| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 januari 2004 Locatie: Apeldoorn
| Hey, ik wil wat special lighting onder me scooter bouwen, maar zit te twijfelen tussen neon/ccfl of luxeon stars... Aangezien de felheid op allerlei manieren gemeten worden (lumen / mcd / cd/m2), snap ik er geen reet meer van. Wat is feller, 2 ccfl's van 10 cm of één 3 watt emitter luxeon star zoals deze: http://shop.dotlight.de/shop/product...roducts_id/386 En, hoe kan je een luxeon star het beste waterdicht maken, want het komt dus onder me scoot en daar is het nogal nat en vies... Als laatste vraag, welk deel van de luxeon wordt nou zo ontzettend warm ? Is het het lampjes zelf, of de achterkant ? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 mei 2003 Locatie: Limburg
| Heb er zelf geen ervaring mee, mar als ik al zie hoe fel mijn optisch muisje (4000 mcd) al is tov mijn ccfl's zou ik zeggen dat de luxeon (18.000 mcd) een stuk feller zijn. Maar toch zou ik voor een ccfl buisje gaan, omdat ze een lange streep licht geven, en zo'n luxeon zal een rond licht geven. Ik weet ook niet als je overdag een dikke streep over de grond wil hebben, als je dat wil dan zou ik 2 of 3 luxeons pakken. De electronica (invertors) zou ik in een plastic doosje doen en dan volspuiten met siliconenkit. Daar gebeurd nix mee, mooi waterdicht.
__________________ AMD 2800+, ASUS A7NX8-E Deluxe, zalman cnps6000-cu, Kingston 512 pc3200, 120 GB Sata Maxtor, NEC DVD-Writer, Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines ), logitech internet navigator se, chieftec matrix |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Inverters worden warm, vergeet dat niet .Ik zou overigens gaan voor de Luxeon's, want een CCFL breekt te snel.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| In principe is de luxeon voor deze toepassing wat mij betreft hier favoriet. + Goede Lichtopbrengst + Grote openingshoek, dus goede spreiding, net als CCFL + Kleuren zijn voller dan CCFL, Rood is bijv. ook echt rood en geen roze + Geen inverter die je tegen vocht moet beschermen + Schokbestendigheid vele malen groter + Kan in een plexikastje prima tegen vocht, geldt ook voor CCFL
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions |
| | |
| | #6 (permalink) |
| mjah, ik heb echt geen idee hoe een luxeon star of emitter er nou precies uitziet, of je een soort led hebt die uitsteekt of zow, echt geen id. Heeft iemand een paar foto's van die dingen, waarop je duidelijk kan zien hoe het in elkaar zit... Enne, als het een led is , ga ik dus een klein gaatje in mijn kap boren, en daar steek ik em dan doorheen, btje moeilijk om em dan goed waterdocht te krijgen... |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Een Luxeon Star ziet er zo uit: Het is een aluminium 'ster' van ongeveer 3 cm doorsnee met daarop de LED gesoldeerd. Die kan je ook los kopen maar dat raad ik je af ivm koeling enzo, ze zien er zo uit: En wat betreft waterdicht maken: als je het ding onder een stuk plexiglas zet en de contacten beschermt met lak of tape en een zekering in de voedingskabel knoopt dan kan er weinig gebeuren.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 oktober 2002
| Doe toch niet zo moeilijk, alle info hebben we in huis. http://www.casejunkies.com/index.php...2118&page=2876 De achterkant van de Luxeon moet gekoeld worden!
__________________ Pluk de dag!! - Plet de kroket! |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 november 2003 Locatie: Assen
| Luxeon..Meer/eerlijkere kleur opbrengst. Gaan langer mee. Kunnen voor zover ik weer niet breken. En zijn behoorlijk wat zuineger, want die inveters slurpen stroom Makkelijker in de bouwen en een plexie kistje. Alleen jammer dat je ze wel GOED moet koelen ![]() |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Mjah, het is me inmiddels wel duidelijk wat ik ga nemen :P een luxeon star dus :P Maja, wat is het verschil tussen stars met /o en zonder /o ??? Aan de plaatjes te zien licht het aan de stralinghoek ? En als laatste, zij zon star, is dat sterretje eromheen alleen koeling, en mag hier dus water opkomen, of niet ? |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 juni 2003 Locatie: Graancirkel Amsterdam
| Luxeon Star I (of III) Lambertian is wat je nodig hebt. De 'O" versie is met een voorzetlens die er een soort straal van maakt. Lambertian heeft de grootste straalhoek. Een side -emitter is wat minder geschikt om een 'gloed' effect onder je scooter te verkrijgen. http://www.lumileds.com/pdfs/DS23.pdf Het 'metaal' onder de Star is tevens de massa (-) van de LED, dus pas daar mee op. De application note waarschuwt hier ook voor. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| CCFL op 220? | matery | Elektronica Junkies | 11 | 25-04-2006 10:16 |
| Hoe een ccfl aan/uit schakelaar maken? | DhoTjai | Elektronica Junkies | 5 | 5-11-2004 23:57 |
| 92mm round ccfl en 120mm round ccfl | Mojo^PowaH | Casemod Junkies | 10 | 18-08-2004 22:55 |
| sensors aerogate waterdicht? | Foxie | Elektronica Junkies | 3 | 11-01-2004 16:10 |
| CCFL | Raven | Elektronica Junkies | 16 | 19-05-2003 19:55 |