| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 februari 2003 Locatie: Bentveld
| Ik weet dat je los een CCFL kan dimmen en LOS een led kan dimmen... wat ik nou wil is wat lastiger :P Ik wil namelijk 1 rode en 1 blauwe CCFL in mijn case en een aantal rode en blauwe led's in mijn window monteren wat er dan moet gebeuren is het volgende: als mijn window blauw oplicht dan moet de rode CCFL aan zijn, dan langzaam omfaden naar rood window en blauwe CCFL....(maar wal uit zich zelf) dus elke 20 sec of zo een andere kleur (tijd noem ik maar wat) snappie? en kan dat een beetje simepl? |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Hmm het klikt als een iutgebreide ccflthrobber. IS een idee van exter, dat twee ccfl's om en om faden. Kijk HIER ff. Als je dan de rode leds en blauwe ccfl aan een kant hangt en de blauwe leds en rode ccfl aan de andere kant. BTW het idee van de ccfl throbber is een constante 12 volt input, en twee uitgangen die tegenover elkaar staan qua voltage, van ongeveer 5 volt tot 12 volt. Ik heb hem ook, dat geeft een erg mooi effect iig, maar mn ccfl is te roze vindt ik. :P
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Moderator Geregistreerd: 17 december 2003 Locatie: Leek
| Citaat:
:PHeb nog niet zo uitgebreid op de site van exter gekeken (wist niet dat hij er al een schakeling voor ontworpen had) | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 31 december 2002 Locatie: Harlingen, NW-Friesland
| Het probleempje zit in de hoogte van de spanning waarbij de CCFL aangaat en de drempelspanning van een LED. Je kunt natuurlijk wel een LED en een CCFL op de uitgang van de cathodeshrobber aansluiten en dan gaat het ook wel werken, alleen als je gaat afregelen op CCFL, dan geldt die afstelling ook voor de LED, en dat wil niet zeggen dat die dan goed is. Andersom geldt hetzelfde verhaal. Misschien dat er iets te regelen is met weerstanden , dioden of LEDs in serie, maar dat ga 'k nog wel uitproberen. Om nou 2 cathodeshrobbers samen te smelten tot ééntje met 6 opamps gaat me eighenlijk wat te ver, niet dat het niet zou kunnen, maar d'r zit altijd zoveel werk in. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 31 december 2002 Locatie: Harlingen, NW-Friesland
| Nou, je moet er voor zorgen dat de CCFL en het LEDje (of LEDjes) toch enigszins gelijk aan en uitgaan. Misschien er er tot een goed resultaat te komen door de uitgang voor de LEDs aan te passen dmv diodes in serie te zetten. Dus wat experimenteren met LEDs en diodes in serie. Ja dus, ben wat bezig geweest, had nog wat tijd over na een klusje voor een zekere T. Mug. Heb hier een klein CCFL, ooit gekregen van ene B. Banaan. Het gelijktijdig faden van een blauw IA LEDje en de kleine CCFL gaat goed. Vervang je de blauwe door een LEDje met een lagere drempelspanning bv. een gele, dan fade het LEDje niet genoeg uit, allemaal logische dus. Een paar dioden in serie met die gele, dan is dat probleempje ook weer opgelost. Beetje experimenteren dus, dan kan het allemaal goedkomen. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| samen koop websites | ankh | Shop Junkies | 5 | 12-08-2007 17:38 |
| hulp bij samen stellen | jeffhak | Hardware Junkies | 18 | 21-03-2007 17:54 |
| LED's | Kaz'Duzar | Shop Junkies | 4 | 26-11-2005 16:32 |
| 2 netwerkkaarten samen op 200Mbit? (Win XP) | Wabs | Hardware Junkies | 15 | 23-03-2003 15:23 |