| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #16 (permalink) | |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Amsterdam
| Citaat:
![]()
__________________ 31173-1 | |
| | |
| | #17 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 14 maart 2003 Locatie: Leidschendam
| Citaat:
Nee, dat moet je dus niet doen... Maar als ik zo naar de VU meter tutorial kijk zie ik niet in waarom je de elco kort zou moeten sluiten, ik denk eerder dat je in serie met de elco een schakelaartje moet zetten zodat je hem wel of niet in de stroomkring zet. geen verbinding = alles tegelijk, wel verbinding = VU. En over dat andere probleem met de twee LEDs: Gebruik je verschillende kleuren? (Mag eigenlijk niets uimaken, d8 dat het IC stroomgestuurd was). Zet eventueel een paar 100 Ohm weerstandjes voor de LEDs met de laagste spanningswaarde. Heb je de dot/bar mode pin goed aangesloten? Hoelang heb je het IC warmgehouden? Meer dan 3 seconde achterelkaar solderen kan beschadigingen veroorzaken. Meer dan 10 seconden is vaak fataal! Gebruik zoveel mogelijk IC voetjes, die dingen zijn echt superrelaxed bij het repareren!
__________________ Wie help mij van een IA verslaving af? Beloning slechts 0,05 cent! (kan er niets aan doen, geld = op) | ||
| | |
| | #18 (permalink) |
| Geregistreerd: 31 december 2002 Locatie: Harlingen, NW-Friesland
| Als je elco2 kortsluit ligt meteen de ingangspen 5 van het IC aan massa, dus op die manier krijg je er geen leven in. Dus gewoon in serie met de elco een schakelaartje opnemen. Wabs: Heppie nou al eens een ander ICtje geprobeerd? Want ik vind het een merkwaardig probleem, als je het zo wilt hebben dan krijg je het niet voor elkaar... |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 februari 2003 Locatie: Bentveld
| Nee nog geen ander IC-tje... ga ik misschien zo wel doen, ik had exter ook al gemaild maar hij zei dat ut niet aan de verschillende kleuren leds kon liggen (8 blauwe (3.4V) en 1 oranje en 1 rode (2.1V)) Ik ga zo wel ff ander IC-tje solderen! enneh, wat is dit :P : de dot/bar mode pin ???? ![]() |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 maart 2003 Locatie: Leidschendam
| http://www.casejunkies.com/index.php...30001&hl_id=72 Zie je de elco zitten in het schema? Als je die loskoppelt mbv een schakelaar (dus niet kortsluiten) dan gaan ze allemaal tegelijk! ![]()
__________________ Wie help mij van een IA verslaving af? Beloning slechts 0,05 cent! (kan er niets aan doen, geld = op) |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Fan PSU vervangen voor normale 120mm fan | koenus | Cooling & OC Junkies | 14 | 28-07-2006 21:54 |
| [IA] Blauwe LCD's voor maar 8 EURO | Organisatie LCD ia | Shop Junkies | 2 | 28-10-2003 22:03 |
| geforce 4 mx 460 vervangen voor wat??? | Speedyweedy15 | Hardware Junkies | 10 | 29-08-2003 07:39 |
| [LED] Spanning voor 4 blauwe ledjes | Fleppuhstein | Elektronica Junkies | 16 | 17-08-2003 12:59 |
| Hulp gevraagd bij gebruik optocoupler voor vervangen caseLED | The Undertaker | Elektronica Junkies | 6 | 6-04-2003 22:13 |