| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 februari 2003 Locatie: hulsberg city
| Hallow, ik heb mijn pc middels een leuk kabeltje aangesloten op mijn stereo-toren. Alleen krijg ik soms een klein schokje als ik de stereo aanraak. Dit ligt, denk ik, aan mijn videokaart, omdat de coax-kabel iets van 30volt heeft (is mij verteld) Nu was mijn vraag hoe ik dit het beste kan aarden? Ik zat te denken om een kabeltje van mijn stereo naar mijn verwarmingsbuis te leggen. Kan dit zonder dat de hond (die nog wel eens beneden tegen de verwarming ligt) "ge-electrocuteerd" wordt? Of zijn er anders andere mogelijkheden? bedankt, twan
__________________ Peugeot Speedfight 2 lcdd ownage! Incl. Snelle Malossi setup :w |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 februari 2003 Locatie: Eindhoven
| Meestal stroomt die electriciteit dan geleidelijk door je cv weg en niet in schokken (het is dat 'opgehoopt'), dus je hond zal er niks van merken denk ik. Maar voor veiligheidsredenen zal ik toch iets anders aanraden. Zitten er geen geaarde stopcontacten in de buurt?
__________________ Bedankt voor de verslaving CaseJunkies |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Peugeot Speedfight 2 lcdd ownage! Incl. Snelle Malossi setup :w | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 maart 2003 Locatie: Dordrecht
| Ik heb gewoon van het stekkerblok waar bij mij alles op zit, een aarde draad getrokken naar me verwarming. Vroeger kreeg ik ook wel eens van die schokken, maar sinds ik die aarde draad getrokken heb, hbe ik nergens meer last van. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 mei 2003 Locatie: Limburg
| De meningen over het aarden via de verwarming zijn nogal verdeeld. Ik ben van mening dat het niet zo kwaad kan om een stereotorentje te aarden. Gwoon ff kabeltje van de behuizing naar de radiotor trekken. Maar dan moet jehet kabeltje niet op de lak van de radiotor vastmaken (geleid niet zo goed :P )
__________________ AMD 2800+, ASUS A7NX8-E Deluxe, zalman cnps6000-cu, Kingston 512 pc3200, 120 GB Sata Maxtor, NEC DVD-Writer, Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines ), logitech internet navigator se, chieftec matrix |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Door je coax loopt hopelijk geen 30V, het hoort namelijk 0.7V te zijn ![]() Daarnaast hoeft een draadje naar de verwarming het probleem niet op te lossen, je stereo is statisch geladen, of jij bent statisch geladen. Ik zou gewoon een kabeltje leggen, je blaast toch niets op als je het aan het chassis vast maakt van je stereo.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
![]() Ik ben nu een kabeltje vanuit mn verdeeldoos naar de verwarming aan het fixen, kijken of dat helpt ![]()
__________________ Peugeot Speedfight 2 lcdd ownage! Incl. Snelle Malossi setup :w | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Nou, ik heb vanuit mn verdeeldoos een aarde-kabeltje getrokken naar de verwarming, daar een stukje lak vanaf geschraapt, en t kabeltje vastgeplakt. Nog steeds schokjes van mn stereo. Daarna nog n aardekabeltje vanuit mn stereo getrokken naar de verwarming, weer n stukje lak weggeschraapt. Maar nog steeds schokjes! >D iemand een beter id?
__________________ Peugeot Speedfight 2 lcdd ownage! Incl. Snelle Malossi setup :w |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 februari 2003 Locatie: Eindhoven
| Ik heb gewoon een gat in de muur geboord en daar een aardedraad naar een wel-geaard stopcontact geleid (met een paar mooie kabelgootjes dan wel te verstaan). Het is meer werk, maar het werkt tenminste. edit: heb je gecontroleerd of op de manier die je nu geprobeerd hebt, de stereo+pc+verwarming allemaal echt direct met elkaar verbonden zijn?
__________________ Bedankt voor de verslaving CaseJunkies |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 16 maart 2003 Locatie: Lemiers
| Ik kreeg 'vroeger' schokken als ik m'n pc aanraakte en met m'n knie ofzo tegen het bureau aanzat. D'r stond 34 volt op Nu heb ik een geaard stopcontact gemonteerd en is het probleem verholpen, misschien dat je dat idd ook even moet doen. |
| | |
|
| « PS/2 kabel
|
Mini voeding » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Muziek van mn pc naar mn stereo | Stanm2 | Elektronica Junkies | 14 | 7-10-2007 13:10 |
| [CiP]Stereo-mod | Ice T | Casemod Project Logs | 32 | 2-04-2004 16:59 |
| hoe sluit ik pc aan op men stereo | QuincMan | Elektronica Junkies | 20 | 19-05-2003 14:51 |
| lcd uit stereo | squid | Elektronica Junkies | 7 | 9-04-2003 15:05 |
| Stereo aansluiten op 2de aansluiting ? | T-Mug | Elektronica Junkies | 2 | 11-01-2003 17:01 |