| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #61 (permalink) | |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
![]() | |
| | |
| | #63 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 april 2004
| Een nadeel van deze interface is dat er vrij weinig software voor beschikbaar is. JaLCD en Smartie ondersteunen het bv (nog) niet. De meest uitgebreide software is STLCD. Wil je het schermpje gebruiken icm Smartie (bv om game statistieken weer te geven), dan zou je moeten kijken naar deze interface. Daarvoor heb je wel een FT232 nodig, een IC dat 7 euro kost en enkel in SMD formaat te krijgen is (dus lastiger te solderen). Een tijdje geleden kwam ik ook deze tutorial tegen, waarmee je met een PIC16F628A een LCD via de seriële poort aan kan sturen. |
| | |
| | #64 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 9 januari 2006 Locatie: e-town (emmeloord)
| ik ben van plan om bij samenkopen.net een psone scherm voor 45 euro te kopen, maar kan ik deze ook gewoon naar het gele stekkertje van mijn videokaart(de gele tulp stekker in het midden) ![]() en moet ik dan ook nog iets installeren om het beeldscherm aan te sturen?
__________________ Mijn systeem:| AMD Sempron 2800+@ 2 Ghz |Asus V9999 Gamers Edition | Asrock k7vt4a pro | 1 gb ram | Seagate 7200.7 80 gb hdd+Samsung 500gb hdd| Coolermaster extreme power 430 watt | Aerocool Aeroengine jr black |
| | |
| | #65 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Volgens mij kan je zo'n PSOne-scherm inderdaad aan de TV-out hangen. Het zou kunnen dat je er nog iets bij moet solderen (heb ik wel eens iets over gelezen) maar dat stelt niet veel voor. Als je het scherm er aan gehangen hebt moet je dat gewoon als TV-scherm kunnen gebruiken, je hebt daar geen speciale programma's voor nodig, dit wordt gewoon ondersteund door de drivers van je videokaart. |
| | |
| | #66 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 april 2006 Locatie: Dordrecht 078
| 9 juni het laatste bericht dus word tijd voor een nieuwe ... Hier mijn lcd met ontwerp waar ik nog mee bezig ben... Maar vond het wel leuk om al even te laten zien...![]() Nu een framepje maken en verder modden..., maar het ontwerp is er...
__________________ Vicious Circle..??? What The Fuck...!!!!! Mod Projectname: Chronic Disorder... |
| | |
| | #67 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 februari 2008
| even een vraagje, vast een hele domme. maar ik las op verschillende tutorials dat die lcd schempjes werden aangesloten op een printerpoort. dat is opzich knap lastig. maar vel van die schrmpjes hebben toch een video in?en een video out zit tenminste op mijn video kaart is het niet mogelijk om hem daar op aan te sluiten want zon schermpje zal ik mijn geval niet extreem gebruiken, hoogstens als tweede scherm voor m-player of een foto voorstelling.... of is dit totaal niet mogelijk en dus echt een domme vraag |
| | |
| | #68 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Edit: hele text veranderd omdat ik de vraag niet goed had gelezen ![]() De printerpoort aansluitingen zijn vooral bedoeld voor schermpjes waar al het soldeer werk etc nog aan moet worden verricht en waar maar gebruik wordt gemaakt van 2 kleuren. Vaak worden hier bepaalde karakters of simpele tekeningetjes op laten zien. Foto's en video's (oftewel kleur weergaven)zijn hier niet mee te doen (voor zover ik weet tenminste) De LCD schermpjes waar jij het over hebt zijn kant en klare LCD schermpjes, die kunnen niet eens op de printerpoort en kun je gewoon aansluiten op je VGA poort (als het schermpje dat heeft) of op de video out. (video out heeft vaak lagere kwaliteit dan VGA). Het type schermpje waar jij op duidt hoe je dus niets met printerpoort te doen. Dat is puur bedoeld voor karakter displays e/o 2 duo tone displays De meeste LCD tut's die je zult vinden zijn min of meer van voor de tijd dat er kleine grafische displays eenvoudig te verkrijgen waren. Laatst gewijzigd door Azariel : 17-02-2008 om 08:43. |
| | |
|
| « Leds inbouwen
|
vandal switch » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Show hier je casemod mislukkingen! | the widow maker | Casemod Junkies | 22 | 28-06-2004 11:21 |
| lcd schermpje | peetje | Hardware Junkies | 3 | 18-04-2004 19:15 |
| Show hier je BridgeBuilder bruggen! | the widow maker | Software Junkies | 29 | 15-04-2004 16:19 |
| Show hier je reservoir ! | Li-Unit | Casemod Junkies | 72 | 7-03-2004 13:03 |
| Vriendin of ex vreemdgegaan? Show hier haar foto's | Mr.Stallone | Area 1337 | 12 | 27-08-2003 22:13 |