| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Een jaar of anderhalf geleden heb ik bij een IA een zak UV-ledjes gekocht. Ze geven niet echt veel UV-licht af, maar het geeft wel een mooi blauwpaarsig licht. Ik heb daarom 3 van deze ledjes in mijn toetsenbord gemod. Vandaag viel het me ineens op dat het numlock-ledje minder fel brandt dan de anderen. Ik weet zeker dat ze in het begin nog even fel brandden, daar heb ik ze toen nog expres op uitgezocht omdat er een hoop verschil in felheid zat tussen de leds. Ik denk dus dat het ledje versleten is (immers de numlock is altijd aan terwijl die anderen zelden aan zijn) Kan dat? En wat is ongeveer de levensduur van een ledje?
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 maart 2003 Locatie: Eerbeek
| Even de scroll lock en de numlock led omwisselen, en kijken of het dan nog zo is. Tenminste, als je zin hebt om je tobo weer helemaal uit elkaar te slopen. ![]()
__________________ As 't net kin sa 't moat, dan moat it mar sa 't kin. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Ik zet er wel een 6000 mcd blauwe 3 mm LED in, kan ik met een zonnebril op achter de PC als m'n numlock aan staat ![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #8 (permalink) |
| 7000 geeft iets meer licht dan 6000 mcd. (hoger getal = meer licht) Overigens is dat niet helemaal waar, het gaat over de hoeveelheid licht op een bepaald oppervlak. Dus een 7000 mcd LED kan net zo veel licht geven als een 6000 mcd LED, maar omdat er een andere lens op zit krijg je een kleinere maar fellere bundel waardoor het aantal mcd hoger wordt. 7000 mcd's heb ik ook nog liggen trouwens maar alleen in 5 mm en dat past niet.
| | |