Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Elektronica Junkies
Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 10-06-2004, 16:15   #1 (permalink)

Standaard QT110 en QT160 IC voor een aanraakingsloze schakelaar.

Sommige van jullie hebben het misschien al gezien dat er een IA wordt georganiseerd met deze chips. HEt idee spreekt mij heel erg aan. Alleen mijn electronica kennis is niet zo goed dat ik zo een schema zou kunnen produceren.

Mijn vraag is heeft iemand zon schema liggen of een idee hoe zoiets moet worden opgebouwd. Ik weet we dat de IC een hoog of laag signaal geeft ( 0 of 1 ), en dat je deze met een BC457 kan omzetten in een virtuele schakelaar. Die heb ik ook gebruikt om de data pinnen van mijn lpt te gebruiken om ledjes aan te sturen.

IS en misschien ook iemand die mij kan uitleggen hoe je makkelijk zelf. MEt een beetje standaard spullen hoe je printplaatjes kan maken en etsen.

Ik wil me toch iets meer verdiepen in de electronica.
Fleppuhstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-06-2004, 16:42   #2 (permalink)

Standaard

In de IA forum zullen tzt wel schema's komen. Stonden er al niet een paar?Deze heb ik zelf gemaakt voor in m'n Plexeon mod, weinig spectaculair maar doet wat het moet doen.
In de elektronika faq hier staat een link naar een tutorial, op etsen.tk, over printjes etsen.
coorz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-06-2004, 18:35   #3 (permalink)

Standaard

Ik geloof dat The_Resetter zich hiermee bezig hield/
Mss moest je hem eens vragen.
YGkremer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-06-2004, 19:15   #4 (permalink)

Standaard

Ik heb ongeveer een jaar geleden een case gemaakt met dat IC er in. Destijds heb ik ook een sneak preview gemaakt waarin een filmpje stond hoe het IC toe te passen is. Het IC zelf heeft alleen een externe condensator nodig en een sensor vlak. Houdt er rekening mee dat het IC alleen door niet geleidende materialen werkt. De uitgang voorziet gewoon in een digitaal hoog/laag signaal dat met verder kan verwerken met een ander IC of transistor.
Oud 10-06-2004, 20:12   #5 (permalink)

Standaard

maar het is wel een bc547 transistor hoor!
Oud 10-06-2004, 21:49   #6 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lampje
Ik heb ongeveer een jaar geleden een case gemaakt met dat IC er in. Destijds heb ik ook een sneak preview gemaakt waarin een filmpje stond hoe het IC toe te passen is. Het IC zelf heeft alleen een externe condensator nodig en een sensor vlak. Houdt er rekening mee dat het IC alleen door niet geleidende materialen werkt. De uitgang voorziet gewoon in een digitaal hoog/laag signaal dat met verder kan verwerken met een ander IC of transistor.
Op Overdose 2k3 zat je ook te knutselen met IC, waar je ook een soort van aanraakloze schakelaars mee kon bouwen. Alleen die werkte met statische electriciteit als ik me niet vergis. Als je dan vlak bij een kopere plaatje kwam met je vingers, dan gingen er LEDs braden in een oude HDD.
Zag er vet uit.
TreboR is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tuimelaar schakelaar rxr Elektronica Junkies 8 11-04-2007 22:09
schakelaar,led Warheart Elektronica Junkies 3 6-12-2005 06:05
Schakelaar masterwebber Elektronica Junkies 20 17-03-2004 22:28
Leuke tutorial voor een 'waterstroming-gestuurde' schakelaar Bart_Banaan Cooling & OC Junkies 2 8-11-2003 10:10
Atx schakelaar voor Koffermod jrbuurke Casemod Junkies 17 1-10-2003 21:08

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.