| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 februari 2003 Locatie: Eindhoven
| In mijn casemod waar ik nu mee bezig ben, wil ik een frontpanel aansluiten. Dit wil ik echter met zo min mogelijk draadjes doen omdat deze onder mijn toetsenbord komt te zitten. Nu zag ik aan de onderkant van het printplaatje dat er eigenlijk een gemeenschappelijke ground is (eigenlijk de hele onderkant). Kan ik deze ground nu gewoon met 1 draad naar mijn pc leiden en daar dan opsplitsen naar de USB-, audio- en Firewire-aansluitingen? Ik weet namelijk niet of die connectors dan gaan interfereren ofzo (dat je bijvoorbeeld vreemde dingen gaat horen in je koptelefoon als je een USB-stick aansluit).
__________________ Bedankt voor de verslaving CaseJunkies |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 mei 2003 Locatie: Limburg
| De audio kan je denk ik wel bij elkaar doen, van de usb weet ik het zonet nog niet, ik denk dat dit fout gaat omdat het datasignalen zijn, dit gaat misschien storen. Maar het is meer een gevoel dan dat ik het met zekerheid kan zeggen. [edit] Als het toch al doorverbonden is maakt het toch helemaal niets meer uit, dan kan het wel. Als je het zeker wil weten, pak je ff de multimeter en meet je even als de puntjes ook wel echt doorverbonden zijn. [/edit]
__________________ AMD 2800+, ASUS A7NX8-E Deluxe, zalman cnps6000-cu, Kingston 512 pc3200, 120 GB Sata Maxtor, NEC DVD-Writer, Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines ), logitech internet navigator se, chieftec matrix |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Ik zou zeggen, zet de multimeter er op en kijk of het echt allemaal contact met elkaar maakt. Als dat het geval is kan je het wel samenvoegen. ![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: plattelandse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #4 (permalink) |
| De ground-aansluitingen die ik aangegeven heb, zijn idd allemaal met elkaar verbonden volgens mijn multimeter. Dus zou ik in principe wel alles met 1 draad kunnen verbinden, maar ik neem aan dat een Gigabit gecertificeerd netwerkkabeldraadje dit ook wel kan trekken qua stroomsterkte?
| | |
| | #5 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Ligt er aan wat je er aan wil hangen: 2 USB-poorten en een FireWire-poort kan je er vast wel aan hangen, maar je moet niet proberen het te gebruiken om je HDD te aarden. Dat het gigabit certified is zegt niets over het vermogen van de draad, metwerkverkeer wordt met een lage spanning en heel weinig stroom (enkele milliampères) verstuurd ![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: plattelandse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Je kan beter kijken naar de weerstand van de draad. Ik heb geen idee wat de weerstand is van een netwerk-kabel, maar die is hoger dan de draden van je molexen. Als je bijvoorbeeld 2 ohm weerstand hebt in je ground kabel, dan is het geluid zachter en dat wil je niet. Daarom zou ik gewoon draad pakken ter dike van het molex-draad.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Ik heb net de USB-aansluitingen gesoldeerd met netwerkdraad en ze werken zonder problemen met een stickie. De audio en Firewire moeten nog even wachten, want ik heb momenteel geen krimpkous meer. Ik heb de weerstand gemeten: de netwerkkabel blijkt tegen de 1 Ohm aan te zitten en de oorspronkelijke draad rond de 0.2 Ohm. Op zich is het niet zo erg als het geluid iets zachter wordt hierdoor, dan zet ik hem wel wat harder.
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Nicks samenvoegen? | casejunkie | CaseJunkies Support en Feedback | 24 | 25-02-2004 16:46 |