| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 april 2004 Locatie: Castricum
| Ik ben sinds vorig jaar mn computer aan ut verbouwen en een beetje aan ut experimenteren met case-mod's etc. Maar ik wil nu m'n monitor gaan veranderen! Ik wil: - Plexiglas zijkanten - case verlichting erin - case-fans inbouwen het probleem is, kan dit??? en waar moet ik het allemaal op aansluiten??? ![]() alle hulp is welkom!!!! |
| |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 januari 2003 Locatie: Hillywood
| Ja, in principe kan alles! Welkom in de wereld der Casemodding Stroom kan je overal wel vandaan tappen, je verlengt een molex kabeltje en je hebt 5, 7 en 12 volt. Met monitoren moet je echter wel weten waar je mee bezig bent. Als je daar een verkeerde beweging met je schroevedraaier maakt heb je voor de komende 10 jaar stekeltjeshaar Wat betreft de fans en CCFL, maakt het nooit echt uit waar je ze plaatst, als ze maar stroom krijgen Dus erg moeilijk zal het niet worden, maar je moet gewoon goed weten waar je mee bezig bent. Voorzichtig te werk gaan dus. Voor de rest zou ik je aanraden je plannen wat verder uit te werken, en dan pas vragen stellen. Kijk een beetje rond hier, en je komt allerlei handige dingen tegen die je kan gebruiken. Is een poll echt nodig hier?
__________________ Dus... |
| |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| Houdt er rekening mee dat veel monitors tegenwoordig voorzien zijn van een metalen behuizing binnen de kunstof kast om straling te beperken, of ht effect dan is zoals je je voorsteld durf ik dan te betwijfelen. ![]()
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions |
| |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 maart 2004 Locatie: Hengelo
| http://www.tweakup.dk/images/article/129/24.jpg http://www.tweakup.dk/images/article/129/25.jpg http://www.tweakup.dk/images/article/129/23.jpg van mn neefje ![]() ModEdit Pix maximaal 500 breed, IMG tags trashed!TwM
__________________ [b]AMD64 3700+ @ 2.7ghz s754 | Asus K8N4-E Deluxe | X850XT PCI-E | 2048mb DDR PC3200 | Creative Audigy 2 | 800+ gb aan hdd's | Lian Li v2000B | Cambridge 2.1 incl. 2x120w HSP boxen | en meer ..---------- Drome 2006: Plaats 0887 |
| |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 juli 2003 Locatie: lelystad
| geachte junkies. let goed op op kortsluiting. en nog iets. Als je je monitor openmaakt zorg dat hel beeldbuis niet veel beweegt. Een verkeerde beweging is levensgevaarlijk. want de spoelen in de buis zitten een beetje los. en zorg er ook voor dat de ccfl geen schade geeft zoals een verkeerde kleur op je monitor. en haal altijd eerst de stekker eruit. als je de monitor openmaakt. Bij de systeemkast hoeft dat niet perse. maar bijje monitor is het verstandig. en let op als je onder stroom staat bij een monitor da sta je op ongeveer 30.000 volt dan ben je niet jarig.
__________________ www.fileforum.org/forum3 |
| |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Let ook op dat een monitor grote condensatoren bevat, die nog heel lang opgeladen blijven als de spanning al van de monitor af is. Het kan weken tot zelfs maanden duren voor deze helemaal ontladen zijn. Als het goed is kan je de condensatoren wel kortsluiten met een geïsoleerde schroevendraaier, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen!
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| |
| | #11 (permalink) | |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Citaat:
dat was niet erg fijn. Daarnaast is er ook niets zo erg als een condensator kortsluiten, want dat verkort de levensduur enorm. Maargoed, de knal is natuurlijk wel leuk die je dan krijgt ![]()
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- | |
| |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| Een weerstand gebruiken om te ontladen is daarom ook dé geijkte methode om te ontladen. Máár als je er geen verstand van hebt zou ik toch willen adviseren om er óf niet aan te beginnen óf hulp in te roepen van een kennis mét verstand van zaken. Elektriciteit geeft niet alleen schokken, maar kan als je pech hebt ook dodelijk zijn !
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions |
| |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 24 december 2003 Locatie: Zundert
| Ik ben op dit moment mn monitor aan het verven. De monitor had een kabelbreuk in de kabel dus hij moest toch al helemaal opengeschroeft worden om t een beetje netjes te maken, dus ik dacht ik verf m maar meteen :P . Met hulp van mn broer de monitor gemaakt, en toen gaan verven post de resultaten morgen wel, moet nog een laagje blanke lak over, ga die drek even halen . iig: heb een samsung syncmaster 17".met beschermingskooi(faraday gedoe) zonder de kooi bubbeltjesplastic voor de veiligheid :P
__________________ CIP: Lian on FIre |
| |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Is dat een Compaq M720?
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| tv als monitor | Pawiro | Hardware Junkies | 9 | 5-02-2006 13:37 |
| monitor mod | Mathijs | Casemod Junkies | 3 | 31-01-2005 22:12 |
| Temp. monitor | yuppie | Software Junkies | 3 | 27-07-2004 13:58 |
| Monitor Probleem | R@mon | Hardware Junkies | 14 | 5-05-2004 13:49 |
| Monitor dilemma | Maxxen | Hardware Junkies | 11 | 13-02-2004 18:29 |