| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 juni 2003 Locatie: omg. breda
| Ik heb een hele tijd geleden een lcd schermpje gekocht bij een ia en verveel me even dus wil dat ding even aansluiten, maar dat blijkt lastiger als dat het zou moeten zijn... Het gaat om een 128*64 grafisch lcd met de T6963C controler. Hij is al premodded (jaja weet het schaam me diep, maar paar jaar geleden kon ik nog niet solderen :P ) dus er zit al printerkabel en molex aan. Dus ik heb even een zooi progjes gedownload maar krijg geen resultaat. Heb de volgende progjes geprobeerd: powerlcd 1.1 lcd studio crystal control smartie Kwam er later pas achter dat sommige geen grafische lcd's ondersteunen maar dat ter zijde , maar met al deze progjes heb ik geen resultaat, als ik de progjes test gaat de backlight wel even knipperen maar daar blijft het dan ook bij, en als ik bij powerlcd een standaard tabel aanvink (bv sys inf blijft hij knipperen maar zie geen tekst of wat.Op de achterkant zitten wel 2 knopjes om bv contrast in te stellen maar daar ligt het niet aan. En dat port95 progje staat er ook gewoon op. Hij zit gewoon aangesloten op printer poort 1 (0*37 en is daar ook bij de verschillende progjes op ingesteld.Dus ja zit nu beetje vast.. heb heel google al gehad en allerlei guides en tutorials gelezen maar daar is meer info te vinden over het solderen, en als laatste punt staat er dan bij : dan alleen nog even stekker erin, software erop en gaan... Als iemand nog tips heeft of iets wat ik over het hoofd heb gezien laat aub wat horen ![]()
__________________ specs: A7n8X--AMD2500@3200--2x256DDR Corsair pc3500--GF6600LE@6600--2x160 gig hdd--SBLive--wc |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 april 2005 Locatie: Sleeuwijk
| Heb je wel Port IO geinstalleerd? Deze heb je namelijk ook nodig als ik het me goed kan herinneren. Verder heb je kans dat er bij het gesoldeerde deel een regelbare weerstand zit. Draai deze rustig open/dicht terwijl het LCD aan staat. Succes ermee! |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Portio is geinstalleerd (zoals ik volgens mij ook in de startpost had gezet) Ook die viarabele weerstandjes heb ik geprobeerd (zoals ook in de startpost staat) Die pagina met links had ik via google al gevonden en kan er niks uithalen, volgens de apps en de guides moet het gewoon werken. Zeker met programma's als powerlcd, daar kun je amper wat in stellen, en hij reageert er wel op, als ik de app op printerpoort 1 zet en de juiste controler selecteer en op test duw, knippert het schem 1 x, en als ik een tabblad aanzet blijft het scherm knipperen dus hij wordt wel herkend en doet ook wel wat maar zie alleen maar scherm knipperen en geen tekst of wat. Schermpje is nog nooit gebruikt of getest, is helemaal nieuw en niet beschadigt ofzo.. ![]() Heb nog een mooie foto gevonden van het schermpje: ![]()
__________________ specs: A7n8X--AMD2500@3200--2x256DDR Corsair pc3500--GF6600LE@6600--2x160 gig hdd--SBLive--wc |
| | |
| | #5 (permalink) |
| niemand meer met andere ideen???, vind het een beetje klote om dit scherm zomaar op te geven... heeft nog geen minuut gebrand ![]()
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2004 Locatie: Nijkerk
| Dat premodded, is dat door iemand gedaan of door de leverancier gedaan? Indien dit door iemand anders is gedaan, controleer dan even heel goed de bekabeling.
__________________ ^ ^ ^ ^ ^ En alweer een goed idee van Jamba! |
| | |
|
| « REQ: Knopje
|
led » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| problemen met pc | gohan | Software Junkies | 13 | 12-11-2006 11:25 |
| DVD problemen | freekos007 | Hardware Junkies | 3 | 5-07-2006 00:07 |
| Mod Problemen | unstable | Casemod Junkies | 129 | 25-02-2006 18:13 |