| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 januari 2004 Locatie: Apeldoorn
| Hallo, ik heb een vraagje aan jullie, zijn de CFL's voor de pc ook geschikt als neon voor onder de scooter? (qua schokbestendigheid/waterdichtheid) En misschien weet iemand dit, ik hen een peugeot speedfight 2, en ik wil een schakelaar ertussen bouwen die alleen werkt als de scooter op contact staat, weet iemand dan wààr precies ik de stroom dan moet aftappen ? GRTZ Marco |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 januari 2003 Locatie: Breda
| als ie uitstaat wel ja :P... Edit: erna ff ingedestileerd water gooien [maar eerst water met sop, en afspoelen metgewoon water, dan pas gedestileerd]. En daarna goed drogen...
__________________ Your personal JackAss Tatuut, brantweer! |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 mei 2003 Locatie: Limburg
| Ik zou die ccfl wel beschermen met een plexibuisje of kapje voor eventuele steenslag. Ook zou ik de invertor vol kit proppen zodat er geen kortsluiting kan ontstaan. Als de accuspanning ongeveer 12 volt is, wat ik wel verwacht, kun je de ccfl zo aansluiten, eventueel met een zenerdiode, die alle spanning boven de 12 volt afkapt, eventueel met een elco'tje tegen de spanningsdipjes. Eventueel nog met een zekering, maar die zitten soms al de invertor.
__________________ AMD 2800+, ASUS A7NX8-E Deluxe, zalman cnps6000-cu, Kingston 512 pc3200, 120 GB Sata Maxtor, NEC DVD-Writer, Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines ), logitech internet navigator se, chieftec matrix |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| Als je wilt dat de cffl alleen aan gaat als de scoot op contact staat moet je je scoot op contact zetten en meten waar je 12 volt spanning hebt. Meten is weten Als je dit gevonden hebt moet je hem van contact afhalen en kijken of er nog steeds spanning op staat, zo nee: dan moet je deze gebruiken, zo ja: verder zoeken(denk niet dat je wilt dat als de scoot uit staat de cffl kan branden) Voor een cffl te bevestigen gebruiken ze ook wel eens een doorzichtige slang, hier duw je je cffl in en die slang kan je al bevestigen d.m.v 2 tiwraps. Hier nog wat leesvoer. (je hebt ook scooterforums hoor )
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 mei 2003 Locatie: Limburg
| Ja ik weet niet als ik namen mag noemen van bedrijven (anders gooi de post maar weg moderators). Maar ik heb de ccfl + invertor gekocht bij de computerland, daar zit een backplate bij en een fuse op.
__________________ AMD 2800+, ASUS A7NX8-E Deluxe, zalman cnps6000-cu, Kingston 512 pc3200, 120 GB Sata Maxtor, NEC DVD-Writer, Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines ), logitech internet navigator se, chieftec matrix |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 15 februari 2004 Locatie: België-> vlaams brabant
| je gaat toch geen cffl onder je scooter gooien? arch, verkrachting!! maak dan ledjes in een serieschakeling langs de kanten, maar cffls zijn verre van mooi (ook strafbaar btw )
__________________ Langzaam aan is snel genoeg |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 april 2004
| Volgens mij is het alleen strafbaar als je ermee op de openbare weg rijdt, dus op de weg mogen ze er wel op zitten maar niet aanstaan, En ik vind dat verkrachten meer verrijken.
__________________ Build a man a fire and he is warm for the night....set a man on fire and he is warm for the rest of his life. |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Geregistreerd: 7 januari 2004 Locatie: Apeldoorn
| Citaat:
| |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 maart 2003 Locatie: Dordrecht
| Ik heb het al een aantal keren gedaan op andere scooters, ik vind het zelf namelijk erg fout. Zoek gewoon de accu op, en frommel daar een draadje tussen. CCFL's zijn iig genoeg shockproof en spatwaterdicht voor onder een scootertje. De invater moet je wel weg werken onder de kappen, want die zijn niet echt waterdicht te noemen. Ik vind het iig erg fout, en vooral onder een standaard pugeoutje. :P |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| CCFL onder spiegel veilig? | eXistenZ | Casemod Junkies | 6 | 6-06-2005 19:17 |
| Scooter starten met afstands bediening. | black magic | Elektronica Junkies | 1 | 22-01-2005 18:29 |
| B_B scooter | eXistenZ | Area 1337 | 11 | 26-10-2004 16:40 |
| 92mm round ccfl en 120mm round ccfl | Mojo^PowaH | Casemod Junkies | 10 | 18-08-2004 22:55 |
| Serious Sammers onder de CJ-ers? | the widow maker | Area 1337 | 6 | 8-06-2003 21:04 |