Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Elektronica Junkies
Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 14-12-2004, 07:49   #1 (permalink)

Standaard Speaker & Headset switchbox.

Omdat ik voor het muziek luisteren en dvd's kijken vaak mijn boxen gebruikte en voor het gamen een headset wou ik een switch maken van een klein doosje waar aan de ene kant 1 draad uitkomt die naar de computer gaat en aan de andere kant 2 uitgangen (van die rondjes waar je ze normaal indoet maar ik kom ff niet op de naam :P ) zodat ik daar in 1 gat mijn speakers doe en in het andere gat mijn headset. (Zodat ik op een lanparty alleen me headset hoef mee te nemen) Microfoon hoeft er niet in want die loopt toch via een andere lijn. (Is een los geval)
Maar hoe kan ik dat het beste solderen? Heeft iemand misschien een schema of kan hij/zij er 1 maken voor me. (En ik weet dat er bestaande switches zijn maar ik vind het leuk om zelf te knutselen)

Thanks,
Xato (
Xato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-12-2004, 13:09   #2 (permalink)

Standaard

Pak gewoon een schakelaar die 2 kanalen schakelt. De ground is toch hetzelfde per kanaal, dus dan hang je het linker en het rechter kanaal aan die schakelaar. Moet niet zo'n probleem zijn toch?
Strakke-Wappie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-12-2004, 15:14   #3 (permalink)

Standaard

Kan je misschien een klein schetsje maken met hoe je dat bedoelt. Ik zou vanavond wel even een schets maken van wat ik wil dat is misschien wat makkelijker om mijn idee wat beter over te laten komen.
Oud 14-12-2004, 16:17   #4 (permalink)

Standaard

Xqze me voor de amateuristische tekening, maar ik heb @ the moment geen goed programma bij de hand.
Oud 14-12-2004, 20:26   #5 (permalink)

Standaard

Dus als ik dit zie heb ik een 6 potige tuimelschakelaar nodig? En welk rondje is wat precies?
En kan ik eventueel i.p.v een 6 potige ook twee 3 potige tuimelschakelaars gebruiken, want die heb ik nog liggen. En kan ik ingang voor 3,5" jacks gewoon van een verleng kabel afhalen? En degene die uit de doos komt naar de pc toe ook van een verlengkabel? Want daar heb ik er nog zat van liggen.
Oud 14-12-2004, 22:51   #6 (permalink)

Standaard

Volgens mij is de linkse het kanaal van je pc en de rechtse twee de kanalen naar je headset en je boxen. Als je audiokanaal vanaf de pc maar op de middelste pinnen is aangesloten.
Het lijkt mij onhandig om 2 3-poolsschakelaars te gebruiken, maar het kan wel denk ik.
Je laatste twee vragen begrijp ik niet helemaal, maar waarschijnlijk is het antwoord: ja.
Oud 15-12-2004, 09:28   #7 (permalink)

Standaard

Ja natuurlijk kun je die gewoon gebruiken, als de maten hetzelfde zijn.

Wat het schema betreft, de buitenste ring is gewoon de 'ground' en de twee binnendste het linker en rechter kanaal. De schakelaar schakelt dus de ingang (de middelste twee pootjes) door naar de linker twee, of de rechter twee pootjes, onafhankelijk van elkaar, dus ze maken geen kortsluiting - natuurlijk.
Oud 15-12-2004, 20:21   #8 (permalink)

Standaard

Ik ben vandaag druk aan de slag gegaan en alles doet het goed. Door de 2 switches kan ik links uitzetten of rechts niet dat ik het gebruik ofzo :P. Alles doet het perfect en ik word waarschijnlijk nu nog lui-er dan ik al was, want nu hoef ik niet meer onder mijn bureau te klimmen om de draden te wisselen!

Ik wil strakke-wappie bedanken voor zijn schema en zijn uitleg! DANK JE!!!

Prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar!
Xato (
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Welke 5.1 Speaker set? Leopard Gadget Junkies 28 26-05-2008 14:18
Vraagje ivm speaker bedrading Nillie Elektronica Junkies 6 1-09-2004 18:27
Koptelefoon switchbox QuincMan Elektronica Junkies 12 14-05-2004 18:53
hoofdtelefoon/speaker switch Maxxen Hardware Junkies 15 8-04-2004 01:34
Speaker in kast 666wishmaster666 Elektronica Junkies 26 7-01-2004 20:34

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.