkt me een goede videokaart van belang
Dan moet je _niet_ voor een 8600GT gaan. Die kaart kan echt heel weinig. Je zult games wel op low of medium kunnen spelen, maar verder kom je niet...

Je kunt beter doorsparen en voor een 8800GT gaan, of een ATI HD3870.
Oud 17-02-2008, 17:59   #8 (permalink)

Standaard

ff doorsparen 289€ wacht wel tot die beetje afgeprijst wordt hoop dat het gebeurt
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SupReme Bekijk bericht
Dan moet je _niet_ voor een 8600GT gaan. Die kaart kan echt heel weinig. Je zult games wel op low of medium kunnen spelen, maar verder kom je niet...

Je kunt beter doorsparen en voor een 8800GT gaan, of een ATI HD3870.
Oud 17-02-2008, 18:09   #9 (permalink)

Standaard

En wat zeg je van mijn moederbord? of te wijnig info om te oordelen? Damn ben egt een noob Wat ik tot nu toe heb gedaan is de kabels opruimen met jullie tutorial was egt een ramp om te zien...kabels voor de CPU cooler...nu zit bijna alles onder de dvd-rom speler verstopt en deels tussen de tussenwand van behuizing en moederbord, wel veel werk maar ziet egt beter uit..en verder vanwege de 300watt voeding, diskettedriver deruit en daar mijn neon op aangesloten, 2 witte buisjes van Sharkoon, 1 groene neonstring van Sharkoon en een coolermaster groeneLED fan geinstaleert.
Jammer dat ik er nog geen foto's van heb.
Oud 17-02-2008, 19:29   #10 (permalink)
Moderator

Standaard

Je moederbord is zo te zien socket 472 als ik het goed zie, met een pentium 4. Ik denk dat je pentium 4 een beperkende factor word als je wilt gamen.

Overigens kan er ook geen 8800GT in jouw moederbord. Je mobo is AGP, en bijna alle kaarten tegenwoordig zijn PCI express.

Het beste zou zijn een low budget dualcore systeempje denk ik zo, maar als dat echt niet kan, kan ik je altijd nog een ATi Radeon 1950XT aanraden. Die is als het goed is wel AGP, en kan toch nog flink gamen.
Oud 17-02-2008, 22:04   #11 (permalink)

Standaard

Had het wel verwacht, ben al aantal weken aan het kijken voor een dualcore. En hoor het merk asus vaak voorbij komen bij maten, dus denk dat het een asus gaat worden. Een maat van mij weet best veel mensen die vaak een moederbord weg doen en zit vaker dualcore tussen.
Oud 18-02-2008, 06:13   #12 (permalink)
Moderator

Standaard

Asus is een goed merk inderdaad, en anders Gigabyte.
Oud 18-02-2008, 10:01   #13 (permalink)

Standaard

En is er hier een topic over virusscanners die ineens niet meer werken. Want vannochtend was er iets vreemds met mijn pc, Ik gebruik AVG free edition en in ruststand is het CPU gebruik 0 tot max 7%.
Maar vannochtend pc dus aangezet, AVG geupdate, kon ie het Resident Shield niet opstarten. En mijn CPU gebruik stond constant 100%, maar er waren geen programma's actief.
Systeem herstel paar keer uitgevoert,weer niet. AVG er uit gegooit en opnieuw gedownload.(geluk gehad dat hij toen niet geinfecteert is geraakt, want was nergens voor beveiligd op dat moment) AVG opnieuw geinstaleert, en toen ineens was het CPU gebruik weer 0% met een piek van 7%.
Alles doet het weer, maar wat zou het probleem kunnen zijn geweest?
Oud 18-02-2008, 10:28   #14 (permalink)
Administrator

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Misschien ff een topic maken in software junkies Het voorstellen topic kijkt denk ik niet iedereen in Als je nog twijfels hebt over je hardware zou ik dat ook gewoon in hardware junkies zetten in plaats van al je vragen hier neer te zetten

Maar aangaande je virusscanner, heb je de site van AVG bekeken? hebben zij misschien een bug-report, of hebben meer mensen er last van?
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
even voorstellen rupzzz Even voorstellen 1 5-02-2008 12:17

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.