| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 maart 2003
| ben bezig met het ontwerpen van een eigen behuizing (MDF) Nu wil ik dat ledje dat de schijfactiviteit laat zien (1 led op front behuizing) vervangen voor een stuk of 6 Blauwe felle LEDS (naast elkaar op front behuizing) Die moeten dus gaan knipperen als er activiteit is van mijn HD Kan ik zomaar 6 LEDS in serie zetten en die verbinden met mijn moederbord (op de aansluiting waar de HDled nu ook al op zit) Of word dit een gedoe met weerstanden ?? Kan iemand mij dit uitleggen. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 februari 2003 Locatie: Bentveld
| Komt denk ik niet genoeg stroom uit je mobo hier voor, maar is een VU meter dan niets voor jou? 10 led's hoe harder je HD werkt hoe meer er branden. Exter verkoopt printjes hiervoor, is onwijze simpel te maken :-D |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Citaat:
Maar wil je 6 leds die tegelijk aan en uit gaan ? Ik zou dan toch gaan voor een HDD vu meter die werkt door uitslag over een X aantal ledjes. Maarja het is maar wat je mooi vindt. Wat je wel kan doen is de "puls" van het moederbord gebruiken als schakelaar voor een schema dat 6 ledjes aankan bv dmv 12 volt ofzo Die richting zal je het dan moeten zoeken. Ik weet het niet oecies welke onderdelen e daarvoor moet hebben.
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 maart 2003
| was de bedoeling inderdaad dat ze allemaal tergelijk gaan branden. (alhoewel een vu meter is ook niet gek dat hoe meer activiteit er is hoe meer lampjes er gaan branden) zal wel weer even gaan verder neuzen in conrad ;D ;D in iedergeval alvast bedankt. dan weet ik in iedergeval dat wat ik wou niet wil ![]() |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 december 2002 Locatie: Wierum, N-O Friesland
| En ook hierover hebben wij een tutorial on-line staan, kijk maar eens hier: http://www.casejunkies.com/index.php...30001&hl_id=72
__________________ Créateur de l'innovación F T W! Support your local B R M |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| Met een optocoupler en een tor kom je ook al een heel end, ze branden dan alle tegelijkertijd, maar zo'n VU metertje is ook wel koel
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 31 december 2002 Locatie: Harlingen, NW-Friesland
| Als je de elco uit de HDVUmeter weglaat, dan branden ze ook allemaal tegelijk. Dan gebruik je het IC enkel om de LEDs tegelijk te laten oplichten. Kun je er later altijd nog een elco in zetten, heb je weer een VUmeter. |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| Citaat:
![]()
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions | |
| | |
| | #11 (permalink) | ||
| Citaat:
![]()
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF | ||
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Geregistreerd: 11 december 2002 Locatie: Wierum, N-O Friesland
| Citaat:
![]()
__________________ Créateur de l'innovación F T W! Support your local B R M | |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Citaat:
:P
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 februari 2003 Locatie: Bentveld
| :| dammmm waar hebben we het nu over? mijn computer houdt nooit echt veel van kortsluiting, dan gaat ie uit! (net geprobeerd? :P haha, just kiddin) LOL.... Maar heb zelf wel zo'n HD Vu alleen doet ie ut nog neit goed, niet alle led's blijven branden, als ie vol aan staat dan branden alleen de laatste 2, lijkt alsof de rest niet genoeg stroom krijgt of zo, kan ook zijn dan ik het kleine ic'tje te warm heb gemaakt en dat ie kapot is (daar hadden ze toen ff geen houders voor!) iemand een idee wat het anders zou kunnen zijn? |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Fan PSU vervangen voor normale 120mm fan | koenus | Cooling & OC Junkies | 14 | 28-07-2006 21:54 |
| [IA] Blauwe LCD's voor maar 8 EURO | Organisatie LCD ia | Samen Kopen Junkies | 2 | 28-10-2003 22:03 |
| geforce 4 mx 460 vervangen voor wat??? | Speedyweedy15 | Hardware Junkies | 10 | 29-08-2003 07:39 |
| [LED] Spanning voor 4 blauwe ledjes | Fleppuhstein | Elektronica Junkies | 16 | 17-08-2003 12:59 |
| Hulp gevraagd bij gebruik optocoupler voor vervangen caseLED | The Undertaker | Elektronica Junkies | 6 | 6-04-2003 22:13 |