| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 september 2003 Locatie: hgv in drenthe!
| Hoi, Ik had het idee dat ik een testvoeding ging maken, voor fans ed. Maar nou zit ik met een paar vragen. Ik heb voor mijn test psu een oude voeding gekozen van 200 watt, een astec model vl201-3400 volgens mij is het een at model? (dus geen atx) Nou zit daar een druk schakelaar aan, kan ik die vervangen door elk willekeurige schakelaar? Of moeten daar een aantal eisen aan zitten? Ook wil ik de 80 MM fan vervangen door een 120 MM van van papst, kan ik die gewoon aan de voeding binnenin vastmaken? (dus solderen) :P Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!!! GB
__________________ Heul nie! |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| Die fan vervangen door een andere fan (in dit geval een 120 mm fan) moet geen probleem geven, kan je zo doen.
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 september 2004 Locatie: Mijdrecht
| Voor die schakelaar moet je even controleren of het een moment schakelaarą is of een aan/uit schakelaar˛. 1: Moment schakelaar sluit stroom af of laat stroom door alleen op het moment dat ie ingedrukt is. 2: Aan/uit schakelaar die ook op kamerlampen zit e.d. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 september 2003 Locatie: Galder
| Bij een AT voeding is het een DPST switch, van het 2e type.
__________________ Project Centurion All Star: 50% {||||||||||..........} Project Battle server: 50% {|||||||||...........} |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| Als je de fan in de PSU soldeert he plak het dan wel ff af met wat tape of gebruik krimpkous .
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Hmz, dan ga ik even kijken voor een andere schakelaar, want deze ziet er niet uit :P En dat solderen, doe ik door middel van een stekkertje, want die andere fan zat ook met een stekkertje vast :P :edit: Owjah, is het blazen of zuigen die fan? De vorige was volgens mij zuigen... ![]()
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 mei 2003 Locatie: Limburg
| Maakt vrij weinig uit, standaard zuigt hij de warme lucht uit de kast naar buiten, maar nu maakt het niet zoveel uit omdat je geen warme lucht hoeft af te voeren.
__________________ AMD 2800+, ASUS A7NX8-E Deluxe, zalman cnps6000-cu, Kingston 512 pc3200, 120 GB Sata Maxtor, NEC DVD-Writer, Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines ), logitech internet navigator se, chieftec matrix |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| Citaat:
:P
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Oi, Ik zoek dus een schakelaartje om die andere te vervangen... Kan ik hem vervangen door zoiets? http://www.tuningbase.nl/images/480056groot.jpg Als deze kan, dan zoek ik hem in een andere uitvoering... Zo eentje , maar dan met gewone beveiliging, en niet eentje met ledje.... Weten jullie waar ik die kan vinden? (ik heb al met google gezocht etc...)
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 mei 2003 Locatie: Limburg
| Zoek op www.conrad.nl eens op VEILIGHEIDSKAP. Daar staan die losse veiligheidskapjes. Deze passen weer op bijbehorende schakelaren, die ze ook bij de conrad hebben. FF zoeken zou ik zeggen.
__________________ AMD 2800+, ASUS A7NX8-E Deluxe, zalman cnps6000-cu, Kingston 512 pc3200, 120 GB Sata Maxtor, NEC DVD-Writer, Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines ), logitech internet navigator se, chieftec matrix |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 december 2002 Locatie: Putten
| Je schakelaar een dubbele (- en + afschakelen), die schakelaar die die je voorsteld is een enkele als ik et zo zie.
__________________ http://www.permafrost.cc |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Inderdaad, een dubbelpolige schakelaar.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Test help | HardcoreRaver | CaseJunkies Support en Feedback | 3 | 24-02-2005 18:49 |
| Test PSU Mod | defecto | Frontpage Discussie Forum | 7 | 16-07-2004 18:24 |
| Test psu | Frenger | Elektronica Junkies | 4 | 14-10-2003 19:06 |