| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 januari 2004 Locatie: Apeldoorn
| Hoi, Ik wil me graag gaan bezighouden met het programmeren van microcontrollers, en wil hiermee onder andere karakter LCD's aan gaan sturen Is dit mogelijk, en welke soort microcontroller moet ik daarvoor gebruiken? Hebben jullie ook misschien een site met tips voor het programmeren???? Alvast bedankt, GRTN Marco |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| Kijk eens op de site van Wouter van Ooijen, http://www.voti.nl/cursus/index.html Heel interessant en van het begin af aan uitgelegd tot heel ingewikkeld.
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 september 2003 Locatie: Galder
| Kijk ook hier eens: http://www.circuitsonline.nl/artikelen/view/8 Verder zijn via google een hele hoop uC sites te vinden. Je moet voor jezelf even de voor en nadelen van de verschillende type's uC's afwegen, of gewoon zoals ik er blindelings ééntje kiezen :P
__________________ Project Centurion All Star: 50% {||||||||||..........} Project Battle server: 50% {|||||||||...........} |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 mei 2003 Locatie: Limburg
| Er zijn meer geinteresseerden hiervoor . Die tutorial van voti ziet er idd goed uit. Denk dat ik binnenkort ook eens ga beginnen.
__________________ AMD 2800+, ASUS A7NX8-E Deluxe, zalman cnps6000-cu, Kingston 512 pc3200, 120 GB Sata Maxtor, NEC DVD-Writer, Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines ), logitech internet navigator se, chieftec matrix |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 januari 2004 Locatie: Apeldoorn
| Hehhe het duurde even maar eindelijk een paar reacties bedankt !Het is de bedoeling dat ik de speciale verlichting op mijn scooter (veel neon en leds en z , kan schakelen met bijv. de richtingaanwijzers. Dit wil ik gaan doen met een microchip. Ik wil er ook een soort klok in hebben dat ik programma's kan inladen dat alles op een bepaald schema gaat faden en zo.Verder wil ik dan een LCD en een paar drukknoppen er op aansluiten, zodat ik alles vanuit een mooi LCDtje kan besturen. Verder wil ik er misschien ook een digitale boordcomputer op programmeren of zo Het is dus de bedoeling dat deze chip echt veel aansluitingen heeft zodat ik heel veel kan schakelen. Natuurlijk moet ik bij het begin beginnen, maar dit wordt mijn einddoel. Kan iemand mij adviseren welke soort chip ik hiervoor het beste kan gebruiken ??? GRTN Marco |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Zo, je wil nogal wat. Is het niet slimmer om dan met een PLC te werken?
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 16 maart 2003 Locatie: Lemiers
| Ghehe, moet je ook geheugen gaan aansturen dus. Kan allemaal wel, maar als 'beginner' heb je dan je handjes meer dan vol. Ben zelf een half jaartje bezig met een xilinx setje van school. Kun je geweldige dingen mee en 't is niet écht moeilijk, maar je moet wel heel goed weten waar je mee bezig bent, anders zie je al snel door de bomen 't bos niet meer. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 september 2003 Locatie: Galder
| Pak voorlopig gewoon een 'grote' uC, dus met de meeste I/O poorten, bijvoorbeeld de PIC 18F452 van microchip. Met die eisen die je stelt, ga er maar vanuit dat je er minstens 5 jaar mee bezig bent... Begin dus maar gewoon met 1 enkel ledje te faden, en kijk dan maar hoe veel verder je komt
__________________ Project Centurion All Star: 50% {||||||||||..........} Project Battle server: 50% {|||||||||...........} |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 februari 2003
| Via de handige link in je sig kwam ik in ieder geval deze pagina tegen met aardig wat informtie: http://www.plcs.net/contents.shtml .
__________________ Alles is al eens gedaan. Maar nog niet door mij. |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 mei 2003 Locatie: Limburg
| Maar een groot nadeel van een plc is dat ze redelijk duur zijn, tel maar zo'n 75 a 150 euro voor een basissetje.
__________________ AMD 2800+, ASUS A7NX8-E Deluxe, zalman cnps6000-cu, Kingston 512 pc3200, 120 GB Sata Maxtor, NEC DVD-Writer, Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines ), logitech internet navigator se, chieftec matrix |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 juli 2003 Locatie: emmen
| Ik ben ook met microcontrollers bezig. Heb mezelf 2 pic 16f628 gekocht en de simple picprogrammer van CO gebouwd. Als taal gebruik ik jal. Hier zit hele duidelijke documentatie bij en het is erg simpel bijvoorbeeld een lcd aan te sturen.
__________________ SMP is TEH PWN =] |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Beginneling met vragen! | BasPost | Casemod Junkies | 13 | 23-05-2006 15:48 |