| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 september 2004
| Hallo allemaal, Mijn lcd werkt niet. Als ik hem aansluit knippert het scherm alleen maar... blokjes.. en dat verdwijnt weer. Wie kan mij helpen!? achter op het scherm staan de volgende gegevens: GDM2004d Xiamen ocular Alvast Bedankt! MODEDIT: Help! voor je topictitle zetten hoeft niet, hulp willen we allemaal ![]() |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| Allereerst welkom bij CaseJunkies.com Kijk eens in de Elektro FAQ Hier staat een schat aan informatie. Als het dan nog niet wil lukken: Volgens de datasheet is dit een standaard karakter LCD volgens de HD44870 of compatible standaard. Vertel eens volgens welk schema het is gesoldeerd en welke software je gebruikt en onder welk OS.
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 september 2004
| Hallo., Ik heb het lcd schermpje van een vriend van mij. Hij was dus al gesoldeerd maar werkte niet meer helemaal correct. Hij had hem wel aangesloten op usb. Dit heb ik niet gedaan. En welke schakeling hij precies heeft gebruikt? ik zou het echt niet weten.. ben hier echt noob in. Ik hoop dat iemand me kan helpen zodat ik het lcd op nieuw kan solderen! Groeten Teun |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Om te beginnen: Hoe ga je het aansluiten, printerpoort, USB ? Welke windows gebruik je ? Welk programma gebruik je ?
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Wellicht kan de vorige eigenaar van het LCD je voorzien van aansluitgegevens en software aangezien hij e.e.a. al gebruikt heeft.
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 juni 2003 Locatie: Graancirkel Amsterdam
| Dat is een standaard HD44780 LCD, deze schema's kan je gebruiken. Verder denk ik dat het via de USB poort werd gevoed, lijkt me sterk dat het een USB interface heeft. Let wel op de voorschakel weerstand voor de backlight. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| LCD werkt niet..? | annuh | Elektronica Junkies | 16 | 24-06-2007 01:41 |
| nieuwe pc......werkt niet mee | pimpmycase | Hardware Junkies | 8 | 31-01-2006 21:19 |
| Registratie werkt niet? | HardcoreRaver | CaseJunkies Support en Feedback | 7 | 26-04-2005 20:09 |
| Mijn pc ziet de helft van mijn GB's niet | Raptor | Hardware Junkies | 10 | 23-07-2004 17:16 |
| Samsung DVD-speler werkt niet/ bestaat niet :S | Dj Tw@n | Hardware Junkies | 7 | 7-09-2003 14:46 |