| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 november 2003 Locatie: 127.0.0.1
| Ik was van plan om in mn pc (jaja, ik gaat een pc krijgen als alles goed gaat) glowfeet te modden maar dan met full color ledjes. Die wilde ik dan door middel van drie potmetertjes in mn baybus kunnen veranderen van kleur. Dus heb ik het volgende schemaatje ontworpen: Het is de bedoeling dat mn ledjes van op de 5 volt van mn molex komen te hangen. ![]() De ledjes die ik daarvoor wilde gebruiken zijn op bladzijde 784 van de Conrad hoofdcatalogus te vinden (18 53 53-02). Nu weet ik alleen de weerstand van de weerstandjes nog niet die ik moet gaan gebruiken. Ik moet daar drie verschillende weerstandjes voor gebruiken, want dit zijn de voltages die bij de kleuren in mn ledje horen: Rood: 2,0 V Groen: 3,5 V Blauw: 3,5 V En dit alles bij een stroomsterkte van 20mA Dit is mn volgende vraag: kan ik dit zo aansluiten of niet?
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 mei 2003 Locatie: Limburg
| Dit zal wel werken, nu wordt het vermogen door de weerstand gedissipeerd (dingetje wordt heter). Maar het gaat hier om hele kleine stroompjes en voltages dus het gaat wel lukken. Mooier is het om een spanningsdelers te maken. But who am I?
__________________ AMD 2800+, ASUS A7NX8-E Deluxe, zalman cnps6000-cu, Kingston 512 pc3200, 120 GB Sata Maxtor, NEC DVD-Writer, Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines ), logitech internet navigator se, chieftec matrix |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 mei 2003 Locatie: Limburg
| Ja, een spanningsdeler MBV 2 weerstanden, maar ik heb het ff nagerekend en het is niet nodig, standaard weerstanden mogen d8 ik 1/3 watt dispenseren. Dat haal je niet met die ledjes. Ja, niet voor niets 12 weken electro gestudeerd Maar ik zou het wel ff navragen want ik ben ook niet voor niets na 12 weken gestopt :P
__________________ AMD 2800+, ASUS A7NX8-E Deluxe, zalman cnps6000-cu, Kingston 512 pc3200, 120 GB Sata Maxtor, NEC DVD-Writer, Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines ), logitech internet navigator se, chieftec matrix |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 september 2003 Locatie: Galder
| *poink* INSPIRATIE *poink* Ik krijg hier een heel leuk ideetje van ![]() Ik zit namelijk al een tijdje te denken over wat ik met de voetjes van mn nieuwe kast ga doen. Idee: ongeveer hetzelfde als wat jij hier zegt, maar dan met 1 potmetertje. Dus als ik aan die potmeter draai dat dan de kleur veranderd. (van rood naar blauw naar groen oid) Niet zo moeilijk te realiseren met een simpele OpAmp lijkt me. (en die heb ik nog wel n stuk of 10 liggen )dank voor de inspiratie ![]()
__________________ Project Centurion All Star: 50% {||||||||||..........} Project Battle server: 50% {|||||||||...........} |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Das inderdaad beter dan 3 potmeters. Maar dan kan je niet ALLE kleuren of wel? of werkt het alsof je langs een regenboog schuift, laat maar zeggen?
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 augustus 2003 Locatie: Zaandijk - Noord-Holland
| Dan kan je één kleur kiezen.. bij de eerst geplaatste schakeling kan je volgens mij de kleuren 'mengen'.
__________________ www.defecto.nl |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 november 2003 Locatie: Assen
| met 1 potmeter gaat nooit werken, dan heb je zeker ste weten een stuk elektra nodig. als je het gewoon met 3 potmeters(1 per kleur) doet, kun je ook mengen van kleuren en het is veel simpeler, alleen je moet wel de goeie weerstanden hebben |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 december 2002 Locatie: Putten
| Nouja, Ik kan het toch niet laten om PO's veel leukere ideetje te showen: http://www.casejunkies.com/index.php...0001&hl_id=201
__________________ http://www.permafrost.cc |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 augustus 2003 Locatie: Zaandijk - Noord-Holland
| Kvind dit ook wel wat hebben... Elke dag een andere kleur uit je case. lol
__________________ www.defecto.nl |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Ik weet nu de weerstandjes, alleen die heb ik thuis staan op mn HD en ik zit nu op school. Nu moet ik dus nog weten hoe sterk mn potmeter/weerstandjes moeten zijn. Ik ben al naar de m'n leraar geweest, mar die wist ff geen antwoord hoe dit op te lossen was, alleen weet ik nu door hem hoe ik mn weerstandjes moet berekent.
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Geregistreerd: 17 september 2003 Locatie: Galder
| Citaat:
ik heb hier op het moment 8 QuadOpAmp ictjes liggen, dat wil zeggen dat ik daarmee 32 kleuren zou kunnen "inprogrammeren". /edit: Ik volg net die link van die fading RGB led, en toen herinnerde ik mij dat exter ook een schakelingetje heeft dat ongeveer volgens hetzelfde principe werkt. Maar dat is het bedoelt als een FanVU meter. http://members.home.nl/lodio/poormansfanvu.htm
__________________ Project Centurion All Star: 50% {||||||||||..........} Project Battle server: 50% {|||||||||...........} | |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Ik heb hiero net de weerstanden die ik voor de kanalen in de ledjes moet gebruiken: Rood (voor 4 ledjes tegelijk): 5V (Totaal) - 2V (Ledjes) = 3V / 0.08 A = 38 ohm. Groen (voor 4 ledjes tegelijk): 5V (Totaal) - 3,5V (Ledjes) = 1.5V / 0.08 A = 19 ohm. Blauw (voor 4 ledjes tegelijk): 5V (Totaal) - 3,5V (Ledjes) = 1.5V / 0.08 A = 19 ohm. Maar dan zoek ik een potmeter die dus van 0% - 100% kan tegen houden. In de Conrad staat dat potmeters bijv. een weerstand hebben van 1K ohm. is dit als ze open staan of als ze dicht staan? En kan ik ook potmeters kopen die zowel kunnen dimmen als de weerstand vervangen in 1? Oh ja, dit is de site met de info over de ledjes: http://www.superbrightleds.com/TriColor%20LED.htm
| | |
| | #15 (permalink) |
| Ik heb de ledjes. Maar nu moet ik nog ff weten welke potmeters ik moet hebben om de ledjes helemaal dicht te knijpen @ max. Het probleem is dat als ik bijv 1M ohm neem ik niet weet of ik al bij 3 graden draaien aan mn knoppie mn ledjes al uit heb staan... @ Partyboy: het geld komt zo snel mogelijk, maar m'n pa zei dat ik kon vergeten dat ik met de Rabox kon betalen, anders vraag ik wel ff van die gele overmaak kaarten aan. Maar het geld krijg je.
| | |
|
| « LCDtje
|
LCD probleempje... » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Test PSU - Full Rebuild | Azariel | Casemod Junkies | 10 | 25-11-2007 23:07 |
| HDD-load glowfeet | eXistenZ | Elektronica Junkies | 3 | 12-06-2005 19:54 |
| SilverStone Temjin 6 SST-TJ06 Full Tower Case | Kaz'Duzar | Frontpage Discussie Forum | 2 | 17-10-2004 12:30 |
| Fading glowfeet. | Pepz0rZ | Casemod Junkies | 22 | 7-11-2003 06:30 |