| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Sommige van jullie hebben het misschien al gezien dat er een IA wordt georganiseerd met deze chips. HEt idee spreekt mij heel erg aan. Alleen mijn electronica kennis is niet zo goed dat ik zo een schema zou kunnen produceren. Mijn vraag is heeft iemand zon schema liggen of een idee hoe zoiets moet worden opgebouwd. Ik weet we dat de IC een hoog of laag signaal geeft ( 0 of 1 ), en dat je deze met een BC457 kan omzetten in een virtuele schakelaar. Die heb ik ook gebruikt om de data pinnen van mijn lpt te gebruiken om ledjes aan te sturen. IS en misschien ook iemand die mij kan uitleggen hoe je makkelijk zelf. MEt een beetje standaard spullen hoe je printplaatjes kan maken en etsen. Ik wil me toch iets meer verdiepen in de electronica.
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 juni 2003 Locatie: Graancirkel Amsterdam
| In de IA forum zullen tzt wel schema's komen. Stonden er al niet een paar?Deze heb ik zelf gemaakt voor in m'n Plexeon mod, weinig spectaculair maar doet wat het moet doen. In de elektronika faq hier staat een link naar een tutorial, op etsen.tk, over printjes etsen. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| Ik heb ongeveer een jaar geleden een case gemaakt met dat IC er in. Destijds heb ik ook een sneak preview gemaakt waarin een filmpje stond hoe het IC toe te passen is. Het IC zelf heeft alleen een externe condensator nodig en een sensor vlak. Houdt er rekening mee dat het IC alleen door niet geleidende materialen werkt. De uitgang voorziet gewoon in een digitaal hoog/laag signaal dat met verder kan verwerken met een ander IC of transistor.
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Geregistreerd: 7 maart 2003 Locatie: Dordrecht
| Citaat:
Zag er vet uit. ![]() | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Tuimelaar schakelaar | rxr | Elektronica Junkies | 8 | 11-04-2007 22:09 |
| schakelaar,led | Warheart | Elektronica Junkies | 3 | 6-12-2005 06:05 |
| Schakelaar | masterwebber | Elektronica Junkies | 20 | 17-03-2004 22:28 |
| Leuke tutorial voor een 'waterstroming-gestuurde' schakelaar | Bart_Banaan | Cooling & OC Junkies | 2 | 8-11-2003 10:10 |
| Atx schakelaar voor Koffermod | jrbuurke | Casemod Junkies | 17 | 1-10-2003 21:08 |