| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 april 2005
| eej modders ! Ik zit nu al tijdje na te denken,over het volgende, Er zit een klep zie pic. daar moet een tuimelschakelaar achterkomen, maar ik wil het maken dat ik op een knopje druk dat het klepje open gaat (net zoals je op het knopje van een dvd/cd) drukt, achter het met pijl aangegeven klepje zit niks. (vandaar het idee). is het mogelijk om het klepje open te laten gaan met iets ? http://img95.echo.cx/img95/1199/test5iz.jpg |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Misschien met een solenoid?
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Welnee, dat valt wel mee. Als je een solenoid en een maak-contact knopje weet te regelen heb je dit binnen een kwartier gemaakt. Een solenoid is gewoon een spoel met daarin een ijzeren kern, zet je spanning op de spoel schiet de ijzeren kern naar buiten en word meestal tegengehouden door de solenoid zelf. Anders had je een leuk getto-style pistool gehad .Als je nu die pin die naar buiten schiet, tegen het klepje van je CD speler aanzet en dan de knop zo monteert dat als je de knop indrukt de solenoid naar buiten schiet en het klepje opent. Solenoids hebben alleen wel erg veel amps nodig, ik heb zelf een 6V versie gekocht die niet veel groter is dan een 2-euro munstuk maar die trekt toch nog 5A. Hij word dus ook vrij warm, maar omdat je hem maar een seconde aanhebt is dat geen probleem.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| Ik denk dat een solenoid wat te bruuks is met openen, het is dan echt van kwak! open, Kwak! dicht. De oplossing met de servo vindt ik persoonlijk wat eleganter klinken. Kwestie van smaak dus. ![]()
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions |
| | |
|
| « Aan / uitknop
|
lcd vraagje » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Automatiseren klep [rom drive foto's toegevoegd 9-12-07] | Azariel | Elektronica Junkies | 33 | 9-06-2008 00:11 |
| Frontpanel bediening | onem | Elektronica Junkies | 3 | 25-08-2004 11:07 |
| Frontpanel designer | Dark Wanderer | Software Junkies | 5 | 9-05-2004 15:59 |