| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 februari 2003 Locatie: Antwerpen
| Ik heb een C338008. Aan de hand van de datasheet wil ik het ding aansluiten. Ik kom een heel eind maar ik zit nog met een aantal vragen. Zoals de potmeter, ik snap niet helemaal hoe ik die moet aansluiten. De potmeter is voor het contrast van de backlight van de lcd. Zo’n ding heeft drie poten. Zeg 1, 2 en 3. Pin 1 gaat dan op 15, pin 2 op 14 (denk ik) en waar komt pin 3 dan op? Moet die op de min? Wat ik dan nog mis is tussen pin 1 en 2 een “100nF Abblockkondensator” Dat is gewoon een kondensator van 100nF die ik op pin 1 en pin 2 aansluit? En dan nog een weerstand van 100 die moet ook nog ergens tussen, maar waar? Hier staat de info en pinlayout: http://users.pandora.be/marroe/lcd/lcd.pdf |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 31 december 2002 Locatie: Harlingen, NW-Friesland
| Volgens het schemaatje wordt de potmeter aangesloten tussen 10V en 5V. Omdat je geen 10V hebt neem je 12V. Dus de potmeter sluit je tussen 12V en 5V aan. De loper van de potmeter komt op pen 14 van de LCD. Tussen de loper en de LCD kun je een weerstandje van 100 Ohm plaatsen. Het elcootje van 1uF zet je tussen pen 14 en 15. Zo dus: ![]() Volgens de beschrijving heb je een spanning van 7 - 9V nodig om het kontrast te regelen en met deze opzet kun de de spanning variëren van 5V - 12V |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Hij komt niet in me kast. Maar extern. Kast staat onder me desk, schiet niet op. Maar voorlopig werkt hij alleen met een testproggie wat tekens kan laten zien. Ik heb nog geen software gevonden, waar hij goed mee werkt. En het is een 24x8 bijna al die proggies gaan niet verder dan 4 regels. Dus of ik moet zelf iets gaan maken of hij gaat de kast weer in ![]() |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 31 januari 2003 Locatie: Wijnjewoude
| Zowel Creepy als Yarvieh (JaLCD en LCDinf meende ik.) hebben in een topic op GoT waar ook zulke LCD's werden verkocht beloofd hun software compatible te maken met dit formaat. Dit zijn echter wel Intel controlled LCDs en ik weet niet of die van jou dat ook is... |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Gr0wLiThe, bedankt voor je info. Ik had het topic ook gezien. En helaas is die van mij geen Intel, maar een Seiko C338008 met een Mitsubishi M50530 controller. Geen idee of die compatible is met de Intel. Ik zoek nog steeds naar iets wat 'm kan aansturen.... |
| | |
|
| « 300 Watt voeding
|
9v of 12v » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Paar vraagjes | oObreezerOo | Hardware Junkies | 12 | 12-04-2005 17:11 |
| Paar vraagjes Help!!!! | Korpo | Cooling & OC Junkies | 10 | 27-09-2004 17:00 |
| paar vraagjes | Ouzooo! | Elektronica Junkies | 35 | 18-10-2003 18:14 |
| [WC] een paar vraagjes! | Hummel-X | Cooling & OC Junkies | 24 | 1-02-2003 19:46 |