| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 juli 2003 Locatie: emmen
| Allereerst: sorrie voor de vage titel. Stel dat je een 8amp. voeding hebt. Kun je dan ook die volle 8 amp. belasten en dan de hele tijd door dus niet met pieken? Ik zit hier een beetje mee omdat ik een 12volt. 8 amp. voeding heb ingebouwd en hier moet een tec aankomen (80 watt dus dat is 15.4 volt bij 8 amp.) alvast bedankt ![]()
__________________ SMP is TEH PWN =] |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Zie het ongeveer zo, als je een auto heb die max 300 kan, en je rijd er altijd 300 mee, dan gaat ie veel korter mee dan wanneer je er minder hard mee rijd. Met voedingen is het ook zo, belast je ze altijd voluit dan gaan ze korter mee dan wanneer je ze minder intensief belast. Trouwens, als ik bereken hoeveel watt je TEC is dan kom ik uit op 123 watt's en je voeding is 96 watt, ik weet niet of dat wel goed gaat.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Als je een TEC op een lagere spanning zet trekt ie ook minder stroom. De TEC zal op 12 V ongeveer 6,5 A gaan trekken, dat kan je voeding dus makkelijk leveren.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Dat is weer verklaarbaar met de Wet van Ohm (tromgeroffel) 15.4 / 8 = 1,925 ohm weerstand van je TEC (in gebruik) Doe je je TEC op 12V dan doe je 12 / 1,925 en dat is 6,23 ampere. Dan gebruik je TEC op 12V dus 74.8 Watt's :P .
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 september 2003 Locatie: Galder
| Slimme vent he, die George Simon Ohm. :P
__________________ Project Centurion All Star: 50% {||||||||||..........} Project Battle server: 50% {|||||||||...........} |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 juli 2003 Locatie: Nieuw Vennep
| Het is voor een hoop fabrikanten van voedingen een goede gewoonte om ergens het continue vermogen en het piek vermogen te vermelden in de specificaties. En als ze heel aardig zijn zetten ze er zelfs bij hoelang je het piek vermogen mag trekken.. |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht | |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| Citaat:
Niet zijn voeding. Hij haalt zijn 2de hands voeding bij 'Het goed'. Slim jochie he? Maar we snappen het verhaaltje nu. ![]()
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Moet je moederbord geaard zijn op je voeding??? | Powerplay | Elektronica Junkies | 21 | 12-12-2006 16:10 |
| niet echt elektronica.. | geek-style joris | Elektronica Junkies | 1 | 23-06-2006 18:53 |
| [psu] Zal voeding kleine update trekken ? | sapphire | Hardware Junkies | 34 | 8-07-2003 09:54 |
| Passief gekoelde voeding = Not done? Echt wel! | T-Mug | Elektronica Junkies | 41 | 9-04-2003 10:47 |