Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Elektronica Junkies
Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica
Discussie gesloten

LinkBack Discussietools
Oud 27-01-2005, 15:18   #1 (permalink)

Standaard Stroboscoop

wat vinden jullie van een stroboscoop in een case ??
ik ben eraan aan het werken nu
ik heb de case van strobo's eraf gehaald elec. snoer door mijn andere draden van mijn pc gewurmt.
en nu ben ik bezig met een specialce knop als ik mijn pc opstart gaat die strobe knipperen.
Ik wil dat ding zover krijgen dat hij knippert op mijn cpu gebruik percentage maar dat zal niet lukken
Trunx is offline  
Oud 27-01-2005, 15:28   #2 (permalink)

Standaard

Ten eerste: casemodden is iets persoonlijks, gewoon doen wat jij mooi vind en wat jij wil.

Ten 2de zou ik het niet erg op prijs stellen als er een stroboscoop in me pc staat, ik denk dat ik gek zou worden van dat geknipper en ik zou zeker een aan of uitknop erin maken.

Als ik zelf echt een stroboscoop zou moeten maken zou ik het via een aantal leds doen, die zijn niet zo fel.
AMD 2800+, ASUS A7NX8-E Deluxe, zalman cnps6000-cu, Kingston 512 pc3200, 120 GB Sata Maxtor, NEC DVD-Writer, Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines ), logitech internet navigator se, chieftec matrix
Pietjuh is offline  
Oud 27-01-2005, 16:05   #3 (permalink)

Standaard

Welkom op het forum Trunx. Ten eerste wil ik je verzoeken om hoofdletters op de bekende plaatsen te gebruiken in je posts, zodat we het forum lekker leesbaar houden. Verder ben ik eigenlijk wel benieuwd wat het doel van je post is. Smaaktopics zijn nooit zo'n succes, omdat over smaak nu eenmaal niet te twisten valt en een technische vraag kan ik in je post niet ontdekken. Ik wens je in ieder geval veel succes met je strobo, want persoonlijk zou ik helemaal gestoord worden van zo'n apparaat in mijn case .
Oud 27-01-2005, 17:18   #4 (permalink)

Standaard

Oke ben vooral forums gewend zonder dat nette nederlandse taalgebruik :P
Ja ik vind het mooi dus ik zet er een strobos in mijn pc.
Stel ik nu wel mijn vraag is er een manier om de strobos te laten kniperen op het percentage van je cpu gebruik?
Voorbeeld: CPU 10% -strobos knippert 1 keer per 2 seconden
CPU 100% -strobos knippert 10 keer per 2 seconden.
Trunx is offline  
Oud 27-01-2005, 17:45   #5 (permalink)

Standaard

Ligt denk ik aan je elektronische kennis, zo van de cpu zou ik niet weten, misschien dat je wel iets kunt met je hdd-led. die krijgt namelijk meer spanning als er meer hdd activiteit is. Als je dan ook weet hoe je de snelheid van stroboscoop kunt regelen (potmeter waarschijnlijk). Maar het wordt een lastig project als je weinig tot niets van elektronica weet.

[edit]
En ik weet ook niet hoe gezond het voor de stroboscoop is, van heel snel knipperen worden ze volgensmij flink heet en dat houden ze geen half uur uit (tenminste die stroboscopen die we vroegah voor natuurkunde gebruikten).
[/edit]
AMD 2800+, ASUS A7NX8-E Deluxe, zalman cnps6000-cu, Kingston 512 pc3200, 120 GB Sata Maxtor, NEC DVD-Writer, Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines ), logitech internet navigator se, chieftec matrix
Pietjuh is offline  
Oud 25-04-2005, 18:38   #6 (permalink)

Standaard

Hmmm, volgens mij zou je je hd led lampje kunnen verwijderen en de draadjes daarvan gebruiken voor zo'n klein electronica onderdeel (naam vergeten , volgens mij relay) inplaats van de aan/uit schakelaar. Hij zou aan moeten gaan elke keer als je de hd gebruikt.

!!DANGER!!!! ik zou het eerst aan iemand vragen die hier meer ervaring mee heeft voordat je aan zoiets begint ook omdat er VEEL stroom door een stroboscoop gaat, dit is maar een idee!!!! !!!DANGER!!!!
sergantbash is offline  
Oud 25-04-2005, 18:44   #7 (permalink)

Standaard

Ik gok dat hij niet zoveel meer aan deze info heeft na drie maanden. Oude koeien mag je lekker in de sloot laten liggen, tenzij je een onmisbare toevoeging op het topic hebt .
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stroboscoop [TREKPLEISTER] Mr. Oizo Shop Junkies 22 10-12-2006 10:48
Stroboscoop luxeons Dark Wanderer Elektronica Junkies 7 25-08-2004 11:49
LED-stroboscoop maken? Demoniac Elektronica Junkies 19 4-12-2003 21:55
stroboscoop aansturen whocarez Elektronica Junkies 18 14-07-2003 19:18
(light van stroboscoop) gezocht kleine ccfl squid Elektronica Junkies 10 14-01-2003 19:20

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.